Gå til innhold

Gartner presenterer kvartalets mobiltall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, hva tror dere om Windows Phone 7? Kommer det til å ta av? Skal vi (Microsoft-bedrift) lage neste app til Phone7 eller Android?

Anyones guess. Jeg tror de vil gjøre det bra, men det tar nok tid før de ser samme de store markedsandelene. Om dere skal lage app så er vel spørsmålet om dere har mye eksisterende alternativer på Andorid. Om ikke så treffer dere nok flest brukere på Android.

Lenke til kommentar

Hmm, hva tror dere om Windows Phone 7? Kommer det til å ta av? Skal vi (Microsoft-bedrift) lage neste app til Phone7 eller Android?

Hvis man bare skal nå flest mulig bør man jo starte med de største, og jeg regner med man etter hvert når ut til veldig mange ved å programmere i Qt til både Symbian^3 og Maemo. Og man når allerede ut til mange ved å lagge applikasjoner til Android og IOS. Når det gjelder RIM er det i Amerika det aller meste av markedsandeler ligger.

 

Til Windows Phone 7 går det vel i Silverlight og C#, noe dere sannsynligvis holder på med fra før, så det er iallfall ikke mye nytt man trenger å lære seg for å programmere til WP7.

Lenke til kommentar

Hmm, hva tror dere om Windows Phone 7? Kommer det til å ta av? Skal vi (Microsoft-bedrift) lage neste app til Phone7 eller Android?

 

Det var en artikkel på Slashdot i dag der det ble påstått at Phone7 hadde floppet fordi det solgte så mye dårligere første dagen enn det den opprinnelige iPhone gjorde første helgen og Android gjorde første måneden. Når folk gjør slike poenger utav totalt villedende statistikk, er det fordi de frykter et eller annet.

 

Men jeg tror WP7 får en rolig start, og vil selge mer etter hvert som det kommer over barnesykdommene sine. Det ser ut til å være en god basis, og et dels glimrende UI.

Lenke til kommentar

Jeg tror WP7 blir å ta av, men jeg tror det havner omtrent på nivå med IOS til å begynne med, i prosentandeler tar de nok alle sine egne 2,8 og en god slamp av Symbian. Tar nok ikke så mye ifra IOS, de er for standhaftige, også som vist her. Android-eierene er ikke nødvendigvis like fastsatte enda, dette er jo strengt tatt en gruppe som akkurat har gått ifra 1/30 til 1/4 av markedet.

 

Jeg ser for meg at det er hovedsaklig fire store samme måling neste år. Android, som har tatt over det Symbian hadde i prosentandeler, IOS som ligger stabilt der de er, og rett under ligger WP7 og Symbian. Jeg tror ikke tiltakene Symbian^3 gjør, kommer til å bety så mye, selv om jeg er litt lysten på å eventuelt kjøpe N9 hvis den blir så bra som det sies ^^

Lenke til kommentar

Gleder meg vilt til å få meg en Windows Phone! Min egen julegave til meg selv! :)

 

Når det gjelder tallene på omlag 40 000 solgte enheter i USA første dagen, vil jeg si at det ikke er noen overaskelse. Mobilkunden nå om dagen har nok OS og telefoner i hodet. Kommer til å ta en stund, men pengene til Microsoft kommer etterhvert til å dytte WP7 inn på markedet, om det så må skoskje til, akkurat som de gjorde med Xbox.

Endret av PowerTorsk
Lenke til kommentar

Tror nok Q4 for Symbian kommer til å trekke i en helt annen rettning ;)

 

Ja tror nok Symbian3 vil trekke kurven oppover.

N8 kommer til å selge enormt mye world-wide, det er tross alt den mest populære mobilen Nokia har hatt i antall forhåndsbestillinger gjennom tidene, det sier litt ;)

Tror det kommer til å merkes på tallene.. Men ingen vet så blir spennende å se :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Spørsmålet er om man i det hele tatt kan stole på disse tallene:

 

How could the difference in the total phones sold be so big: 77 million phones?

 

If Gartner is right, how could IDC miss 77 million phones. If IDC is right how did Gartner conjure up 77 million phones in one quarter? That number is nearly as big as all the smartphones sold (81 million). This is not within any margin of error for whatever sampling method they use.

 

Perhaps they need to clarify this because until they do, neither is credible.

 

http://www.asymco.com/2010/11/11/20-vs-33-for-others-why-are-gartner-and-idc-so-far-apart-on-mobile-phone-market-estimates/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...