Gå til innhold

– Større iPhone, tynnere iPad i 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvorfor dere fortsetter å lansere iPhone og iPad-rykter, men ikke lager en eneste post om Asus transformer Prime, eller kommer med artikkler med rykter om andre mobiler, enn HTC og Apple.

 

Virker som det er blitt et veldig Apple-fokus på nye ting, men hva med andre produsenter som faktisk lager bedre produkter, ingen rykter fra de?

 

Hva med Aus som har lagd verdens beste nettbrett?

Opptil 2-5 ganger raskere

0.6 mm tynnere

Lettere

IPS + med 1280X720 og gorilla-glass mot 1024 x 768 IPS og lett-knuselig glass

16:9 mot 4:3 format (bedre film/TV oplevelse)

12t video mot 10t

8 mp og 1,3 mp kamera. 8 mp kamera ser ganske likt ut som 4S sitt, og utklasserer klart alle andre på markedet

Kommer i 32 GB og 64GB med mulighet for minnekort.

 

32GB Wi-Fi versjonen kommer til iPad2 sin lanseringsprisen for 16GB med Wi-Fi.

 

Og nå som det er jul bør dere virkelig anbefale folk å vente litt å kjøpe dette!

 

Fant ut på bakgrunn av NVIDIa sine tall:

http://www.engadget.com/2011/11/09/nvidia-says-tegra-3-is-a-pc-class-cpu-has-screenshots-to-prov/

(linken viser hvor mye bedre Transformer primer er enn de andre)

 

Så har jeg funnet ut at dette nettbrette har samme kraft som en bærbar til 3500-4000 kr

 

Teste og skjekket med:

http://www.cpubenchmark.net/

www.lefdal.com

 

Har ikkek unnet tipse dere på noen annen måte pga at jeg ikke fant E-mailen (har ikke lett mye)

 

Finner dere feil, bare si ifra :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

kjære mobilen.no

I opptakten til 4s var det mange rykter - delvis forståelig i og med at alle ventet på 5-ern. Men nå har støvet knapt lagt seg etter lanseringen og nettaviser kjører på med løse rykter som aldri før. Eksempelvis it-avisen som har vært ekstreme med rykteflommen. Jeg håper dere legger dere på en mer seriøs linje og holder dere til informative artikler om dokumenterbare fakta fremover.

takk..

  • Liker 8
Lenke til kommentar

> Jeg lurer på hvorfor dere fortsetter å lansere iPhone og iPad-rykter ...

 

Fordi det er det de grå massene vil ha, og det er de som er den største målgruppen nå dessverre. Geeks og folk med egne meninger kommer lenger ned på lista.

 

> Hva med Aus som har lagd verdens beste nettbrett?

 

Vel, jeg som ikke føler meg hjemme i den grå massen, er en av mange som dessverre ikke synes noe om Android. Sist jeg fikk leke med en Android tablet, som ble glemt hjemme hos meg i over en uke, var jeg forsynt med opplevelsen etter 10-15 minutter.

 

Det er nemlig opplevelsen (/helheten) som selger de j*vla Apple produktene, enten vi liker det eller ei. Og den skal det mye til for å slå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

> Jeg lurer på hvorfor dere fortsetter å lansere iPhone og iPad-rykter ...

 

Fordi det er det de grå massene vil ha, og det er de som er den største målgruppen nå dessverre. Geeks og folk med egne meninger kommer lenger ned på lista.

 

> Hva med Aus som har lagd verdens beste nettbrett?

 

Vel, jeg som ikke føler meg hjemme i den grå massen, er en av mange som dessverre ikke synes noe om Android. Sist jeg fikk leke med en Android tablet, som ble glemt hjemme hos meg i over en uke, var jeg forsynt med opplevelsen etter 10-15 minutter.

 

Det er nemlig opplevelsen (/helheten) som selger de j*vla Apple produktene, enten vi liker det eller ei. Og den skal det mye til for å slå!

 

Nå er vel det veldig subjektivt. Særlig i forhold til hva man har brukt tidligere. Idag mener jeg du ikke kan argumentere for at brukeropplevelsen på et apple OS er så overlegent alt annet. Jeg føler som du følte i Android i en OSX verden.

 

Men poenget er ikke hva er best, OSx eller android, Iphone eller Galaxy, apple eller asus. Dette er veldig subjektivt og ha en objektiv diskusjon rundt dette er da veldig meningsløst.

 

Poenget er mobilen.no, og andre sider i Tek nettverket, bruker tid å krefter til å publisere alle mulige rykter rundt apple produkter. Når de så tydelig ignorerer andre spennende produsenters nyheter og produkter, fks asus som gjør kjempe mye spennende på både nettbrett fronten og i laptop segmentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

> Jeg lurer på hvorfor dere fortsetter å lansere iPhone og iPad-rykter ...Fordi det er det de grå massene vil ha, og det er de som er den største målgruppen nå dessverre. Geeks og folk med egne meninger kommer lenger ned på lista.> Hva med Aus som har lagd verdens beste nettbrett?Vel, jeg som ikke føler meg hjemme i den grå massen, er en av mange som dessverre ikke synes noe om Android. Sist jeg fikk leke med en Android tablet, som ble glemt hjemme hos meg i over en uke, var jeg forsynt med opplevelsen etter 10-15 minutter.Det er nemlig opplevelsen (/helheten) som selger de j*vla Apple produktene, enten vi liker det eller ei. Og den skal det mye til for å slå!

