Gå til innhold

Hvilken mobil har best videokamera og fotokamera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Desire HD er vel å betrakte som en mini nettbrett, lite lommevennlig størrelsesmessig. Desverre er kamera like tregt som på alle android modeller.

Også kan den vel ikke noe mer enn noen av de andre mobilene, man må bare sette opp alt selv.

 

 

Jeg trodde iphone 4 sitt kamera skulle være bra, men det stiller seg i rekken med de øvrige.

Smil, ta bilde, vent noen sekunder, håp på det beste. iPhone 3GS var faktisk bedre enn iPhone 4 på bilder.

 

Jeg har hatt dem alle!

 

De beste kameratelefonenen med dertil videokvalitet har kommet fra Nokia.

Rekken med N82, N86 og nå N8 som topper det hele.

Optikken fra Carl Zeiss og en rask programvare gjør sitt.

Lenke til kommentar

Registrerte meg bare for å si at Nokia N8 slår alle andre telefoner på markedet uansett hva folk måtte tro når det gjelder kamera og lyd.

 

Nokia N8 er kanskje litt vanskelig å lære seg, men det er en OK stigning på læringskurven og etterhvert vil du verdsette N8'n fremfor de fleste telefoner.

 

Android telefoner er herlige og enkle med flott design men har som oftest mye utdatert teknologi, de har den nyeste prosessoren og den nyeste RAM'en, men mikrofoner, kameraoptikk, høyttalere og byggekvalitet kommer ikke langt opp på poenglisten. (Dette gjelder både Samsung, HTC og ZTE)

Nokia N8 har kanskje en liten prosessor på 680Mhz men den har en dedikert grafikkprosessor som kompenserer for dette. Så den er egentlig en "dual-core".

 

N8 ligger et skritt foran andre med HD-Voice, Stereo lyd på videoopptak (pluss at den generelle lydopptak kvaliteten er superb til å være telefon), HDMI-utgang, FM-Sender, Carl Zeiss optikk som virkelig slår iPhone 4/Samsung Asia optikk.

 

Så må jeg også nevne gratis stemmestyrt navigasjon med Ovi Maps som fungerer sømløst med flott brukergrensesnitt, muligheten til å koble til USB-Minnepinner og DITT EGET TRÅDLØSE TASTATUR (MED MUS!) uten noen App, ekstremt mange Bluetooth-profiler og det faktum at du ikke trenger iTunes eller Nokia sin egen Ovi suite for å måtte gjøre noe. Støtter også DivX/Xvid med subtitles.

 

Høres kanskje ut som jeg jobber for Nokia, men jeg personlig ofrer et fancy brukergrensesnitt for å alle funksjonene Nokia N8 har.

 

OFF-TOPIC: Morsomt med det at når multitasking på iPhone ble lansert så var det revolusjonerende, men andre telefoner har hatt ekte multitasking siden 2002... :)

Endret av HaugMedia
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror nok mobiler trenger litt mer enn et kamera for å være på toppen av alle ;)

HTC Desire HD sitt kamera er litt dårligere, men ikke mye, og alt annet er bedre (det meste)

 

Men det var ikke spørsmålet hans. Han spurte om hvilken telefon som hadde det beste kameraet, ikke hvilken telefon som var best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok mobiler trenger litt mer enn et kamera for å være på toppen av alle ;)

HTC Desire HD sitt kamera er litt dårligere, men ikke mye, og alt annet er bedre (det meste)

 

Men det var ikke spørsmålet hans. Han spurte om hvilken telefon som hadde det beste kameraet, ikke hvilken telefon som var best.

Jeg setter pris på at noen er våkne her.

Mange folk leser det de vil lese istedenfor å lese det som står.

For meg er kamera og video det viktigste utenom å sende sms og ringe som alle mobiler kan.

Resten av ting på mobilen er ikke viktig for meg.

Lenke til kommentar

LG Optimus 2X har 1080p/8MP MEN, det er stort MEN.

