Gå til innhold

Vita en suksess i Japan (Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse PSP-ene er så ufattelig dårlig designet... Jeg når ikke analogstikka med fingeren uten å spille på meg en ødelagt hånd før det er gått ti minutter. Klarer bare ikke fatte hva faen de tenker på med å plassere knapper og funksjoner så ufattelig idiotisk plassert at man ødelegger fingrene før introen i første spillet er i gang.

 

Legg av penger til behandling av kronisk carpal tunnel dersom du lar deg lure til å kjøpe denne dritten.

 

Jobber selv i spillindustrien, og jobber til daglig med håndholdte spillmaskiner. For noen måneder siden måtte jeg sykemeldes (nok en gang, det hender ofte) på grunn av senebetennelse i begge hender etter å ha blitt tvunget til å sitte med hendene i kråkeklo-formasjon for å nå analogstikka og knappene jeg trenger.

 

Helt utrolig at en så vanvittig, skrekkelig dårlig og direkte skadelig design blir dradd med over i denne generasjonen av håndholdte fra forrige...

Endret av n0s
Lenke til kommentar

Disse PSP-ene er så ufattelig dårlig designet... Jeg når ikke analogstikka med fingeren uten å spille på meg en ødelagt hånd før det er gått ti minutter. Klarer bare ikke fatte hva faen de tenker på med å plassere knapper og funksjoner så ufattelig idiotisk plassert at man ødelegger fingrene før introen i første spillet er i gang.

 

Legg av penger til behandling av kronisk carpal tunnel dersom du lar deg lure til å kjøpe denne dritten.

 

Jobber selv i spillindustrien, og jobber til daglig med håndholdte spillmaskiner. For noen måneder siden måtte jeg sykemeldes (nok en gang, det hender ofte) på grunn av senebetennelse i begge hender etter å ha blitt tvunget til å sitte med hendene i kråkeklo-formasjon for å nå analogstikka og knappene jeg trenger.

 

Helt utrolig at en så vanvittig, skrekkelig dårlig og direkte skadelig design blir dradd med over i denne generasjonen av håndholdte fra forrige...

 

Mus og tastatur all the way! :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse PSP-ene er så ufattelig dårlig designet... Jeg når ikke analogstikka med fingeren uten å spille på meg en ødelagt hånd før det er gått ti minutter. Klarer bare ikke fatte hva faen de tenker på med å plassere knapper og funksjoner så ufattelig idiotisk plassert at man ødelegger fingrene før introen i første spillet er i gang.Legg av penger til behandling av kronisk carpal tunnel dersom du lar deg lure til å kjøpe denne dritten.Jobber selv i spillindustrien, og jobber til daglig med håndholdte spillmaskiner. For noen måneder siden måtte jeg sykemeldes (nok en gang, det hender ofte) på grunn av senebetennelse i begge hender etter å ha blitt tvunget til å sitte med hendene i kråkeklo-formasjon for å nå analogstikka og knappene jeg trenger.Helt utrolig at en så vanvittig, skrekkelig dårlig og direkte skadelig design blir dradd med over i denne generasjonen av håndholdte fra forrige...

 

Men har du spilt PSVita da? Skal visstnok være bedre å holde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror i grunn Vita har større sjanse for å overleve på lengre sikt enn 3DS. 3DS har for det meste spill som er øremerket "casual gamers". Selv om Vita inkluderer flere gimmicks som touch og kameraer, er det en mye kraftigere konsoll som passer bedre for dedikerte spillere.

 

Poenget: Android og iOS (og andre smarttelefonoperativsystemer) vil etter hvert få så mange casual-spill at 3DS føles unødvendig, med unntak av spill som Mario og Zelda. Sonys Vita konkurrerer ikke på lik linje med smarttelefoner, som 3DS!

Lenke til kommentar

3DS får problemer den dagen Dragon Quest, Professor Layton, Phoenix Wright, Zelda, Pokemon osv blir å finne på smart-telefoner. Så lenge prisstrukturen er slik som den er på disse telefonene, så vil det nok gå en stund før det lønner seg å lage såpass påkostede spill til dem - og de av oss som ønsker spill med dybde vil fremdeles være nødt til å se til enten Vita eller 3DS. Men med tanke på at Nintendo har førstepartsspill med større appell enn Sony, så vil de mest sannsynlig generere både større salg og flere tredjepartsspill. Som med DS med andre ord. Håper likevel du har rett i at Vita også vil bli et godt alternativ, det er en flott og velbalansert håndholdt som fortjener suksess. Starten i Japan tyder heldigvis på at den vil få nettopp det.

Lenke til kommentar
Da Nintendo lanserte deres 3DS i Japan solgte den 371000 enheter i løpet av de to første dagene. Den var med andre ord hakket mer populær i starten, men salgstallene sank raskt. Fremtiden vil vise om Vita vil følge samme utvikling, eller om den klarer å holde på kundenes oppmerksomhet.

Dette grenser til direkte villedende gitt at 3DS også solgte mer enn Vita forrige uke, 370 000 enheter. "Utviklingen" har med andre ord snudd.

http://n-europe.com/news.php?nid=16665

Lenke til kommentar
Feil strategi .. Skap en etterspørsel med få produkter ved lansering world wide som apple er mestre på få folk til å føle dette trenger vi..
Du kan ikke sammenligne dedikerte spillmaskiner med mobiltelefoner.

 

Han sammenligner da bare markedsføringsstrategiene.

Og poenget ditt er?

 

At det ikke har noe å si hvilket produkt det er så lenge selskapet markedsfører det på en god måte. Han sammenlignet aldri PS vita med iPhonen, han nevnte ikke engang iPhonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...