Gå til innhold

Førsteinntrykk: Nintendo 3DS (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et lite spørsmål.. eller to;

 

Jeg har ikke fulgt så mye med, men 1) regner med at man kan spille alle DS-spill på denne maskinen, og at den ikke er kun forebeholdt 3D, eller? Og 2) Er det mulig å laste ned sånne "Virtual Console" til denne, slik som på Wii? Jeg har jo noen klassikere på Wii (VC), men jeg har ikke helt tid til å "sette meg ned" med dem, derfor har det vært ønskelig for meg å ha slike spill på en håndholdt..

 

Takk :)

Lenke til kommentar

1. Har lest at 3DS skal bruke samme inngang for spill-kasetter som tidligere DS-er. Så det skal ikke være noe problem å spille gamle DS-spill på den nye maskinen. Og det vil nok komme 2D-spill til 3DS så sant det er utviklere som ønsker å gi ut slike spill.

 

2. Det ryktes at det vil være mulig å installere spill på det interne lagringsminnet på 3DS. Om dette gjelder 3DS-spill via en slags internettbutikk eller gamle klassikere via et Virtual Console vites ikke.

Lenke til kommentar

Hmh, å spille VC-spill på 3DS har jeg ikke tenkt på før, men det hadde vært topp! Mange flotte spill å finne der, i tillegg til de utallige spillene som finnes til DS i dag.

 

Flott artikkel, ser veldig frem til 3DS selv. Dette er første gang Nintendo har avslørt et produkt som jeg har tenkt "dette MÅ jeg ha" om fra første stund.

Lenke til kommentar

Veldig bra artikkel!

jeg gleder med så sinnsykt til å ha en 3DS i hånda! :D

 

 

En faktafeil:

"Den nedste skjermen på maskina er slik vi kjenner den frå før"

- Den nederste skjermen er nå mindre, men har bedre oppløsning. Funksjonaliteten er den samme.

 

Nintendo DS Lite: 7.9248cm - 254x192 pixels

Nintendo 3DS: 7.6708cm - 320x240 pixels(QVGA)

 

Dette vil gjøre at informasjonen på den nederste skjermen får en mer akseptabel oppløsning så det ikke blir så kornete.

Et stort pluss, spør du meg!

 

 

Wikipedia-link for den som skulle tvile eller vil ha mer informasjon:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_3DS

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Jeg fant noe som kan hinte om norsk pris for Nintendo 3DS:

http://www.game.no/cgi-bin/ss000001.pl?page=search&SS=3ds&search.x=0&search.y=0&search=ACTION&PR=-1&TB=A

 

Game.no har satt en foreløpig pris på 2499,- som er ganske realistisk for vanlige utsalgsbutikker.

Jeg vil anta at større kjeder som f.eks Lefdal vil legge seg på 1999-2199,- i forhold til hva de har

satt som priser på tidligere konsoller.

En pris under 1999,- er svært usannsynlig med tanke på norske avgifter m.m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...