Gå til innhold

Sniktitt: GTA IV: The Ballad of Gay Tony (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok. Hittil har jeg vært ganske så passiv iforhold til denne tittelen, men med lovordene dere kommer med gjør jeg ikke annet enn å glede meg. Er forresten en ny, underholdende, video ute også.

 

Haha.. Herregud jeg elsker den absurde verdenen i GTA. Måtte se videoen 2 ganger bare så jeg kunne lese alt på den newsticker saken :p

Lenke til kommentar
Deilig at det ikke er så jævla alvorlig denne gangen:=

Amen, brother! Syntes GTA IV var helt krise. Jada, det er flashy grafikk og fet fysikkmotor, men det er jo kjedelig? Med unntak av et bankran og kidnappingen av en viss frøken tok jeg meg selv i å sitte å kjede meg gjennom store deler av spillet, før det store antiklimakset av en sluttscene gjør meg eitranes forbanna. Litt på kritikerene (også Gamer.no) som hausser dette opp som tidenes spill, men aller mest på Rockstar, som leverte sin hittil dårligste GTA-oppfølger. Selvfølgelig ikke etter tekniske perspektiv, men etter spillbarhet. Skulle jeg gitt GTA IV en karakter alà anmelder, ville det rett og slett havnet på en 5/10. Historien er grå og gravalvorlig, Niko Bellic er en dritt av en karakter og resten av karaktergalleriet gjør fint annet enn å plage deg spillet gjennom. Drittkirsebæret på toppen av urin-softisen dette utgjør, er de semi-moralistiske valgene man gjør med å enten drepe person X eller Y, og redde person A eller B. Og selvfølgelig en av de mest intetsigende avslutningene i spillhistorien.

 

Så kom Saints Row 2, og rettet på alt det GTA IV manglet. Det var humor, det var et karaktergalleri man kunne like og det var rett og slett fantastisk morro å spille. Denvar rett og slett det GTA IV ikke var.

 

Ser ut som om Rockstar nærmer seg veldig det Vice City var, og det Saints Row 2 er med denne utvidelsen. Eller er jeg helt på jordet nå, Odesserion?

Lenke til kommentar

The Ballad of Gay Tony er tilsynelatende ikke helt på Saint's Row 2 sitt nivå med "til helvete med alt, vi kjører vårt eget løp"-greia. Da vil jeg heller beskrive det som en hybrid mellom Vice City og San Andreas, med førstnevntes lystige glam 'n glitter-tema og sistnevntes uhøytidelige stemning og sprø oppdrag.

 

Jeg synes de har funnet en veldig behagelig balanse :)

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Jeg er sikkert snobbete og sånn, men jeg synes Niko-eposet var bedre enn TLAD - iallefall så langt som jeg har kommet i TLAD. Endeløse over-the-top-oppdrag fungerer best med det grunnlaget Saints Row tilbyr, og ble bare slitsomt innenfor GTA IVs rammer. Et par slike oppdrag var mer enn nok, og det klarte hovedspillet glitrende. I TLAD blir det for mye. Nå har jeg likevel høye forhåpninger til BoGT, mest fordi jeg tror sprø oppdrag går bedre sammen med glam 'n glitter og nattklubbmusikk enn det gjør med oljesøl og hårete bikere i en historie som prøvde hardt å være grim og gritty.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Deilig at det ikke er så jævla alvorlig denne gangen:=

Amen, brother! Syntes GTA IV var helt krise. Jada, det er flashy grafikk og fet fysikkmotor, men det er jo kjedelig? Med unntak av et bankran og kidnappingen av en viss frøken tok jeg meg selv i å sitte å kjede meg gjennom store deler av spillet, før det store antiklimakset av en sluttscene gjør meg eitranes forbanna. Litt på kritikerene (også Gamer.no) som hausser dette opp som tidenes spill, men aller mest på Rockstar, som leverte sin hittil dårligste GTA-oppfølger. Selvfølgelig ikke etter tekniske perspektiv, men etter spillbarhet. Skulle jeg gitt GTA IV en karakter alà anmelder, ville det rett og slett havnet på en 5/10. Historien er grå og gravalvorlig, Niko Bellic er en dritt av en karakter og resten av karaktergalleriet gjør fint annet enn å plage deg spillet gjennom. Drittkirsebæret på toppen av urin-softisen dette utgjør, er de semi-moralistiske valgene man gjør med å enten drepe person X eller Y, og redde person A eller B. Og selvfølgelig en av de mest intetsigende avslutningene i spillhistorien.

 

Så kom Saints Row 2, og rettet på alt det GTA IV manglet. Det var humor, det var et karaktergalleri man kunne like og det var rett og slett fantastisk morro å spille. Denvar rett og slett det GTA IV ikke var.

 

Ser ut som om Rockstar nærmer seg veldig det Vice City var, og det Saints Row 2 er med denne utvidelsen. Eller er jeg helt på jordet nå, Odesserion?

Må si meg enig her.

 

Etter min mening så er de gamle GTA spillene fantastiske, og så kommer GTA IV som er en stor skuffelse. Spillet i seg selv var grått og kjedelig, og det samme gjaldt de fleste oppdragene. Litt synd at de store spillsidene virker kjøpt og betalt som gir ut altfor mange toppkarakterer. På 90-tallet var det iallefall enormt vanskelig å få 100/100, og bare spill som faktisk fortjente det fikk toppkarakter.

Makan til over-hypet møkkaspill.

 

Jeg setter meg heller ned med GTA3, Vice City eller Saints Row 2. :rolleyes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...