Gå til innhold

Datainnbrudd hos Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blant annet fordi de tar en del av inntektene.

 

Skulle Steam brukt paypal hadde utgiftene nådd opp imot retail-nivå. Mye mindre inntekter til utviklerne, mindre marginer, og så videre, som igjen vil føre til færre originale spill og flere uoriginale oppfølgere.

 

De bruker jo Paypal allerede da (og har gjort det en stund), og jeg kommer ikke til å bruke annet. Dessuten tror jeg ikke noe på argumentet ditt av den enkle grunn at det er haugevis med småbutikker som bruker PP, og tydeligvis klarer seg bedre enn spådommen din.

 

 

Det er da uansett mye bedre som forbruker å ha kortinformasjonen på PP, og bruke det for alt hva det er verdt, i stede for å lagre/levere kortinformasjon på gud vet hvor mange andre plasser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Blant annet fordi de tar en del av inntektene.Skulle Steam brukt paypal hadde utgiftene nådd opp imot retail-nivå. Mye mindre inntekter til utviklerne, mindre marginer, og så videre, som igjen vil føre til færre originale spill og flere uoriginale oppfølgere.
De bruker jo Paypal allerede da (og har gjort det en stund), og jeg kommer ikke til å bruke annet. Dessuten tror jeg ikke noe på argumentet ditt av den enkle grunn at det er haugevis med småbutikker som bruker PP, og tydeligvis klarer seg bedre enn spådommen din.Det er da uansett mye bedre som forbruker å ha kortinformasjonen på PP, og bruke det for alt hva det er verdt, i stede for å lagre/levere kortinformasjon på gud vet hvor mange andre plasser.

 

Nå vil vel PayPal være ett like stort mål for hackere som alle de tjeneste som allerede er rammet. Så vet ikke om jeg hadde følt meg sikrere ved å kun bruke paypal.

Lenke til kommentar

Noe som kunne vært en ide til alle spill tjenester, la paypal ta seg av betalingen og kort info?

 

Paypal? Skeptisk, det er ett selskap jeg ikke ønsker å ha så mye mer med å gjøre enn jeg må.

 

AtW

 

Fordi?

 

Det er tungvindt, det blir alltid masse mas mtp adresser o.l om det er en spesiell kjøpssituasjon (jeg skal ha ting sendt til ett annet sted enn hjemmeadressen feks), de tar penger for transaksjonene, og de blander politikk inn i betalingenstjenesten sin med å sperre ting de ikke liker.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Blant annet fordi de tar en del av inntektene.Skulle Steam brukt paypal hadde utgiftene nådd opp imot retail-nivå. Mye mindre inntekter til utviklerne, mindre marginer, og så videre, som igjen vil føre til færre originale spill og flere uoriginale oppfølgere.
De bruker jo Paypal allerede da (og har gjort det en stund), og jeg kommer ikke til å bruke annet. Dessuten tror jeg ikke noe på argumentet ditt av den enkle grunn at det er haugevis med småbutikker som bruker PP, og tydeligvis klarer seg bedre enn spådommen din.Det er da uansett mye bedre som forbruker å ha kortinformasjonen på PP, og bruke det for alt hva det er verdt, i stede for å lagre/levere kortinformasjon på gud vet hvor mange andre plasser.

 

Nå vil vel PayPal være ett like stort mål for hackere som alle de tjeneste som allerede er rammet. Så vet ikke om jeg hadde følt meg sikrere ved å kun bruke paypal.

 

Fullstendig klar over det, men som jeg skrev så er poenget at man ikke sprer kortinformasjonen.

Lenke til kommentar

Blant annet fordi de tar en del av inntektene.

 

Og det gjør dem annerledes enn VISA/Mastercard hvordan? De tar også en del av inntektene. En svært betydelig del for småsalg faktisk, som er den direkte grunnen til at du må "lade opp" kontoene dine hos Microsoft og Sony før du kan kjøpe ting online for konsollene deres.

 

Du har tydeligvis noen merkelige tanker om hvor stor andel av inntektene PayPal tar. Sånn du snakker skulle man tro det var flere titalls prosent. Realiteten er helt annerledes og utgjør ingen særlig merkbar forskjell for et firma av typen Valve.

 

Det lille påslaget PayPal gjør på kjøpssummene veies fint opp av det at butikken du handler i aldri får vite kortinformasjonen din, noe som også gjør deg trygg ved datainnbrudd (bortsett fra om PayPal blir angrepet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...