Gå til innhold

Sniktitt: Final Fantasy XIII-2 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ikke til og lese anmeldelsen din for du kan ingen ting om Final Fantasy.

Jeg husker den forje du lagde om ff13 forferdelig skulle tru du var kjøpt opp av square . Alle vet at dette firma går ned toalettet de bruker 6 år på og lage spill.

Sprenger budsjetter med og bruke evigheter på og lage spill, noe som de bare brukte 1 år på før. Leier in inkompetente spille designere ff14 de ble faktisk sparket. Nå blør firma fordi de må gi gratis spille tid på ff14 som de faktisk må fikse og som wow bare at de har ikke intekter . Det er ikke hemmelig at de sliter med penger har lest flere steder at de har d dårlig.

 

Og enda de vet de har en gull gruve med ff 7 remake så nekter de det .

Snakk om og vere amøber.

Vell kanskje ikke rart siden de beste folkene bak ff (faktisk ikke er med i firma lenger!!??)

 

Square pliz slutt og voldta ff navnet og legg det ned og start med noe nytt som skyte spill er manga.......

Lenke til kommentar

Kommer ikke til og lese anmeldelsen din for du kan ingen ting om Final Fantasy.

Jeg husker den forje du lagde om ff13 forferdelig skulle tru du var kjøpt opp av square . Alle vet at dette firma går ned toalettet de bruker 6 år på og lage spill.

Sprenger budsjetter med og bruke evigheter på og lage spill, noe som de bare brukte 1 år på før. Leier in inkompetente spille designere ff14 de ble faktisk sparket. Nå blør firma fordi de må gi gratis spille tid på ff14 som de faktisk må fikse og som wow bare at de har ikke intekter . Det er ikke hemmelig at de sliter med penger har lest flere steder at de har d dårlig.

 

Og enda de vet de har en gull gruve med ff 7 remake så nekter de det .

Snakk om og vere amøber.

Vell kanskje ikke rart siden de beste folkene bak ff (faktisk ikke er med i firma lenger!!??)

 

Square pliz slutt og voldta ff navnet og legg det ned og start med noe nytt som skyte spill er manga.......

 

 

Du har sjølvsagt din fulle rett til meininga di, men det er eit par faktafeil her eg synest du bør vere klar over.

 

FFXIV feila ikkje fordi dei hyra inn folk, det feila fordi det var eit dårleg spel. Hiromichi Tanaka var produsent på FFXIV og han har jobba med serien sidan det første Final Fantasy. Han jobbar framleis i Square Enix.

 

Produsent på XIII (og FFXIII-2) er Yoshinori Kitase, som starta hos Square Enix is 1991. Han regisserte det som tilsynelatande er favoritt FF-spelet ditt; Final Fantasy VII.

 

Eg skjønar godt kvifor Square Enix nølar med å lage ein nyversjon av FFVII. Det vil koste tid og pengar, og eit turbasert kampsystem som det FFVII byr på er som dei fleste veit ikkje særleg populært. Spørsmålet er då om ein skal bruke mykje peng på å lage eit trufast spel for ein liten og høglytt mionritet, eller modernisere det slik at ein kanskje sel fleire kopiar, men gjer minoriteten forbanna.

 

I mellomtida lagar dei FFXIII som har selt over 6 mill eksemplar.

 

Kunne Square Enix gjort ein betre jobb på generell basis? Javisst. Har dei mista dyktige folk? Sjølvsagt. Men eg ser ingen grunn til å byrje å lage generiske skytespel av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kommer ikke til og lese anmeldelsen din for du kan ingen ting om Final Fantasy. Jeg husker den forje du lagde om ff13 forferdelig skulle tru du var kjøpt opp av square . Alle vet at dette firma går ned toalettet de bruker 6 år på og lage spill.Sprenger budsjetter med og bruke evigheter på og lage spill, noe som de bare brukte 1 år på før. Leier in inkompetente spille designere ff14 de ble faktisk sparket. Nå blør firma fordi de må gi gratis spille tid på ff14 som de faktisk må fikse og som wow bare at de har ikke intekter . Det er ikke hemmelig at de sliter med penger har lest flere steder at de har d dårlig.Og enda de vet de har en gull gruve med ff 7 remake så nekter de det .Snakk om og vere amøber.Vell kanskje ikke rart siden de beste folkene bak ff (faktisk ikke er med i firma lenger!!??)Square pliz slutt og voldta ff navnet og legg det ned og start med noe nytt som skyte spill er manga.......
Du har sjølvsagt din fulle rett til meininga di, men det er eit par faktafeil her eg synest du bør vere klar over.FFXIV feila ikkje fordi dei hyra inn folk, det feila fordi det var eit dårleg spel. Hiromichi Tanaka var produsent på FFXIV og han har jobba med serien sidan det første Final Fantasy. Han jobbar framleis i Square Enix.Produsent på XIII (og FFXIII-2) er Yoshinori Kitase, som starta hos Square Enix is 1991. Han regisserte det som tilsynelatande er favoritt FF-spelet ditt; Final Fantasy VII. Eg skjønar godt kvifor Square Enix nølar med å lage ein nyversjon av FFVII. Det vil koste tid og pengar, og eit turbasert kampsystem som det FFVII byr på er som dei fleste veit ikkje særleg populært. Spørsmålet er då om ein skal bruke mykje peng på å lage eit trufast spel for ein liten og høglytt mionritet, eller modernisere det slik at ein kanskje sel fleire kopiar, men gjer minoriteten forbanna.I mellomtida lagar dei FFXIII som har selt over 6 mill eksemplar. Kunne Square Enix gjort ein betre jobb på generell basis? Javisst. Har dei mista dyktige folk? Sjølvsagt. Men eg ser ingen grunn til å byrje å lage generiske skytespel av den grunn.

