Gå til innhold

Junifest 2011 - Trondster - Subtil salgsannonse


Anbefalte innlegg

Brukernavn: Trondster

Deltakernivå: Kandidat

Utfordring: Kose meg med å ta bilder med 135L.

Utstyr: 135L, blits og et par hus.

 

Tilleggsutfordringer:

Prøve å selge objektivet i løpet av junifesten. :p

 

 

Har lenge hatt det geniale objektivet EF 135mm f/2L, men det har kommet litt i skyggen av makroobjektivet mitt, som med sine 125mm f/2.5 har et bruksområde litt lovlig tett på 135L - blir litt råflott å ha begge to. Så - prøver derfor å prøve ut og vise fram 135L, og se om de subtile hintene til hvor flott objektivet er kanskje kunne fått noen til å ville legge lankene sine på en flott brukt 135L.. ;)

 

 

..Og/eller at jeg finner ut at det er så fint at jeg egentlig ikke har lyst til å selge det allikevel.. :whistle:

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hihi, du ønsker fortsatt å selg 135L - mens jeg fortsatt sikler vilt etter det. Hadde jeg bare hatt penger til sånt, skulle jeg til og med fått en medelev til å røske det med fra Køben til høsten. :)

 

Lekkert bilde også da. Vet ikke helt om jeg tør å ha denne i mine innlegg - men la gå! :dribble:

Lenke til kommentar

Nja - er det ikke deg som har planer om å skifte system en eller annen gang, da? ;)

 

 

Var på lekeplassen i dag med barn - fikk tatt noen fine familiebilder. Egentlig ganske så snadder å ha autofokus - må innrømme at jeg til tider savner det på de to andre fastobjektivene mine..

 

2. Juni - Lillejenta

post-71211-0-85948500-1307046453_thumb.jpg

ISO 100, f/2, 1/1250s

 

 

Dus bakgrunn? Check.

 

Små detaljer og skarphet?

 

"Litt?"

post-71211-0-69429600-1307046456_thumb.jpg

 

 

 

 

Gitaren fra den 1. er ellers en Fender - en Fender Squier, men det er noe spesielt med den.. ;)

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer! (Og Breni - bare fordi atte jeg er en halverklært DOF-junkie, så tror du liksom atte det dermed automatisk kommer mer på f/2 i løpet av måneden? :innocent: )

 

Har lekt litt mer med 135L - og med en stabel Kenko-mellomringer og en 1.4x teleconverter så blir det et aldeles flott (ganske så nøyaktig) 1:1 makroobjektiv! Og - med en arbeidsavstand på 25 cm fra fronten av objektivet til motivet - det er ganske nøyaktig 1cm mer enn EF 180/3.5L macro og 5cm mer enn Sigma 150/2.8!

 

Her et bilde med en stabel mellomringer, men uten TC (altså "kun" 1:1.4 forstørrelse):

post-71211-0-31287000-1307220616_thumb.jpg

ISO 400, f/8, 1/640s

Lenke til kommentar

Et av hovedbruksområdene til en lyssterk 135mm er portretter - skarpe portretter på full blender med skarpe øyne og herlig, diffus bakgrunn.

 

Her representert ved vår alles kaian:

post-71211-0-01105700-1307222204_thumb.jpg

ISO 100, f/2, 1/500s

 

Detalj (vink til fotografene - da jeg tok bildet var jeg ikke klar over at Tomsi stod ved siden av og tok bilde han også):

 

post-71211-0-55670900-1307222681_thumb.jpg

 

 

 

Bonusbilde

 

post-71211-0-75628300-1307222687_thumb.jpg

Vinsja på kaian :fun:

 

 

Lenke til kommentar

Takk for det! :)

 

Her er et til - et kjapt familiesnapshot av pjokken. Tok bilder av yoghurtbart, og syntes det ble noe over blikket og uttrykket her - noe "gråtende sigøynerbarn" over øye-blikket.

 

5. Juni - Åpenbart yoghurt

post-71211-0-87199300-1307308525_thumb.jpg

ISO 100, f/2, 1/125s

 

 

Det rødbrune er egentlig makrell i tomat, men det passer jeg på å ikke nevne her, for så blir det mer "æææsj - dårlig blanding!" i stedet for "nommen lille guuutten, da.."

 

 

 

Ellers var det tilløp til krampelatter fra tomsi og de andre gutta da jeg fortalte hvorfor jeg ba kaian om å posere - det var mye godt humør på turen.. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Takker for kommentarer! (Og Breni - bare fordi atte jeg er en halverklært DOF-junkie, så tror du liksom atte det dermed automatisk kommer mer på f/2 i løpet av måneden? :innocent: )

Hehee, vel, av de 5 bildene du har lagt ut har kun 1 bilde blitt tatt med noen annet enn f/2 hvis man ser bort fra de i spoiler..whistle.gif

Men når det er sagt, så må du for all del ikke slutte med det! ..liker dof-junkier innocent.gif og når man først har et 135L f/2 må man jo utnytte dets muligheter.

 

Liker bildet av guttungen men..

 

Makrell i tomat sick.gif

 

Lenke til kommentar

Hehe, friske bokehflageoletter i 1. junibildet, -men kan man egentlig få til vanlige flageoletter på malte plastbånd? ;)

 

Fine portretter av de små, og den yoghurt-oppskriften bør du mønsterbeskytte så fort som f (vid åpen), selg så med ekstremt liten royalty pr solgte beger og du er styrtrik på no time :D

 

Jeg er VELDIG fornøyd med å være vakrere enn Beatles :yes:

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer om pjokken! :)

 

(Ellers behagelig å ta bilder av andre fotofolk - ikke akkurat vonde å be om å posere! ;) )

 

 

I dag var det mye travelt - nytt kontor og nye muligheter. Andre som har bedre utsikt, men de får også sola stekende rett inn i panoramavinduer - har det utmerket med mitt lille havgløtt - rett ned på havna foran bygningen.

 

6. Juni - Amarillo med venner

post-71211-0-10525600-1307387227_thumb.jpg

ISO 100, f/8, 1/320s

 

 

Joda - litt lav kontrast på venstresiden, men det har ikke noe med objektivet å gjøre - det var refleksjoner i vinduet. Vinduet har også UV-filter, og gir dessuten fargestikk - greit at man skyter i Raw.. :)

Lenke til kommentar

Ikke fullt så spennende denne gangen - fikk kommentar fra gammel kompis om at forrige bilde var et flott sted å ta morralatten, og så måtte jeg jo påpeke at det ikke var i den retningen, det var litt til siden, borte på havneresturanten, drevet av den danske versjonen av Gordon Ramsay/Hellstrøm.

 

Også her kraftig fargestikk gjennom vinduet, selv om det var mer rett på. Raw er en fin ting. :)

 

7. Juni - Ocean Club

post-71211-0-54346700-1307570027_thumb.jpg

ISO 100, f/5.6, 1/200s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...