Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mitt enkeltmannsforetak er ufrivillig "medlem av" mittoppdrag.no


thekid

Anbefalte innlegg

Litt usikker hvor jeg skal plassere denne..

 

Mittoppdrag.no (og flere, men de er desidert de verste) har tatt seg til rette og bruker mitt enkeltmannsforetak som et av bedrifter som er assosiert med dem. Regner med de kun kjøper inn lister som er scrapet fra brreg, men likevel Irriterende. Har kontaktet dem flere gang og bedt dem fjerne fra listene deres, men hører ikke ett pip, kun nye oppdrags tilbud, noe som får dem til å virke enda mer useriøse.

 

Vet jeg kan bare legge til domene i spamfilteret, men litt prinsipp sak også.

 

Hva mener folket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er totalt useriøse. Epostene man får er selvsagt ikke reelle tilbud om oppdrag, det er bare spam de sender for å reklamere for seg selv. Om noen hadde giddet å gå til rettsak for å få stoppet dem hadde de sannsynligvis bare lagt ned og startet på nytt med et annet navn. Jeg blir også nokså irritert over slike, men det beste du kan gjøre for din egen del er å bare ignorere dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

mittoppdrag er et useriøst SPAM/SCAM firma.

hva det baseres på ?

de spammer mitt firma med

 

-----------------

En oppdragsgiver ønsker tilbud fra (mitt firmas navn) på et oppdrag.

-----------------

 

det er bare falske mail med fiktive oppdrags-beløp, hvis det var ett eneste reelt forespørsel, så ville de fjernet kontaktinfo og henvist til forespørselen. (har debt de om å gjøre det) - ikke fått svar.

 

de lyger om at en oppdragsgiver vil ditt og datt... med tanke på hvor smalt marked min bransje er, er det lett å si at vedkommende bedrift ville kontaktet meg direkte, og ikke brukt amatørmessige nettsteder som "mittoppdrag".

 

mittoppdrag er et useriøst SPAM/SCAM firma.

Endret av moft
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg melde meg inn gratis som leverandør av web-tjenester, korrekturlesning og oversettingstjenester, og begynte å få tilsendt anbudsforespørsler som var anonymiserte, og som ingen andre leverandører hadde svart på. Melder en seg inn gratis får en angivelig bare slike forespørsler.

 

Så hadde jeg straks en pågående og manipulativ selger på telefonen som tilbød meg et årsabonnement for diverse tusen kroner.

 

Jeg fremholdt at jeg ønsket et gratis fullabonnement for å utprøve dem en viss tid, men det gikk ikke selgeren med på.

 

Han bare ringte pånytt med en noe nedjustert pris og med diverse psykologisk strategiske fiksfakserier.

Det skjedde noen ganger, men nå har han holdt seg unna. Nå har også strømmen av anonymiserte oppdragsmeldinger stoppet, hvilket gir grunn til ettertanke.

 

Hilsen

Knut Holt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Ja, firmaet mitt har også blitt ufrivillig medlem. Har ringt de flere ganger og de "skulle se på saken", ingenting skjedde og når jeg maste nok sa representanten på den andre siden i røret til slutt at de nektet å fjerne meg og det var ingen ting jeg kunne gjøre med det.

 

Noen har bare frekkhetens nådegave.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Pass opp for mittoppdrag.no

Ble ufrivillig medlem hos mittoppdrag.no for noen år siden, har mottatt gratis abonnement og fått tilsendt noen dårlige tilbud i ny og ned for web tjenester.

For noen dager siden ringte en selger fra mittoppdrag.no og sa at nå vare det en laaaaang liste med aktuelle oppdrag, og leste opp to fra kunder i mitt nærområde. Han flasha store oppdragstall og lovet 100% mulighet for aktuelle oppdrag. Dum som jeg var klikket jeg "Jeg bekrefter herved avtalen" uten å sjekke litt mer på nett. (Hadde jeg gjort det hadde jeg jo funnet all negativ omtale av mittoppdrag.no som jeg har funnet nå). Da jeg fikk listen presentert var det laaangt kortere enn jeg var forespeilet på telefon av selgeren. De to angivelige oppdragene fra lokalområdet var ikke der, og det som var der var lite relevant. Oppdrag som "webbutikk og full webside" Pris -5000 kr. Eller de hadde utgått eller jeg hadde allerede skrevet til dem gjennom den gratis tjenesten. Etter en telefonsamtale med selgeren kom det frem at det han ikke hadde presisert var at denne laaaange listen med oppdrag ikke var aktuell for meg, men at jeg kun ville få tilgang til nye aktuelle oppdrag. Så, pr dags dato er det to nye oppdrag som begge har utgått. Et ønske om å få abonnementet slettet og faktura kreditert blir blankt nektet. Så noen kundeservice yter han ikke. En seriøs aktør ville tatt feilinformasjonen på sin kappe og tillatt kunden å si opp avtalen. I stede fikk jeg informert at ubetalte faktura blir videresendt til inkasso! Det er service det!!