 

Jeg vet ikke om du har fått med deg at Android eier 55% av markedet mot Apples 16%?

 

Massene velger Android med 550K aktiveringer hver dag. Brukeropplvevelsen på ICeCreamSandwich (som den kommer med) Er bedre enn iOS. Og det har jeg fra okjektive nettaviser, ikke ANdroid fan-sider.

 

Tek.no forskjellsbehandler her etter merke, ikke med å ikke være objektive, men ved å unnlate å skrive om noe, samtidigt som de styrker iPad2 sin posisjon med nye rykter.

Lenke til kommentar

Supl : Selfølgelig har android større markedsandel.. De har jo over 100 telefoner på markedet. Man bør heller sammeligne bestselgene androidtelefon mot bestselgene IOS-mobil. Der vinner iPhone !

 

Brukervennlighet er uansett subjektivt, så selv om du synes Android er best der, betyr ikke at alle synes det.

 

At Tek.no forskjellsbehandler et merke er det dummeste jeg har hørt idag. De skriver av og til om gode mobiler som er kommet eller kommer, men skulle de ha skrevet om alle android-telefonene hadde det vert android-artikler over hele siden. Det kommer kun én iPhone utgave i året, men er enig i at det er veldig mye rykter det skrives om. Amobil.no og Mobilen.no kunne heller skrevet om apple nyheter som kommer fra troverdige kilder, ikke randome folk som ringer inn.

Lenke til kommentar

Supl : Selfølgelig har android større markedsandel.. De har jo over 100 telefoner på markedet. Man bør heller sammeligne bestselgene androidtelefon mot bestselgene IOS-mobil. Der vinner iPhone ! Brukervennlighet er uansett subjektivt, så selv om du synes Android er best der, betyr ikke at alle synes det. At Tek.no forskjellsbehandler et merke er det dummeste jeg har hørt idag. De skriver av og til om gode mobiler som er kommet eller kommer, men skulle de ha skrevet om alle android-telefonene hadde det vert android-artikler over hele siden. Det kommer kun én iPhone utgave i året, men er enig i at det er veldig mye rykter det skrives om. Amobil.no og Mobilen.no kunne heller skrevet om apple nyheter som kommer fra troverdige kilder, ikke randome folk som ringer inn.

 

Android har vokst litt siden sist du skjekka og har 200 mill aktiverte enheter, som vil si at de fleste er mer optatt om det kommer android nyheter, som svar på en som sa at folk lfest ville høre om Apple-nyheter.

 

Enig med OS-delen, derfor kan ikke folk komme å si at iOs gir bedre helhetlig opplevlse, når mange føler omvendt.

 

Hadde de tatt allt som kommer med Android så hadde det blitt overdrevent ja, men når det kommer et så revlusjonerende teknis produkt som slår alle andre i sin klasse på alle punkter, og på enkelte punkter så grundig, så vil nok folk heller vite om det en noen rykter fra en random fyr som ringer inn, eller hva?

Lenke til kommentar
Idag mener jeg du ikke kan argumentere for at brukeropplevelsen på et apple OS er så overlegent alt annet.

Jeg er med på argumentasjonen, men om vi segmenterer og drar inn mennesker med lite (relevant) erfaring fra andre systemer, så er det liten tvil i mitt sinn om at iOS opplevelsen dessverre er overlegen Android. Det nærmeste man kommer en reell konkurrent fra det perspektivet er webOS, og muligens WP7 som jeg har hatt gleden av å slippe å prøve — så langt.

 

Uten en form for segmentert utgangspunkt er jeg helt enig med deg at en diskusjon blir for subjektiv, men sånn er livets utgangspunkt som regel — derfor krangler, sloss, dreper og kriger vi vilt dag etter dag ...

 

Når de så tydelig ignorerer andre spennende produsenters nyheter og produkter, ...

Jeg har selv poengtert tek-medienes skjeve vinkling og selvprofetiende oppførsel, men så lenge man har (for) mange fra den grå massen på innsiden av sirkelen, vil det neppe forbedre seg. Her finner man de subjektive holdningene projisert som ellers i samfunnet.

 

Hadde jeg og flere som meg sittet på den "makten", hadde Apple stort sett blitt tiet ihjel med påskudd at nok av andre tar seg av å shuffle den møkka. Som du sikkert har anet mellom linjene synes jeg godt om webOS, og det er bittert å se hvordan de fleste medier kun har hengt seg på "drittnyhetene" istedenfor å være med å løfte frem noe godt.

