Gå til innhold

Tilbake til begynnelsen (C64, Amiga, Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh the good old days.

Husker mange av spillene som nevnes i artikkelen som BMX simulator (c64), Shadow of the Beast (Amiga), Dizzy (c64, Amiga), Micro Machines (pc) Pinball spillene (Amiga).

Lost Vikings spillene (snes) er jo også veldig gode.

The memories ;)

 

Har fremdeles C64 og Amigaen liggende på loftet, vært morsomt å tatt dem ned igjen, men de ligger så godt gjemt der oppe hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Rockstar North har dere glemt da. Den gang de het DMA designs laget de spillet Menace. Menace_Coverart.png

 

Året etterpå Blood Money

 

Blood_Money_Coverart.png

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Rockstar North har dere glemt da. Den gang de het DMA designs laget de spillet Menace. Året etterpå Blood Money

De spillene nevnte vi i forrige ukes retrosak, så det ville blitt litt voldsomt å ta dem igjen denne uken. Men du skal ikke se bort i fra at vi lager flere artikler av denne typen, og da er Rockstar North/DMA Design en av flere gode kandidater til å bli med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En smule skuffende artikkel ... Greit nok for å få et kjapt overblikk, men ganske hul, og man blir ikke videre klok på den.

 

Jeg forstod ikke helt poenget med lista egentlig. Var det å skriver litt om historien til spillutviklere som nylig har gitt ut aktuelle spill? Var det å skrive om selskaper som har en stor plass i spillhistorien og som eksisterer i dag? Eller var det bare et tilfeldig utvalg av utviklernavn de fleste har hørt om, men uten noen videre tanke bak?

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Elsket The Lost Vikings. Humor, hjernetrim og tidvis frustrerende men svært belønnende utfordringer. Et kjært minne, men et jeg vil beholde så jeg har ingen intensjoner om å spille det på nytt nå. Kanskje jeg vil la sønnen min få prøve seg på det når han blir litt eldre, og på den måten gjenoppleve magien :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pinnball spillene til Digital Illusions (DICE) er fortsatt Heftig, man får kjøpt dem til I-produkter, bare synd jeg ikke har I-produkter mer (omtrent det eneste som er synd med det også hehe)

De beste pinball spillene til PC er lagd av Cunning Developments og Empire Interactive! Pro Pinball og Pro Pinball Timeshock! Er jo bare HELT KONGE! Eller så er Microsoft Pinball Arcade en ener! 7 Klassiske brett FRA VIRKELIGHETEN!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...