 

 

 

## navn på selger fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

 

 


*snip*


Betalte du, eller gikk det til inkasso? Opplevde akkurat det samme..Ba om å få si opp abonnementet rett etter og da fikk jeg naturligvis beskjed om ikke var mulig. Skal man ikke kunne ha rett til å nekte å betale til åpenbart useriøse firma? :/ Fysj! Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

MittOppdrag har flere ganger vært anklaget for svindel. Blant annet for å ha opprettet fiktive oppdrag, og lagt inn foretak direkte fra Brønnøysund uten at bedriftene har kjent til det. Tross alt må det jo være en grunn for det dårlige ryktet, når hundrevis av missfornøyde kunder sier det samme... Er det en tjeneste på markedet jeg har hatt stor nytte av så er det Mittanbud.no Utrolig punktlige, siler ut svart arbeid, og gode referanser. Anbefaler de til alle som vil drive med seriøse oppdrag og som faktisk har ambisjoner for firmaet.

 

''You gotta spend money to earn money''

Lenke til kommentar

 

 


*snip*


Første innlegg på forumet og rett på en tråd med siste innlegg fra februar med oppfordring om å bruke penger på Mittanbud.no. Skeptisk. smile.png

 

 

 

## quoting av navn fra førsteposten er redigert bort av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Første innlegg på forumet og rett på en tråd med siste innlegg fra februar med oppfordring om å bruke penger på Mittanbud.no. Skeptisk. :)

 

Rett og slett fordi jeg søkte opp om det var flere som var misfornøyde med MittOppdrag enn meg.. Å gi et råd om hva som funket for meg er vel ikke villedende. Kunne godt ha startet en egen tråd hvis det hadde sett bedre ut i dine øyne, men gir vel litt mer mening å svare der saken har blitt diskutert. Men regner med at du fikk nogenlunde samme svar på ditt første innlegg. :)

Lenke til kommentar

Vel, det kan jo faktisk hende at det finnes ærlige sjeler der ute som gidder å bruke tid på å søke opp andre med samme problemer som de har hatt, for så å registrere seg på ett forum og råde dem til å gjøre som en selv har gjort - som for øvrig koster penger i motsetning til det man ikke anbefaler.

 

Disse ærlige sjelene uten egne skjulte motiver og tanke på egen profitt finnes nok helt sikkert.

 

Eg har bare ikke sett noen. Enda.

Lenke til kommentar

Vel, det kan jo faktisk hende at det finnes ærlige sjeler der ute som gidder å bruke tid på å søke opp andre med samme problemer som de har hatt, for så å registrere seg på ett forum og råde dem til å gjøre som en selv har gjort - som for øvrig koster penger i motsetning til det man ikke anbefaler.

 

Disse ærlige sjelene uten egne skjulte motiver og tanke på egen profitt finnes nok helt sikkert.

 

Eg har bare ikke sett noen. Enda.

 

 

Regner ikke med at det gjelder deg selv da? Hadde ikke sett for meg å måtte forsvare mitt innlegg siden jeg var ny og det var mitt første innlegg her. Vet ikke hva du sikter til, men er det slik at du aldri har fått råd eller tips om betalte tjenester eller varer av venner og bekjente? Det at det funket for meg betyr ikke at det funker for deg. Var bare et tips for interesserte, da det fungerer fint for meg. Hadde nok benyttet et bedre alternativ for reklame enn å skrive her :)

Lenke til kommentar

"venner og bekjente" ja, men det er det er svært sjeldent at noen _totalt_ ukjente kommer opp på gata, stopper meg og sier "Hei! Eg ser at du bruker tjeneste X. Det gjorde eg og en gang, men byttet så til tjeneste Y, som er mye bedre. Den koster mer, men eg har aldri angret..." for så å gå videre til en ny person.

 

Og hele ideen er jo nesten morsom.

 

Skal man, etter å ha hatt problemer med en bedrift og byttet til en ny, faktisk sette seg ned og søke på internett etter nåværende kunder av bedriften for så å råde de til å bytte til en annen bedrift, som koster penger? Sånn helt uten noen historikk å vise til.

 

I 99% av tilfellene så viser det seg nemlig at dette er ansatte/eiere av anbefalt bedrift som er ute for å spre "skjult" reklame.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...