 

Njaa.. Tror nok ikke det er kampsystemet som holder tilbake. De gikk vel ut og sa at de skulle lage remake av FFX -som også har turnbasert kampsystem.

 

Tror nok heller det er _tid_ det er snakk om. Å lage en moderne versjon av FFVII vil ta veldig lang tid.. Ikke bare må de lage hele spillet på nytt, men det må være nært identiskt med gamle FFVII om ikke blodfans skal gå helt i taket.

 

Det er en temmelig delikat operasjon som tar mye lengre tid enn å lage et helt nytt spill der de kan gjøre som de vil. FFX derimot.. Bare å pusse opp grafikken og legge til japansk lydspor med engelsk tekst (PLIIIIIIIIIIIIIIZ!!!!) og så er det bare å kjøre på.. ;)

 

Men er også enig i at sist de kom med et skikkelig godt spill, så het det SQUARESOFT :p

Lenke til kommentar

zip

 

zip

FF kampsystemet var ikke upopulert

 

FF 7 :10 millioner solgte til dags dato, pluss mest selgende PSN spill(100 000)

((((Final Fantasy VII is credited as "the game that sold the PlayStation")))

 

FF 8 : 8.15 millioner solgte

 

FF 9 : 5,3 Millioner solgt (2003) 94% on Metacritic

 

FF 10: 6.6 millioner solgte,

 

(for ein liten og høglytt mionritet) her ser du den lille mionritet

 

 

Hironobu Sakaguchi Er han som forlot og tok med seg resten av talentet square hadde,

Han lagde spillet (med) Yoshinori Kitase som (Director, scenario planner)

 

Yoshinori Kitase han er en av de amøbene jeg snakker om, han ble valgt inn av Hironobu Sakaguchi eller square,

Han mener at de skal selge ff13 spillet på flere plattformer (grådig) vil ødelege gamle ff opskriften spesielt det (populere) kampsystemet(host)(grådigere) , Han vil nå ut til større masser med folk inkludert folk som liker action (grådigst)

 

Og nå driver de med og lager 4-6 spill sammtidig og alt får bare dårlig critic fra FF fansen som er tydeligvis de eneste som ser at Square har blitt en grådig pengemaskin som activision , de bryr seg ikke om spillet lenger kun om penger.

 

Nå til deg du er sikkert en bra anmelder, var litt harsh med ordene, men jeg ser vi to har helt forskjellig syn på hva FF er.

 

Og når det gjelder mitt favoritt FF spill så har jeg ingen, alt helt opp til 10 har vert en glede og spille,

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Og når det gjelder mitt favoritt FF spill så har jeg ingen, alt helt opp til 10 har vert en glede og spille,

 

Så hvorfor hater du Kitase så fælt? Kitase er i like store eller større grad enn Sakaguchi grunnen til at FF7-8 og 10 ble som de ble. Samme gjelder Nomura som også var har vært en av de viktigste utviklerne fra og med FF7.

 

Så kan det hende at det var Sakaguchi som holdt alt sammen, og så kan en kanskje også si at Kitase og Nomura har gjort enkelte merkelig valg i takt med at de har fått mer og mer ansvar. Likevel er det ikke til å stikke under en stol at både Kitase og Nomura har svært delaktig i å gjøre FF7,8,10 ja hele serien så populær som den er i dag.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

 

FF kampsystemet var ikke upopulert

 

FF 7 :10 millioner solgte til dags dato, pluss mest selgende PSN spill(100 000)

((((Final Fantasy VII is credited as "the game that sold the PlayStation")))

 

FF 8 : 8.15 millioner solgte

 

FF 9 : 5,3 Millioner solgt (2003) 94% on Metacritic

 

