Gå til innhold

Ny Viaplay blir gratis for alle Viasat-kunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[qoute n=Sitat fra artikkelen]Blant annet har selve kvaliteten på innholdet som vises blitt forbedret. På den gamle versjonen hadde du en bitrate på 2 mbps og en oppløsning på 720 x 404 punkter. Den oppgraderte versjonen gir deg nå en bitrate på 3 MB/s og en oppløsning i bildet på 1024 x 576 punkter.

 

Jeg ble en tanke forvirret av dette avsnittet. Dere bruker jo to forskjellige enheter for den nye og den gamle bitraten. Det står 2 megaBITs per sekund og 3 megaBYTEs per sekund. Som de fleste av oss vet er det 8 bits in en byte, og 12 ganger så stor bit rate for omtrent dobbel oppløsning virker litt drøyt, så jeg mistenker at begge skal være bits, eller begge skal være bytes, antakeligvis førstnevnte.

Lenke til kommentar

Ser ingen alternativ på Viaplay sin side som sier hvordan du skal kunne få tilgang hvis du har Viasat TV-abonnement. Noen som vet hvordan/hvorfor?

 

Kan ikke si jeg finner noe valg for dette jeg heller..

 

Kjapp edit på dette, gikk inn på Viasat.no sine sider og det er viktig å påpeke at det kun er tv-pakken som er inkludert i abonnementet ditt, slik at der som du har et abonnent hos Viasat, uavhengig av hvilket kan du få tv-pakken på viaplay inkludert, men om du vil ha sport delen må du ha et gull abonnent hos Viasat fra før eller betale 199,-. Altså ingen stor nyhet for Viasat kundene imo.

Endret av Aalton waits for alice
Lenke til kommentar

1024x576 og 3 mbit bitrate er da altterlig lavt. burde vært minst 720p, og 6-10 mbit bitrate før det blir akseptabel kvalitet.

Bitrate er ikke ensbetydende med kvalitet, det er flere faktorer som bestemmer om det er akseptabel kvalitet eller ei.

Viaplay er også en nettbasert tjeneste og setter man f.eks 10mbit som krav mister man mange kunder pga for lav kapasitet på nettlinja til folk.

HD-tjenester kommer nok snart uansett, det er bare snakk om ventetid.

Lenke til kommentar

jeg tenkte å teste Viaplay som erstatning for vanlig TV, men slo det veldig raskt fra meg. Grensesnittet på web-avspillingen er det største MAKKVERK jeg har vært borti på LENGE.

Testet Netflix? Streamer i HD rett til norge!

Selv ikke norske leverandører som tar sikkert.. 500kr/mnd klarer enda ikke streame i HD..

Også er det absolutt INGEN reklame whatsoever. Herlig.

Anbefales.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
1024x576 og 3 mbit bitrate er da altterlig lavt. burde vært minst 720p, og 6-10 mbit bitrate før det blir akseptabel kvalitet.
Bitrate er ikke ensbetydende med kvalitet, det er flere faktorer som bestemmer om det er akseptabel kvalitet eller ei.Viaplay er også en nettbasert tjeneste og setter man f.eks 10mbit som krav mister man mange kunder pga for lav kapasitet på nettlinja til folk.HD-tjenester kommer nok snart uansett, det er bare snakk om ventetid.

 

er vel ikke mange i dag som har tregere linje en 10 Mbit ? hvis noen fortsat henger igjen på lavere en det, så er det dems eget problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...