Gå til innhold

– I World of Darkness dør du for godt (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vampire: The Masquerade var vel originalt (og er vel framleis) eit rollespel og ikkje eit brettspel. Utan at det betyr allverda.

 

Interessant at CCP har plukka opp dette, men eg klarer ikkje heilt å la være å tenke at dette kjem minst fem år for seint. Det betyr gjerne ikkje så mykje om spele blir bra nok.

Lenke til kommentar

Riktig Taare.

World of Darkness som nå heter OLD World of darkness har jo alt fra mumier, vampyrer og varulver til de mindre kjente changelings og wraiths.

 

Spørs,åøet er om de bruker old world of darkness eller ny. White Wolf har tross alt gjort alt for å ta kverken på oWoD slik at de kan selge bøker til den nye WoD.

 

Kjæresten min som er en veldig ivrig WoD rollespiller er forresten utrolig skeptisk til konseptet hvor en pen and paper rollespill hvor kun fantasien setter grensen blir redusert til det som er teknologisk mulig å lage som et pc spill.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å dø for godt? Der gikk interessen kjapt fra hundre til null.

Du har ikke spilt Diablo II online tenker jeg?

Det er et ekstremt mindretall som liker permadeath når det gjelder spill det tar lang tid og utvikle en character i. Diablo 2 er stort sett det eneste spillet det dette er akseptert med unntak av visse nisje-spill.

 

Det er neppe stor fare for at du får characteren din drept da. Det er sikkert en mechanic som lar lords etc (player council) fjerne deg hvis du er verdens største idiot online over lang tid f.eks.

 

Men HVIS de gjør det for lett å dø kan de vinke farvel til 80% av den potensielle spillerbasen sin.

Lenke til kommentar

Spillet blir bygget utifra Vampire: The Masquerade. altså oWoD. Dette ble confirmed i 2010.

Permadeath vil ikke skje så ofte siden det skal litt til. Du må ha gjort noen alvorlige forbrytelser som å bryte the masquerade, drept en annen kindred osv... Planene dems hittil er at du går i torpor (vampyr-koma) og deretter kanskje en prins eller sheriff vil ta livet av deg hvis det er nødvendig. Mekanikken er ikke helt bestemt ennå etter det vi har fått høre.

 

Råder dere å lese denne før dere drar konklusjoner.

 

Men husk, ingenting er fastslått ennå.

 

 

Mer direkte info fra MMO-panelet som var nå i helga. KLIKK MEG!

Endret av Timmeyh
Lenke til kommentar

Xmasbeer liker kjæresten din VtM:Bloodlines?

er gammelt argument det der, hvis man aksepterer at dataspill har begrensninger og heller velge å spille historien kan man nyte det på nesten samme måte. Det er jo vanlig med prescripted stories osv i penn og papir, mange av dem er store og kjente også (temple of elemental evil)

Så man kan velge grad av frihet, plus når man sitter der og spiller så blir det til at man gjør ting som man pleier. Altså det er sjelden man faktisk gjør de vanvittige tingene man har frihet til å gjøre ;)

Lenke til kommentar

Xmasbeer liker kjæresten din VtM:Bloodlines?

 

Er vel heller jeg som likte den. Den var litt uheldig med førsteintrykk fordi Tremere sin Thaumaturgy var så dårlig i bloodlines, mens i pen & paper så er den en av de overlegne disipliner. Det som vi begge synes var bra i spillet, var hvor mye arbeid som ble gjort for å gjøre Malkavians unike. Skulle ønske at det samme ble gjort med andre klaner.

 

For all del, hvis dem greier å implementere disipliner i denne MMOen i sosial sammenheng og ikke bare i kamp, så er det jo bare fantastisk, forestill deg om din character automatisk begynte å løpe mot en annen character uten at du får styrt ham fordi en prince eller en annen sterk vampyr som er god i "Presence" brukte en "summon" på deg.

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å dø for godt? Der gikk interessen kjapt fra hundre til null.

Du har ikke spilt Diablo II online tenker jeg?

 

Jo, selvfølgelig, men aldri hardcore. Jeg ser bare ikke helt hva som er vitsen med å spille en karakter i to, tre måneder, gjøre en feil eller få lagspike, dø og starte på nytt fra scratch.

 

Ta å les igjennom linkene jeg ga i mitt forrige innlegg. Der snakker dem om hva det kan innebære. Da du er nede i 0 helse så går du i torpor(altså ikke død). Mortals(mennesker) vil nok dø uansett, men WoD er noe helt annet enn D&D, WoW, EQ, SW og alt det er. Du må tenke helt annerledes.

Lenke til kommentar

Tror WoD blir fett selv med permadeath... passer egentlig ganske bra med mulig "permadeath" sånn har det egentlig vært i WoD lenge, at ting du gjør har store konsekvenser... protect the masquerade or suffer final death ...

 

tror ikke akkurat at du kommer til å dø av en lagspike i world of darkness hehe, skal nok mye mer til enn det ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...