Gå til innhold

Google lover en raskere surfeopplevelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm... Instant pages er vel strengt tatt en funksjon hvor Chrome "Gjetter" hvilke lenker du kommer til å trykke på, for så å forhåndslaste disse sidene for deg... Sånn at når du surfer på ett netsted så virker det som om neste side dukker opp øyeblikkelig... instant pages, det ligger i navnet at det har lite med søk å gjøre...

Lenke til kommentar

Ehm... Instant pages er vel strengt tatt en funksjon hvor Chrome "Gjetter" hvilke lenker du kommer til å trykke på, for så å forhåndslaste disse sidene for deg... Sånn at når du surfer på ett netsted så virker det som om neste side dukker opp øyeblikkelig... instant pages, det ligger i navnet at det har lite med søk å gjøre...

 

Forespurte faktisk en liknende funksjon ti Opera i forumet deres. Opera har jo allerede "neste side"-funksjonalitet, så bare å cache målet til lenken burde ikke være forferdelig vanskelig. Men godt å se at noen implementerer det. Da er det bare å vente på at de andre nettleserne hermer ...

Lenke til kommentar

Ehm... Instant pages er vel strengt tatt en funksjon hvor Chrome "Gjetter" hvilke lenker du kommer til å trykke på, for så å forhåndslaste disse sidene for deg... Sånn at når du surfer på ett netsted så virker det som om neste side dukker opp øyeblikkelig... instant pages, det ligger i navnet at det har lite med søk å gjøre...

 

Det er mulig at den også gjør dette, men det fungerer også slik at den gjetter hvilken adresse du skal til mens du skriver i adressefeltet. Er du mye på diskusjon.no så er forsiden ferdig lastet før du rekker å skrive noe særlig mer enn "disk" antageligvis. Jeg har riktignok merket litt kluss med "Back"-funksjonalitet ved bruk av dette i det siste. Dette er imidlertid på dev channel (Chrome 14) så det er mulig det funker fint på stable channel (Chrome 13). Ellers så liker jeg funksjonen veldig godt.

 

Er det bare meg eller er det av og til slik at når jeg laster ned en mellomstorfil så er den nesten allerede ferdig nedlastet når jeg klikker på linken? Bruker altså Chrome 13.

 

Jeg tror Chrome begynner å laste ned mens du har dialogboksen for hvor du vil lagre fila åpen, og slik har det vært ganske lenge nå. (I alle fall lenge før Chrome 13).

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

 

Jeg tror Chrome begynner å laste ned mens du har dialogboksen for hvor du vil lagre fila åpen, og slik har det vært ganske lenge nå. (I alle fall lenge før Chrome 13).

 

Det stemmer det, dette er en teknikk som nettlesere har hatt i lang tid. IE6 hadde også noe sånn, kanskje enda tidligere versjoner og. Har du en rask linje så kan enkelte filer være ferdige før du rekker å finne rett katalog å legge det i.

 

Når det gjelder instant pages er jeg spent på hvor mye ekstra datatrafikk dette kan skape, evangelister har jo allerede kritisert instant search for å skape unødig mye trafikk. Tanken var riktignok veldig god dog, og for oss som bryr oss katta om bruk av båndbredde er det en positiv utvikling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...