FF 10: 6.6 millioner solgte,

 

(for ein liten og høglytt mionritet) her ser du den lille mionritet

 

 

Hironobu Sakaguchi Er han som forlot og tok med seg resten av talentet square hadde,

Han lagde spillet (med) Yoshinori Kitase som (Director, scenario planner)

 

Yoshinori Kitase han er en av de amøbene jeg snakker om, han ble valgt inn av Hironobu Sakaguchi eller square,

Han mener at de skal selge ff13 spillet på flere plattformer (grådig) vil ødelege gamle ff opskriften spesielt det (populere) kampsystemet(host)(grådigere) , Han vil nå ut til større masser med folk inkludert folk som liker action (grådigst)

 

Og nå driver de med og lager 4-6 spill sammtidig og alt får bare dårlig critic fra FF fansen som er tydeligvis de eneste som ser at Square har blitt en grådig pengemaskin som activision , de bryr seg ikke om spillet lenger kun om penger.

 

Nå til deg du er sikkert en bra anmelder, var litt harsh med ordene, men jeg ser vi to har helt forskjellig syn på hva FF er.

 

Og når det gjelder mitt favoritt FF spill så har jeg ingen, alt helt opp til 10 har vert en glede og spille,

 

 

Har aldri sagt det -var- upopulært. På 90-talet var det "all the rage" som ein på fint seier det.

 

Men dette er 2011, og om det er ein ting som har blitt svært tydeleg for utviklarar av japanske rollespel dei siste åra er det at dei, som alle andre, må utvikle seg. Eit tradisjonelt turbasert rollespel har ikkje same salspotensiale som det hadde for ti+ år sidan, trist nok.

Lenke til kommentar

Og når det gjelder mitt favoritt FF spill så har jeg ingen, alt helt opp til 10 har vert en glede og spille,

 

Så hvorfor hater du Kitase så fælt? Kitase er i like store eller større grad enn Sakaguchi grunnen til at FF7-8 og 10 ble som de ble. Samme gjelder Nomura som også var har vært en av de viktigste utviklerne fra og med FF7.

 

Så kan det hende at det var Sakaguchi som holdt alt sammen, og så kan en kanskje også si at Kitase og Nomura har gjort enkelte merkelig valg i takt med at de har fått mer og mer ansvar. Likevel er det ikke til å stikke under en stol at både Kitase og Nomura har svært delaktig i å gjøre FF7,8,10 ja hele serien så populær som den er i dag.

Alle elsket de som lagde dragon age helt til de lagde dragon age 2,

 

De har gjort noen gale valg opp etter tiden som har kommet, og jeg hater ikke dem, jeg sier bare at de er amøber XP hehe

 

Bare se her han har faktisk tenkt og lage action av FF han ruinerer jo Square http://www.spill.no/default.aspx?section=artikkel&id=2159

 

FF 15 dagen da alt går i dass hos FF

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

 

FF kampsystemet var ikke upopulert

 

FF 7 :10 millioner solgte til dags dato, pluss mest selgende PSN spill(100 000)

((((Final Fantasy VII is credited as "the game that sold the PlayStation")))

 

FF 8 : 8.15 millioner solgte

 

FF 9 : 5,3 Millioner solgt (2003) 94% on Metacritic

 

FF 10: 6.6 millioner solgte,

 

(for ein liten og høglytt mionritet) her ser du den lille mionritet

 

 

Hironobu Sakaguchi Er han som forlot og tok med seg resten av talentet square hadde,

Han lagde spillet (med) Yoshinori Kitase som (Director, scenario planner)

 

Yoshinori Kitase han er en av de amøbene jeg snakker om, han ble valgt inn av Hironobu Sakaguchi eller square,

Han mener at de skal selge ff13 spillet på flere plattformer (grådig) vil ødelege gamle ff opskriften spesielt det (populere) kampsystemet(host)(grådigere) , Han vil nå ut til større masser med folk inkludert folk som liker action (grådigst)

 

Og nå driver de med og lager 4-6 spill sammtidig og alt får bare dårlig critic fra FF fansen som er tydeligvis de eneste som ser at Square har blitt en grådig pengemaskin som activision , de bryr seg ikke om spillet lenger kun om penger.

 

Nå til deg du er sikkert en bra anmelder, var litt harsh med ordene, men jeg ser vi to har helt forskjellig syn på hva FF er.

 

Og når det gjelder mitt favoritt FF spill så har jeg ingen, alt helt opp til 10 har vert en glede og spille,

 

 

Har aldri sagt det -var- upopulært. På 90-talet var det "all the rage" som ein på fint seier det.

