Gå til innhold

Molyneux beklager overdrivelser (Xbox, X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han er ærlig ja...:rolleyes:

 

Ikke at jeg har hatt så mye imot alle løgnene, er ikke die hard fan av noen av de senere spillene hans, men det har ført til at han har tapt mye kredibilitet i min bok. Nå bare smiler og rister jeg litt på hodet hver gang han skryter av features i egne spill.

Lenke til kommentar

Jeg var imponert, men så hører jeg ikke på hva Molyneux sier heller. Er svada fra ende til annen, han er ærlig nå, men noe sier meg det ikke varer. Han får hype sitt neste spill opp si skyene, kan hende jeg kjøper, men ikke pga hva han sier. Lystløgner og selve manifesteringen av sleip selger fordommen.

Lenke til kommentar

Det blir vel litt som reklame, det er sunt folkevett å ikke ta det helt seriøst hva folk sier om sitt eget produkt. Selv om Hr. Molyneux muligens stiller i en egen klasse på det området, har han i alle fall personlighet og karisma. Så får man heller glise litt av alt han sier.

 

Kosa meg med både Fable 2 og Fable 3 jeg.. har ikke noe mot spill med litt humor og glimt i øyet. Men det er ikke de spilla jeg tar fram hele tia og spiller om igjen og om igjen. Tror jeg landa på et par ganger på hver av dem, og det blir vel det. Men det er sikkert interessant nok om det skulle dukke opp noe nytt fra den kanten etterhvert.

Lenke til kommentar

Han sier jo dette etter hver gang han har sluppet et nytt spill siden Black&White. Hvorfor skal jeg tro ham for endte gang? Begynner jo bare å bli patetisk.

Alt i alt har jeg likevel sansen for spillene hans. Black&White var jo helt konge å spille på den nye pc'n min når det kom for 10 år siden, men til tross for hvor imponerende og morsomt det virket i starten ble det slitsomt og masete et stykke ut. Illusjonen raknet.

 

Fable spillene har flotte omgivelser, musikk, stemmeskuespill og konseptet er artig, men jeg sitter hver gang igjen med følelsen av at det er litt halvgjort. Det har vel kanskje ennå litt å gjøre med de vanvittige historiene han fortalte før Fable1 ble sluppet, da det var kjent som "Project Ego". Her skulle ting være mulig som man kan se langt etter i selv de mest avanserte spillene som blir sluppet i dag.

Du skulle kunne plante et frø og det ville gro til å bli et tre, du skulle videre kunne skjære inn navnet ditt i dette treet og det ville være der under hele spillets løp, eller du kunne rett og slett hugge treet ned og bygge hus av det. Naturen i spillet skulle i det hele tatt være mektig avansert, med realistiske vær effekter og fysikk (i det endelige spillet var det vel knapt nok et frittstående tre som ikke bare var kulisser). Innbyggerne i verdenen levde og flyttet på seg dynamisk, og ble eldre sammen med deg (dette ble avkreftet bare rett før spillet ble sluppet). Du skulle feks kunne ta livet av en tilfeldig bonde foran familien hans, for så mange år senere å få sønnen hans etter deg for å ta hevn. Andre helter skulle konkurrere med deg, du skulle kunne oppleve at de gjorde oppdragene før deg eller sammen med deg om du drøyet for lenge. Hele spillområdet skulle være fritt for grenser, blandt annet skulle det være en drage basert på en oppgradert utgave av den kunstige intelligensen til dyret i black&white, som levde fritt og tok sine egne avgjørelser. Den ble ifølge Molyneux kuttet fordi den alt for ofte bestemte seg for å ødelegge byer (akkurat som om det noen gang skulle ha vært teknisk mulig med noe sånt kodet inn i det vi kjenner som Fable1). Prosjektet gikk blant annet under slagordet:

"Each person you aid, Each flower you crush, Each creature you slay, Will change this world forever,

Who will you be?”

 

Rart man ble skuffet? :D

 

Men tilbake til det som faktisk ble Fable: Historiene kunne vært så mye mer episke og innvolverende, interaksjonen med figurene kunne vært dypere, kampene er i overkant enkle osv. For all del, spillene er på mange områder bedre enn andre spill innenfor samme sjanger, men det er liksom noe som mangler. De to første Gothic spillene og Risen er teknisk enklere spill, men innvolverer meg langt mer enn fable alt i alt.

Endret av Galten
Lenke til kommentar

Hvorfor overasker ikke dette meg? Og at det kan være vanskelig å jobbe under ham er heller ikke overaskende. Noen som har hørt om selgere som lover mer enn de bak kan levere?

 

Derimot har dette jappet hans gitt en backlash i at han rett og slett har virket utbrent, vært tom for gjennomførbare ideer og bare pratet vås. Det har vært mitt inntrykk etter første Fable. Det at han også fikler med Populous forsterker bare inntrykket.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Har for LENGST sluttet å høre på hva denne løgnhalsen sier. Fable og Fable 2 var nok til å få meg til å aldri betale for noe han lager noensinne igjen. Fyttegrisen for noen møkkaspill. Denne mannen har MYE av skylden for at jeg fremdeles ikke gjør impulskjøp av spill.

 

Folk som Molyneux er grunnen til at spill blir piratkopiert så mye som de blir. Og fullstendig fortjent. Juger du til kundene dine fortjener du absolutt all dritt som kan komme din vei.

 

Selger slaktern kun råttent kjøtt, fortjener han å få hele sjappa stjålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...