Gå til innhold

Følg Nikons pressekonferanse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Canon lanserer nyheter, følg pressekonferansen.

Sony lanserer nyheter, følg pressekonferansen.

Nikon lanserer nyheter, følg pressekonferansen.

 

 

Kan noen hjelpe meg med å forstå hvorfor det skal være noe poeng å gjøre produktlanseringer av kameramodeller til noe såpass "viktig" at det skal være nødvendig med pressekonferanse?

 

Jeg skjønner jo produsentenes ønske om å fore markedsdyret, men pressekonferanse? For å lansere noen oppgraderte versjoner av noen kompaktkameraer/DSLR?

 

Dette skjer jo flere ganger i året og er en helt naturlig utvikling...

Lenke til kommentar

Canon lanserer nyheter, følg pressekonferansen.

Sony lanserer nyheter, følg pressekonferansen.

Nikon lanserer nyheter, følg pressekonferansen.

 

 

Kan noen hjelpe meg med å forstå hvorfor det skal være noe poeng å gjøre produktlanseringer av kameramodeller til noe såpass "viktig" at det skal være nødvendig med pressekonferanse?

 

Jeg skjønner jo produsentenes ønske om å fore markedsdyret, men pressekonferanse? For å lansere noen oppgraderte versjoner av noen kompaktkameraer/DSLR?

 

Dette skjer jo flere ganger i året og er en helt naturlig utvikling...

Det er flere grunner til dette. Det ene er produsentenes ønske om oppmerksomhet rundt produktene sine. Det andre er vårt ønske om informasjon. På en pressekonferanse er det lettere å spørre om tilleggsinformasjon, vi får anledning til å ta og føle på produktene, og det gir oss dermed et bedre grunnlag for omtale enn en pressemelding ville gjort.

Grunnen til at vi blogger live, er for å gi dere informasjonen så fort vi klarer, og for å gi også dere mulighet til å be om tilleggsinformasjon.

En pressekonferanse er ingen stor greie. Vi rusler bort i gata (vanligvis) hører på noen snakke, graver og spør litt, og går tilbake til kontoret. Det gir oss også bedre kontakt med produsenten, slik at det senere er lettere å få informasjon, testprodukter og annet fra dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg med å forstå hvorfor det skal være noe poeng å gjøre produktlanseringer av kameramodeller til noe såpass "viktig" at det skal være nødvendig med pressekonferanse?

 

Vel, du er jo faktisk i et fotoforum, så burde ikke være noe unormalt at fotonyheter blir hauset opp her :)

Endret av Nautica
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Akam må gjerne skrive om fotonyheter, men at produsentene arrangerer pressekonferanse???

 

Canon lanserer nyheter, følg pressekonferansen.

Sony lanserer nyheter, følg pressekonferansen.

Nikon lanserer nyheter, følg pressekonferansen.

 

 

Kan noen hjelpe meg med å forstå hvorfor det skal være noe poeng å gjøre produktlanseringer av kameramodeller til noe såpass "viktig" at det skal være nødvendig med pressekonferanse?

 

Jeg skjønner jo produsentenes ønske om å fore markedsdyret, men pressekonferanse? For å lansere noen oppgraderte versjoner av noen kompaktkameraer/DSLR?

 

Dette skjer jo flere ganger i året og er en helt naturlig utvikling...

Det er flere grunner til dette. Det ene er produsentenes ønske om oppmerksomhet rundt produktene sine. Det andre er vårt ønske om informasjon. På en pressekonferanse er det lettere å spørre om tilleggsinformasjon, vi får anledning til å ta og føle på produktene, og det gir oss dermed et bedre grunnlag for omtale enn en pressemelding ville gjort.

Grunnen til at vi blogger live, er for å gi dere informasjonen så fort vi klarer, og for å gi også dere mulighet til å be om tilleggsinformasjon.

En pressekonferanse er ingen stor greie. Vi rusler bort i gata (vanligvis) hører på noen snakke, graver og spør litt, og går tilbake til kontoret. Det gir oss også bedre kontakt med produsenten, slik at det senere er lettere å få informasjon, testprodukter og annet fra dem.

 

Ja, ok.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan mene noe om dette innebærer redusert sannsynlighet for nye systemkamera fra Nikon i høst?

Jeg kan gjerne mene noe om saken ;) Og jeg mener at dette er ingen grunn til panikk. Sannsynligheten for at Nikon kommer med nye systemkameraer i høst er like stor som før.

