Gå til innhold

Anmeldelse: Dead Rising 2 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det ikke vært for lastetidene ville jeg gitt spillet 9/10. Det skal være mange zombier. Det er hele utfordringa, så der er det ingenting å trekke. Det eneste som gjør at jeg har det mindre morsomt når jeg spiller dette er at kontrollsystemet som sagt er for tregt til at bossfightene blir morsomme, og at de helvetes lastetidene virkelig blir frustrerende etter hvert. Det er riktignok mye som skal lastes i hvert område, og problemet ble litt bedre av at jeg installerte spillet på Xbox-HDDen, men de to aspektene gjør at spillet ikke fortjener mer enn en sterk 7'er eller svak 8'er. Er som Oblivion all over again, der var også lastetidene ulidelige. Det er virkelig et problem som gjør et genialt spill til bare et over middels bra spill.

 

Det kan også være litt kjedelig å spille før man får Chuck opp til et respektabelt nivå, da inventory, health bar og speed er så helvetes lavt.

Lenke til kommentar

Greit nok at det skal være mangen zombier, men jeg synes at det skulle gått ann å drept ALT innen et rom uten at de magisk spawner hele tiden. Og heller at rommet blir fult opp igjen når du går inn igjen.

 

Skulle også ønske at det fantes et "sandbox mode" der du har ingen quests og du kan bare løpe rundt å drepe.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Vel, jeg spiller Steam versjonen og kan skrive under på alt som blir sagt i anmeldelsen. Det jeg finner mest irriterende er at de ikke har tilpasset kontrollene til PC i det hele tatt. Kartet, f.eks., er ofte helt ute av posisjon når jeg henter det frem. I tillegg tar det opp kun 2/3 av skjermen så man blir nødt til å dra det rundt med pekeren, og tro meg, det blir et irritasjonsmoment etter kort tid. Hvorfor i all verden de ikke har lagt kartet over hele skjermen og så bare overlappet meldingene når man henter dem frem er, for meg, uforståelig.

 

Det er som anmelderen sier. Spillet har stor underholdningsverdi, men det er mange så elementer som irriterer. Psykopatene er vel det største av dem alle. Nummer to på listen for meg blir nok den latterlig dårlige optimeringen. Spillet entrer ofte sakte kino-modus. Spesielt i hektiske kamp scener og da går det fort galt.

 

AvidGamer/Stonemeister:

Jeg har ikke merket noe til yngling så lenge jeg ikke drar fra et rom, men mener det hadde vært bedre om antall zombier hadde ynglet over tid. Dvs at når jeg tømmer et rom så vil det ta x antall minutter eller timer før det fylte seg helt opp igjen. Da hadde illusjonen om at det kommer til zombier utenfra senteret funket. Jeg synes ikke det er så bra for innlevelsen i spillet at jeg tømmer et rom, går ut og vender tilbake ti sekunder senere, og så poff... hele rommet er fylt til randen av zombier igjen.

Lenke til kommentar

Spillet er like irriterende som det er morro. Men er ikke tålmodig nok til å sitte i timer i strekk. Dette blir et spill jeg tar fram og bruker i en times tid for så i frustrasjon sette på et annet :p

 

Irriterer meg sykt det med lastingen og at jeg kun kan save på doer. Skulle også ønske at man hadde litt bedre tid til ting. Og savner en sandbox mode/free for all mode. Der man bare kan leke seg. Teste ting o.s.v

Lenke til kommentar

Loading tid problemet. Er det bare på konsoll? Fordi jeg laster i gjennomsnitt på 5 sec.

 

Spillet er ganske irriterende i starten før man kommer inn i taktikk og får noen ekstra bokser med liv. Daua sikkert 5-10 ganger føre lvl 3 og etter det har jeg ikke daua.

 

Må si det fungerer utmerket her og har enda ikke opplevd bugs, errors eller spesielt irriterende tilfeller. Må si det er litt kjedelig i lengden med alle stress oppgavene.

 

Anngående freemode så kan man skaffe det ved og droppe å gjøre main story. Når det kommer opp en skjerm med "Load, Restart story og Continue play" Velger du continue play og du kan fortsette å drepe.

Lenke til kommentar

Loading tid problemet. Er det bare på konsoll? Fordi jeg laster i gjennomsnitt på 5 sec.

 

Spillet er ganske irriterende i starten før man kommer inn i taktikk og får noen ekstra bokser med liv. Daua sikkert 5-10 ganger føre lvl 3 og etter det har jeg ikke daua.

 

Må si det fungerer utmerket her og har enda ikke opplevd bugs, errors eller spesielt irriterende tilfeller. Må si det er litt kjedelig i lengden med alle stress oppgavene.

 

Anngående freemode så kan man skaffe det ved og droppe å gjøre main story. Når det kommer opp en skjerm med "Load, Restart story og Continue play" Velger du continue play og du kan fortsette å drepe.

 

Jeg tror nok lastingen mellom områder tar lengre tid på konsollene uten at jeg har belegg for påstanden, men det er uansett ødeleggende for innlevelsen min. Noe av det jeg finner mest irriterende er at filmsekvenser ikke lastes inn i bakgrunnen. Ta den første anskaffelsen av Zombrex der det er en lasteskjerm idet du åpner døren til apoteket pga filmsekvensen med tjuvraddene, men når du skal ut igjen så åpnes dørene uten lasting. Slikt er unødvendig. Bakgrunnslasting hadde fint tatt seg av problemet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...