Gå til innhold

Denne doen har du aldri sett maken til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig sak, men dette er da vel helt vanlig å ha i hjemmet i Japan?

Mine svigerforeldre ser på dette som helt vanlig, dog ikke et teknotek på dassen, men spyling med varmt vann både foran og bak, varm doring etc... er helt vanlig i Japan.

 

Merkelig at noe slikt ikke har kommet til Norge enda, egentlig.

Gleder meg til det kommer, dog. Det var slettes ikke værst å gå på do hos svigers, haha.

Og tenk på hvor mye dopapir man kan spare på slike toalett, det er derfor sånne er vanlige i Japan.

 

Kan ikke se for meg at noe sånt koster ¥492.000 i Japan, men det der er vel norsk pris og som alt annet blir det jo plutslig mye dyrere når man skal innom Tullen en tur :-)

For ikke å snakke om alt unødvendig dilldall de har lagt til dem doen der, haha!

 

 

-Og hva er en "maltstrøm"?

 

http://www.youtube.com/watch?v=jQPNvdY6Glw

Det der er en malstrøm i et dass, "a toilet vortex" på engelsk.

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Forskere i Japan har kommet frem til at siden skylletoalett ble tilgjengelig der har flere fått problemer med "løst" rektum osv.

Det er et problem som visstnok kan oppstå dersom du bruker for høyt trykk hele tiden; litt som å kjøre på med et klyster flere ganger om dagen. Ellers er vel det største problemet at det kan bli for rent om man overdriver der nede; kroppen trenger en viss bakterieflora for å trives og uønskede elementer kan få lettere tilgang dersom man renser vekk alt som skal være.

 

Det er forøvrig mulig å kjøpe enklere versjoner her på berget, vanligvis i form av seter man kan bruke på allerede eksisterende toalett :thumbup:

Endret av Fred_U_Know
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...