 

Det er vanlig at krimskramset lanseres uavhengig av systemkameraene og objketivene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja... dette var faktisk litt boring :( Jeg som har gått og gledet meg til at "nå kliner Nikon til", og så ble det dette mølet her.

Får vel smøre meg med tålmodighet enda litt til, og håpe at Nikon kommer med noe som ligner Sony A7 ;)

Endret av preje
Lenke til kommentar

BOOOOOOOOOOOOOOOORING

 

Helt enig, like kjedelig som Sony sine nyheter i dag, for meg :)

Nja, som tidligere Nikon mann men kun med kompaktkamera nå, og som skal ha seg et bra dslr senere i år, så var Sony's pressekonferanse en vesentlig større sikleseanse enn denne fisesaken her.

Får håpe at det dukker opp en overraskelse pressekonferanse i nær fremtid med D400/D800 til en "relativt" rimelig pris :)

Lenke til kommentar

Hadde regnet med en vanntett sak under lanseringen men når jeg så hva som dukket opp så kan jeg ikke akkurat si jeg ble imponert, totalt mainstream. :(

Resten virker samkjørt med Canon, så det blir vel en ny presseseanse fra begge i midten av September. ;)

Fordelen er jo at kontoen får slappe av en stund til. :p

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg ikke er imponert over dette.

 

Bortsett fra D3s som snart har vært på markedet i to år så har jo ikke Nikon et eneste kamera i pro/semi-pro/entusiastklassen som er noe særlig nyere enn 3 år eller som har vært en betydelig oppgradering av et eksisterende hus (D300->D300s kan jo knapt kalles en refresh engang, noe som i praksis gjør at D300(s) nå er i ferd med å bli et fire (!) år gammelt kamera).

 

Bortsett fra irritere og tape salg fra de mange eksisterende Nikonbrukere som vil hive seg over en D700- eller D300s-etterfølger første dag den er tilgjengelig, så har jo en såpass treg oppdateringstakt følger som smitter over på potensielt nye Nikonbrukere og salg fremover i tid.

 

Det er veldig få av dem som sitter på en av de andre større merkene idag som vil gå over til en av de eksisterende D300s-og-oppover modellene siden de er såpass gamle, og helt nye DSLR-brukere med litt ambisjoner som faktisk sjekker ut bredden i sortimentet til Nikon faller nok også lett ned i Canon eller Sonyleiren hvis de bruker oppløsning (noe vi vet veldig mange gjør, enten vi liker det eller ikke) som en av de viktigste faktorene ved kjøp.

Endret av satchman
Lenke til kommentar

eneste interesante idag er Sony nyhetene, Nikon sine nyheter er ett stort gjesp. Jeg skal bruke morgendagen for å lese nøyere igjennom Sony sine nye systemkameraer ;)

Jeg hadde håpt på D4 eller D400, eller ett speilløst system kamera, jeg er rett og slett skuffa idag.

Positive er at Canon er like gråe som Nikon, så pytt pytt :thumbup:

Lenke til kommentar

Tålmodighet, folkens. Høstens og vinterens annonseringer er langt fra over. Er spent på Nikons speilløse, jeg. :)

hvis de gir meg noe alla NEX7 med adapter slik at vi kan bruke optikken vi allerede har, så er jeg positiv. Hvis ikke blir det Oly e/Pana micro 4/3, eller NEX7, eller t.o.m en X100. Jeg ønsker noe lettere enn en D3 til byfotografering.

Jeg er også positiv når det gjelder Nikon fordi de benytter Sony sine sensorer, den biten ser veldig bra ut, så jeg har ikke mistet trua :!:

Lenke til kommentar

Tålmodighet, folkens. Høstens og vinterens annonseringer er langt fra over. Er spent på Nikons speilløse, jeg. :)

hvis de gir meg noe alla NEX7 med adapter slik at vi kan bruke optikken vi allerede har, så er jeg positiv.

Samme her; hvis de introduserer en helt egen objektivserie og det heller ikke går an å benytte eksisterende Nikon-objektiv på noen måte så må jeg innrømme at jeg neppe er så veldig interessert.

 

Da frister nok heller neste års modeller av micro four thirds - en plattform hvor man jo faktisk har et rimelig godt utvalg av forskjellige objektiver allerede idag.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...