 

LG's sensor og spesielt optikken kan ikke sammenlignes med den i N8'n, det er en syyyyykt liten sensor som skal behandle 1080p og asia optikk.

 

I N8'n (som har en egen GPU til å behandle foto og video) så har du bare 720p (du kan få 1080p med en App fra Ovi Store) men den totale summen med litt større sensor fra Nokia og optikk fra Carl Zeiss så blir det bedre.

 

(Jeg gikk også for video/kamera capabilities når jeg skulle kjøpe tlf.)

 

LG

 

N8 (legg merke til bedre lydkvalitet og mer sanne farger)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

LG Optimus 2X har 1080p/8MP MEN, det er stort MEN.

 

LG's sensor og spesielt optikken kan ikke sammenlignes med den i N8'n, det er en syyyyykt liten sensor som skal behandle 1080p og asia optikk.

 

I N8'n (som har en egen GPU til å behandle foto og video) så har du bare 720p (du kan få 1080p med en App fra Ovi Store) men den totale summen med litt større sensor fra Nokia og optikk fra Carl Zeiss så blir det bedre.

 

(Jeg gikk også for video/kamera capabilities når jeg skulle kjøpe tlf.)

 

LG

 

N8 (legg merke til bedre lydkvalitet og mer sanne farger)

 

1. Jeg synes det var amatørmessig at man dessverre har fått med noe klær/dot på LG sin video nede i venstre hjørne, dette kan gjøre LG sin video dårligere enn den er pga den dotten ødelegger fokus litt.

Men jeg har lest litt rundt nå og det virker som N8 er betydelig bedre enn LG på å ta bilder og video.

 

2. Hva mener du med å få 1080p på N8?

Hvordan fungerer det?

 

3. Hvor mange fps har N8 vs LG?

 

4. Hvordan er det med linsen på Nokia N8

Er den alltid ute?

Er den ikke veldig sårbar for skade hvis man ikke lukker den igjen når man ikke skal ta bilder/video?

Endret av Welcome2Brazil
Lenke til kommentar

 

4. Hvordan er det med linsen på Nokia N8

Er den alltid ute?

Er den ikke veldig sårbar for skade hvis man ikke lukker den igjen når man ikke skal ta bilder/video?

 

Why doesn’t the Nokia N8 include a mechanical lens cover?

 

We take lens protection very seriously, while also needing to balance the capability of the entire product, not just the camera but also the size and design. Adding a lens cover would have increased the size of the raised area around the camera, especially with regard to thickness (something in the range of 2 – 2.5mm). There would also have been an impact to the footprint of this area as there are other components located here, such as the flash capacitor, loudspeaker and one of the stereo digital microphones.

 

The cover glass itself is multi-coated and is heavily scratch resistant. It passes Nokia’s tumble test and other associated durability tests. Furthermore, there are more and more applications becoming available which are integrated with the main camera, such as Facebook and augmented reality applications. These allow the camera to be launched from the application itself. A manual design would not allow this. You need to separately open the lens cover. An automatic lens cover would overcome that issue but such mechanisms thus far have required even larger footprints.

 

Damian’s Tip:

 

From a personal point of view, I am accustomed to wiping the lens in a circular motion with a clean soft item of clothing. The scratch-resistant properties allow this and the design makes it easy to do without it feeling a chore. I have seen many camera phones even with physical lens covers still showing finger prints. Granted, the risk is lower but there is no perfect solution, I’m afraid. One issue which can occur with mechanical mechanisms is a build-up of dust which collects in the recessed areas and because the opening is so small it’s very hard to clean. We find the designs such as that used in the Nokia N8 are much easier to simply wipe clean.

 

http://conversations.nokia.com/2010/07/12/nokia-n8-photography-all-the-faqs/#lenscover

 

 

Skuffende at linsen er åpen hele tiden.:( Linsen er jo dømt til å bli ødelagt/redusert ganske raskt uten noe beskyttelse.

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...