Gå til innhold

Anmeldelse: Monster Hunter Tri (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet er IKKE for de som liker tradisjonelle rollespill eller actionspill.

Dette er et mer hardcore asiatisk spill med mye grinding, haugevis av ting du gjøre for å holde ut som monsterhunter - lage mat, samle herbs etc.

Jeg synes det ble litt for mye fokus på alt dill og dall som må gjøres for at man skal

holde ut i ødemarka. Det mangler bare at du må på do, så er alt komplett!

Jeg liker mer tradisjonelle spill hvor det er mer fokus på historie og kamper.

Det som er uhyre irriterende med dette spillet er at det er klønete designet.

Man har ingen "lock on"-funksjon, men det fungerer jo uten det i mange andre spill som

World of Warcraft, God of War etc., ikke sant?

Men her fungerer det ikke i det hele tatt!

Angrepene er ikke så fleksible som i de nevnte spillene og det hele føles litt tungvint,

selv med letter våpen!

Fiendene har en meget lav AI og angriper ofte luften ved siden av deg uten at du beveger deg mye. I tillegg bruker de ofte lang tid på å angripe i riktig retning...

Dette spillet kunne vært så mye bedre enn det er!

Den dårlige kontrollen og den slappe AIen sørger for en middelmådig spillopplevelse.

Det hjelper heller ikke at man må samle all den dritten av materialer!

 

Jeg vil våge å påstå at dette er et spill for spesielt interesserte!

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Mye greier å bare kjøpe CCP + Tri pakken, billigere og man trenger uansett en klassisk kontroller før eller siden. Wii speak bruker nesten ingen, usb tastatur er tingen.

 

Er ikke umulig å spille med wiimote heller selv om det kan til noen tider føles litt klønete spesielt i kampens hete.

Lenke til kommentar

Dette spillet er IKKE for de som liker tradisjonelle rollespill eller actionspill.

Dette er et mer hardcore asiatisk spill med mye grinding, haugevis av ting du gjøre for å holde ut som monsterhunter - lage mat, samle herbs etc.

Jeg synes det ble litt for mye fokus på alt dill og dall som må gjøres for at man skal

holde ut i ødemarka. Det mangler bare at du må på do, så er alt komplett!

Jeg liker mer tradisjonelle spill hvor det er mer fokus på historie og kamper.

Det som er uhyre irriterende med dette spillet er at det er klønete designet.

Man har ingen "lock on"-funksjon, men det fungerer jo uten det i mange andre spill som

World of Warcraft, God of War etc., ikke sant?

Men her fungerer det ikke i det hele tatt!

Angrepene er ikke så fleksible som i de nevnte spillene og det hele føles litt tungvint,

selv med letter våpen!

Fiendene har en meget lav AI og angriper ofte luften ved siden av deg uten at du beveger deg mye. I tillegg bruker de ofte lang tid på å angripe i riktig retning...

Dette spillet kunne vært så mye bedre enn det er!

Den dårlige kontrollen og den slappe AIen sørger for en middelmådig spillopplevelse.

Det hjelper heller ikke at man må samle all den dritten av materialer!

 

Jeg vil våge å påstå at dette er et spill for spesielt interesserte!

 

 

HAHAHA. Ser ut som du har lest en negativ anmeldelse og kopiert den i posten din. Hva er med dette "Vi hater Wii" trenden? Nei det er ikke et perfekt spill, men ganske så bra. Vanskelig i begynelsen er helt sikkert. Men når man kommer seg inn i det er det ikke no problem.

 

Dog, ikke SÅ bra grafikk som noen sier. Er bra men Red Steel 2 er tusen ganger bedre (for et Wii spill) Resten er vanesak. Spillet fortjener 9/10 lett. Og dette er mitt første MH spill, så...

 

Var jo egentlig ment til PS3, og da hadde det sikkert vært "kult", men Wii er for barn elns haha... Jaja. Skal tilbake online jeg og jakte ned et par monstre

Lenke til kommentar

Dette spillet er IKKE for de som liker tradisjonelle rollespill eller actionspill.

Dette er et mer hardcore asiatisk spill med mye grinding, haugevis av ting du gjøre for å holde ut som monsterhunter - lage mat, samle herbs etc.

Jeg synes det ble litt for mye fokus på alt dill og dall som må gjøres for at man skal

holde ut i ødemarka. Det mangler bare at du må på do, så er alt komplett!

Jeg liker mer tradisjonelle spill hvor det er mer fokus på historie og kamper.

Det som er uhyre irriterende med dette spillet er at det er klønete designet.

Man har ingen "lock on"-funksjon, men det fungerer jo uten det i mange andre spill som

World of Warcraft, God of War etc., ikke sant?

Men her fungerer det ikke i det hele tatt!

