Gå til innhold

Test: Garmin Nüvi 3760


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler ikke på at dette er en bra GPS, men her synes jeg sekseren satt løst. Veldig løst. For å få en sekser på terningen, bør vel produktet være tilnærmet perfekt? Det bør i alle fall ikke være stort annet enn bagateller å trekke for. Men dere skriver jo bl.a. dette:

 

"Samtalekvaliteten er langt fra god. Motpartens stemme er altfor svak, og det er umulig å høre vedkommende når en 2,3 liters Volvo-motor durer under panseret. Motparten hører også ekko av seg selv, noe som oppleves som svært plagsomt."

 

Når lyden er så katastrofal dårlig, er dette langt fra noen bagatell. Dette alene burde være mer enn nok for å trekke en prikk på terningen. Dere nevner også flere ting produktet mangler og som mange vil savne... Terningkast 6? Det må vel være feil?

 

I tillegg er det minst en direkte feilinformasjon i artikkelen. Man får IKKE 4 gratis kartoppdateringer hvert år i hele gps'ens levetid kostnadsfritt! Man kan imidlertid KJØPE denne tjenesten! Det er også greit å merke seg at det gjelder opptil 4 ganger i året. Noen ganger kan det komme "bare" 3 ganger i året. En slik tjeneste koster rundt 1000-lappen hos de fleste forhandlere. Smart løsning, og langt billigere enn å kjøpe ett og ett kart hver gang - men langt fra kostnadsfritt.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

3790T har blant annet "topografisk" visning av terrenget. Ta et bildesøk på 3790T så ser du hva jeg mener. Absolutt verdt noen kroner ekstra!

Du kan også gi talekommandoer til 3790T, men det er ikke implementert på norske enda.

 

HER er det på dansk, men har de ikkje tatt det på norsk enda?! Hvordan får man det på norsk da?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Lefdal selger nå 3760T til kr 1495,- men de har den ikke på lager. Jeg har for en stund siden bestemt meg for at jeg skal ha Garmin 37X0T, men har slitt litt med å velge mellom 60 vs 90. Den eneste forskjellen er talekommandoer og 3D-bygninger i kartene. Jeg klarer meg godt uten begge disse egenskapene, men prisforskjellen har vært så liten at jeg likevel har favorisert 3790T. Det var til jeg tilfeldigvis snublet over prisen til Lefdal i dag. Jeg ser ingen grunn til at de skal slutte å ta inn 3760T, så jeg satser på at de får den inn etter hvert og at jeg da får den til denne fine prisen.

 

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductDetail-Start?ProductUUID=VxQKeQuwPw8AAAEol_xf1LBT

 

Edit 27.02: Prisen er nå skrudd opp til kr 2190.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...