Lenke til kommentar

Supl : (beklager, vet ikke hvordan sitere) Jeg vet at Android har over 200 mill brukere, og jeg skjønner at det er minst like viktig med android-nyheter som apple-nyheter. Det eneste jeg mente er at det er ikke overdrevet med apple-nyheter og at det er litt Android.

 

At Android slår alle andre platformer på mangen måter kan jeg se, har salv hatt en HTC Desire jeg ikke likte. En av grunnene til at jeg går for en 4S er sikkerheten. Jeg er veldig pysete av meg og tør nesten ikke laste ned app's til desiren fordi jeg er redd for virus. Angående sikkerhet slår IOS android, men android vinner igjen på utvalg, åpenhet osv.

 

ATWindsor : Det er så mye større utvalg android, så om HTC har 50 mill kjøpte telefoner og Samsung 70, betyr ikke at telefonene er bedre. Da er det utvalget som styrer. Man må sammeligne telefon mot telefon hva folk liker best. Siden iPhone 4 er kjøpt av flere enn Galaxy S II betyr at iPhone er best for folk flest, men ikke nødvendigvis. Ta heller de tre bestselgene android telefonene mot 3GS, 4 og 4S og se om det er apple sine telefoner som har solgt mest, eller de tre beste til Android.

Lenke til kommentar
Idag mener jeg du ikke kan argumentere for at brukeropplevelsen på et apple OS er så overlegent alt annet.

Jeg er med på argumentasjonen, men om vi segmenterer og drar inn mennesker med lite (relevant) erfaring fra andre systemer, så er det liten tvil i mitt sinn om at iOS opplevelsen dessverre er overlegen Android.

Jeg og veldig mange andre klarer ikke å se på hva som er så mye bedre med opplevelsen med iOS over Android.

 

Så med tanke på det så tror jeg dette må forklares.

En av grunnene til at jeg går for en 4S er sikkerheten. Jeg er veldig pysete av meg og tør nesten ikke laste ned app's til desiren fordi jeg er redd for virus. Angående sikkerhet slår IOS android, men android vinner igjen på utvalg, åpenhet osv.

Dette med sikkerheten i iOS er faktisk bevist flere ganger at den ikke er så mye mere sikker enn det Android er.

 

Miller saken er jo et veldig godt eksempel på hva folk kan gjøre uten at både Apple og brukerne er klar over på hva de forskjellige programmene kan gjøre i iOS.

 

Med Android, så får man i det minste opp hva programmene skal ha tilgang til. Så om et bildeprogram skal ha tilgang til IMEI nummeret på telefonen og telefonkontaktene / SMS'ene dine (bare for å ta et lite eksempel), så må det jo være en bjelle som må ringe som sier at dette er ikke rett.

 

Og hver eneste gang det har vært et program som stjeler informasjon i fra Android brukere, så har Google vært så kjapp med å fjerne og banne brukerne som gjør dette at dette har aldri vært noe problem.

 

Noen ytterst få har selvfølgelig fått mye av sin info stjelt, men Google har fjernet programmene og utvikleren i fra Android Market før programmet har gjort noen betydelig skade.

 

Så det er bare å ta det helt med ro når man bruker Android. For jeg personlig har aldri hørt at noen her i skandinavia har fått sin info på sin telefon stjålet på noen måter. Hadde dette vært relevant i dag, så hadde dette vært i media. Så med tanke på at man aldri hører noe om at folk her i skandinavia har fått sin info stjelt via disse dritt programmene i Android Market, så er dette ikke noe å bekymre seg over.

 

Så enkelt er det bare.

 

Om man er så redd for virus og slikt, tør man virkelig å bruke Windows i det hele tatt da?

 

Klart man skal tørre det. Det er bare å venne seg til på hvilke sider man ikke skal gå inn på og hvilke sider som er 100% sikker på internett. Dette er bare en vanesak, så når man har lært seg på hvordan man skal bruke internett på en PC osv, så er det null problem på en smarttelefon også.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vindicator : For meg personlig er det mest "feelingen" som gjør brukeropplevelsen på IOS bedre. Det jeg ikke likte med android var vel bare mangelen på sikkerhet,og desiren hengte seg opp ofte. Skjermen ble knust veldig tidlig og minnekortet funket ikke som gjorde at jeg ikke kunne ta bilder, filme, musikk, lite apper osv. Det kan ha gjort at opplevelsen ble dårligere. Widgets er oppskrytt synes jeg, det eneste jeg synes er bedre med android enn iOS er snarveier til kontakter, ellers oppfyller nesten android kravene mine. Liker ikke android på mobil, men må innrømme at android på en tab 8.9 virker fristende.

 

Jeg stoler på at apple ikke slipper inn skadelige programvarer, mens det er altfor mangen apper på android som krever mer enn nettverkstilgang. Det er helt sikkert rett det du skriver at iOS ikke er så mye sikrere, men for meg er iOS sikkert nok.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...