Gå til innhold

Sniktitt: Apache: Air Assault (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trailer: http://au.gamespot.com/xbox360/sim/apacheairassault/video/6276268/apache-air-assault-gameplay-trailer?hd=0

 

nok et arcade game :( Når kan vi få et nytt combat flight simulator

 

Så enig, så enig! Gi meg et nytt Commache 4 eller Team Apache! (ikke så veldig avansert førstnevnte kanskje, men gøy.. :) ) Med en gang jeg så det var de som hadde utviklet il2 sturmovik birds of prey skjønte jeg at dette blir overfladisk og teit. Altså, birds of prey ser fantastisk ut, og det er gøy i korte stunder. Men det kan ikke måle seg med orginale il2 sturmovik 1946, som jeg fortsatt spiller masse.. Alternativet er jo kanskje DCS: Black shark men det er jo så avansert at man må lese manualen en uke bare for å få skutt en hellfire..

Lenke til kommentar

Jeg forlanger at fra nå av skal anmelder skrive sitt politiske ståsted, ved siden av spillkarakteren, og også hvor bra nevnte parti ligger på meningsmålingene i nåværende stund. Er det et bilspill SKAL anmelders bil også stå nevnt i anmeldelsen.

Anmeldelser fra Lasse Lervik er uansett ikke gyldige da han er trønder.

Lenke til kommentar

Det jeg reagerte på var "bombe afghanistan sønder og sammen" og "en hårreisende spekulativ presentasjon. Her stod nemlig Ed Macy, tidligere Apache-pilot og forfatter av boka «Apache» og messet og gryntet over en video som viste systematisk bombing av afghanske mål.".

 

Virket bare som anmelder prøvde å fremstille NATO-styrkene i Afghanistan som blodtørstige mordere som skyter på alle sivile de ser. Når det i tillegg ble linket den episoden fra Irak så begynner man å irritere seg litt.

 

Og det er ikke tilfeldig bombing av afghanske mål, det er presisjonsangrep på taliban og al qaida.

 

Sånn da fikk jeg sagt det. Politiske meninger hører forresten ikke hjemme på ett spillforum, så jeg skal holde kjeft nå¨ :whistle:

Lenke til kommentar

 

Og det er ikke tilfeldig bombing av afghanske mål, det er presisjonsangrep på taliban og al qaida.

 

 

Så et program på viasat History som sa følgende:

 

I første verdenskrig var 10% av de drepte sivilie. I andre verdenskrig var tallet ca 50%. I krigen som var i Irak nå var tallet 90%. Så der har du presisjons bombingen din...

Forklaringen ligger jo selfølgelig i problemer med å identifisere fienden før.... og etter ett angrep. Afganistan og Irak er nok fiender og sivile serdeles mye vanskligere og identifisere enn i verdenskrigene.

 

Jeg støtter absolutt de norske styrkene i afganistan, prøver bare å poengtere at selv om presisjonen har gått opp på dagens våpen, har ikke antall sivile gått drept gått ned.

Lenke til kommentar

Det jeg reagerte på var "bombe afghanistan sønder og sammen" og "en hårreisende spekulativ presentasjon. Her stod nemlig Ed Macy, tidligere Apache-pilot og forfatter av boka «Apache» og messet og gryntet over en video som viste systematisk bombing av afghanske mål.".

 

Virket bare som anmelder prøvde å fremstille NATO-styrkene i Afghanistan som blodtørstige mordere som skyter på alle sivile de ser. Når det i tillegg ble linket den episoden fra Irak så begynner man å irritere seg litt.

 

Og det er ikke tilfeldig bombing av afghanske mål, det er presisjonsangrep på taliban og al qaida.

 

Sånn da fikk jeg sagt det. Politiske meninger hører forresten ikke hjemme på ett spillforum, så jeg skal holde kjeft nå¨ :whistle:

 

Nå er dette en veldig digresjon, men jeg har all verdens respekt for innsatsen som gjøres i Afghanistan og de som tjenestegjør der - som også omfatter venner av meg. Her var det presentasjonen til Ed Macy jeg reagerte på. Han stod som en bilselger og gjorde en salgspitch ut av bildekavalkade av mennesker som dør. Det er for all del relevant å vise de faktiske rollene til kamphelikopterne i reelle stridssituasjoner, men det kan gjøres på mer taktfullt vis enn at en fyr står og hyler "Boom! That's real, you know! samtidig som metallmusikk gjaller i veggene.

 

Episoden fra Irak ble lenket inn for å gi kontekst til hvorfor jeg syntes guncam-modusen ble smått ubehagelig til tider, samt å skissere noen av kontroversiene som omringer bruk av våpen som Apache-helikoptre, hvor man distanseres noe veldig fra fienden.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

 

Og det er ikke tilfeldig bombing av afghanske mål, det er presisjonsangrep på taliban og al qaida.

 

 

Så et program på viasat History som sa følgende:

 

I første verdenskrig var 10% av de drepte sivilie. I andre verdenskrig var tallet ca 50%. I krigen som var i Irak nå var tallet 90%. Så der har du presisjons bombingen din...

Forklaringen ligger jo selfølgelig i problemer med å identifisere fienden før.... og etter ett angrep. Afganistan og Irak er nok fiender og sivile serdeles mye vanskligere og identifisere enn i verdenskrigene.

 

Jeg støtter absolutt de norske styrkene i afganistan, prøver bare å poengtere at selv om presisjonen har gått opp på dagens våpen, har ikke antall sivile gått drept gått ned.

 

Oi oi oi. Her må du passe på og ikke blande tallene. Det er ikke riktig at 90% av angrepene som utføres av amerikanske soldater rammer sivile. Det er riktig nok en høy andel sivile tap, men dette skyldes i hovedsak den andre siden som med overlegg sikter seg inn på sivile.

 

Pressisjonsvåpen, selv om feilbombing kan skje, treffer i hovedsak sine mål, og disse er i hovedsak fientlige styrker. Og når feilbombing skjer er det sjelden våpenet som er problemet, men som oftest feiltolkning av situasjonen eller uforutsette tilfeldigheter.

 

Jeg har selv jobbet med behandling av videomateriale fra våpensystemer, og det jeg husker best er et angrep på en bro der alt går som planlakt helt til det dukker opp et tog. Missilet var avfyrt på så lang avstand at det ikke var mulig å se toget. slike ting skjer desverre i krig.

 

Alikevell, tallene dine stemmer ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...