Angrepene er ikke så fleksible som i de nevnte spillene og det hele føles litt tungvint,

selv med letter våpen!

Fiendene har en meget lav AI og angriper ofte luften ved siden av deg uten at du beveger deg mye. I tillegg bruker de ofte lang tid på å angripe i riktig retning...

Dette spillet kunne vært så mye bedre enn det er!

Den dårlige kontrollen og den slappe AIen sørger for en middelmådig spillopplevelse.

Det hjelper heller ikke at man må samle all den dritten av materialer!

 

Jeg vil våge å påstå at dette er et spill for spesielt interesserte!

 

 

HAHAHA. Ser ut som du har lest en negativ anmeldelse og kopiert den i posten din. Hva er med dette "Vi hater Wii" trenden? Nei det er ikke et perfekt spill, men ganske så bra. Vanskelig i begynelsen er helt sikkert. Men når man kommer seg inn i det er det ikke no problem.

 

Dog, ikke SÅ bra grafikk som noen sier. Er bra men Red Steel 2 er tusen ganger bedre (for et Wii spill) Resten er vanesak. Spillet fortjener 9/10 lett. Og dette er mitt første MH spill, så...

 

Var jo egentlig ment til PS3, og da hadde det sikkert vært "kult", men Wii er for barn elns haha... Jaja. Skal tilbake online jeg og jakte ned et par monstre

 

Så usaklig er jeg ikke, jeg kan faktisk bevise at jeg har spillet:

http://www.gamereactor.no/nyheter/120507/Vinnerne+av+Monster+Hunter+Tri/

Se på brukernavnet til en av vinnerne: Stigtrix - det er meg ;)

 

Du er bare ute etter å hate en som ikke liker det samme som deg ser det ut som.

Jeg kommer med konstrutkiv kritikk av et spill. Jeg har Nintendo Wii selv og hater ikke

konsollen. Det må da være lov å si noe annet enn positive ting om spill uten at man

skal bli tatt for å hate?

Jeg hadde store forventninger til dette spillet siden det har blitt skrytt oppp i skyene,

men jeg ble desverre veldig skuffet. Jeg anbefaller alle som er interessert i spillet

å ihvertfall se på et par gameplay-videoer og lese mer enn en anmeldelse for å ha et

grunnlag for å synse om spillet istedet for å kjøpe på impuls.

Jeg hadde nok kjøpt det på impuls hvis jeg ikke vant det, men da hadde jeg nok vært enda mer skuffet siden jeg hadde brukt mine egne penger på det.

 

- Jeg har jo ikke nevnt noe om at det er vanskelig...

Hvor kom den fra?

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Dette virker absolutt som et spill jeg må prøve! :)

 

Et spørsmål dog: hvordan er spillet i singleplayer kontra multiplayer? Er det slik at man går glipp av en vesentlig del dersom man ikke spiller via nett, eller er nettfunksjonen bare for å gjøre det litt mer sosialt?

 

Det er mykje det same, men å spele saman med andre bringer eit heilt anna strategisk element til spelet. Om du kjempar mot eit digert beist er det noko heilt anna å gjere det saman med andre som alle kan kjempe om å lokke bort beistet,lage feller osv. Er du aleine forsvinn sjølvsagt alt dette.

 

@Stigtrix Berre sidan eg er nysgjerrig: Kor lenge har du spelt spelet? Tek som regel nokre timar med Monster Hunter-spela før ein kjem inn i rytmen, for å seie det slik. Sidan alt fungerer på ein litt annan måte enn kva folk flest gjerne er vande med.

Lenke til kommentar

Da er det mulig jeg misfårsto deg. Hvis ja, så beklager jeg.

 

Synes posten din virket direkte negativ ut. Også noe jeg har lest på flere "anti-Wii" sider. Uansett om det er et bra spill så er det på feil plattform.

 

Men, men. La oss ikke krangle pga noe slikt. Har spillt noe 30+ timer nå, og er så vant til de feilene du skriver at jeg ikke legger merke til det lenger. Tar tid til å komme seg inn i spillet, der er jeg enig. Men etter 20+ år med spilling er dette ikke no problem for meg da hehe. Men men... Kansje vi ses online en dag?

 

No hard feelings, I hope!

 

Skål

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Supert spill! Angret litt på kjøpet i staren av spillet men etter 1-2 timer var jeg storfornøyd. Her må du løpe rundt, ungå monstrenes angrep og slå løs på de svakeste punktene. Hvis man skulle sammenligne dette med world of warcraft, ville kampene være mindre uforutsigbare, og du har mindre kontroll på hvem som blir angrepet, og hvilket angrep monstrene bruker. Det er sikkert flere gode ting med world of warcraft som monster hunter tri mangler, men uansett er det ett fantastisk spill. Prisen er nå 499.- og monster hunter er verdt det, og mer... (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...