 

Men dette er 2011, og om det er ein ting som har blitt svært tydeleg for utviklarar av japanske rollespel dei siste åra er det at dei, som alle andre, må utvikle seg. Eit tradisjonelt turbasert rollespel har ikkje same salspotensiale som det hadde for ti+ år sidan, trist nok.

 

Ja det er triste tider for rollespill sjangeren,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FF kampsystemet var ikke upopulert FF 7 :10 millioner solgte til dags dato, pluss mest selgende PSN spill(100 000)((((Final Fantasy VII is credited as "the game that sold the PlayStation")))FF 8 : 8.15 millioner solgteFF 9 : 5,3 Millioner solgt (2003) 94% on MetacriticFF 10: 6.6 millioner solgte,(for ein liten og høglytt mionritet) her ser du den lille mionritetHironobu Sakaguchi Er han som forlot og tok med seg resten av talentet square hadde,Han lagde spillet (med) Yoshinori Kitase som (Director, scenario planner)Yoshinori Kitase han er en av de amøbene jeg snakker om, han ble valgt inn av Hironobu Sakaguchi eller square,Han mener at de skal selge ff13 spillet på flere plattformer (grådig) vil ødelege gamle ff opskriften spesielt det (populere) kampsystemet(host)(grådigere) , Han vil nå ut til større masser med folk inkludert folk som liker action (grådigst) Og nå driver de med og lager 4-6 spill sammtidig og alt får bare dårlig critic fra FF fansen som er tydeligvis de eneste som ser at Square har blitt en grådig pengemaskin som activision , de bryr seg ikke om spillet lenger kun om penger.Nå til deg du er sikkert en bra anmelder, var litt harsh med ordene, men jeg ser vi to har helt forskjellig syn på hva FF er.Og når det gjelder mitt favoritt FF spill så har jeg ingen, alt helt opp til 10 har vert en glede og spille,
Har aldri sagt det -var- upopulært. På 90-talet var det "all the rage" som ein på fint seier det.Men dette er 2011, og om det er ein ting som har blitt svært tydeleg for utviklarar av japanske rollespel dei siste åra er det at dei, som alle andre, må utvikle seg. Eit tradisjonelt turbasert rollespel har ikkje same salspotensiale som det hadde for ti+ år sidan, trist nok.
Ja det er triste tider for rollespill sjangeren,

 

du mener vell for JRPG..? RPG spillet Skyrim kom jo akkurat ut! :D er ikke noe trist der ;)

Lenke til kommentar
FF kampsystemet var ikke upopulert FF 7 :10 millioner solgte til dags dato, pluss mest selgende PSN spill(100 000)((((Final Fantasy VII is credited as "the game that sold the PlayStation")))FF 8 : 8.15 millioner solgteFF 9 : 5,3 Millioner solgt (2003) 94% on MetacriticFF 10: 6.6 millioner solgte,(for ein liten og høglytt mionritet) her ser du den lille mionritetHironobu Sakaguchi Er han som forlot og tok med seg resten av talentet square hadde,Han lagde spillet (med) Yoshinori Kitase som (Director, scenario planner)Yoshinori Kitase han er en av de amøbene jeg snakker om, han ble valgt inn av Hironobu Sakaguchi eller square,Han mener at de skal selge ff13 spillet på flere plattformer (grådig) vil ødelege gamle ff opskriften spesielt det (populere) kampsystemet(host)(grådigere) , Han vil nå ut til større masser med folk inkludert folk som liker action (grådigst) Og nå driver de med og lager 4-6 spill sammtidig og alt får bare dårlig critic fra FF fansen som er tydeligvis de eneste som ser at Square har blitt en grådig pengemaskin som activision , de bryr seg ikke om spillet lenger kun om penger.Nå til deg du er sikkert en bra anmelder, var litt harsh med ordene, men jeg ser vi to har helt forskjellig syn på hva FF er.Og når det gjelder mitt favoritt FF spill så har jeg ingen, alt helt opp til 10 har vert en glede og spille,
Har aldri sagt det -var- upopulært. På 90-talet var det "all the rage" som ein på fint seier det.Men dette er 2011, og om det er ein ting som har blitt svært tydeleg for utviklarar av japanske rollespel dei siste åra er det at dei, som alle andre, må utvikle seg. Eit tradisjonelt turbasert rollespel har ikkje same salspotensiale som det hadde for ti+ år sidan, trist nok.
Ja det er triste tider for rollespill sjangeren,

 

Du mener vell for JRPG..? RPG spillet Skyrim kom jo akkurat ut! :D er ikke noe trist der ;)

Jepp men hadde FF lagd et bra spill hadde jeg sluppet og ventet 5 år på at Bethesda skulle lage et nytt Elder of Scrolls spill ,

 

allerede 50 timer inn i Skyrim, Takk for rettelsen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...