Gå til innhold

Dumper Samsung Microsoft?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg også funderte over dette med Bada, siden det ikke er nevnt i artikkelen. Litt merkelig å bruke så mye ressurser på det og bare avslutte. Men det er nok også krevende å levere telefoner på så veldig mange plattformer, spesielt når de skreddersyr grensesnittet. Ville nesten vært mer naturlig å slutte med Android, men det håper jeg virkelig ikke de gjør...

Lenke til kommentar
og nå ser det ut til at det kanskje ikke er plass til flere operativsystemer enn Googles på Samsungs trone.

Det er rett og slett feil. Her må dere ha misforstått en eller annen plass. Samsung satser på (minst) tre OS:

 

- Android

- Bada (det kommer flere telefoner og Samsung legger mye tyngde bak reklame for Bada)

- Samsungs lukkede OS for usmarte, rimeligere telefoner.

 

Dessuten vraker de neppe Windows mobile 7 helt ennå, noe dere til og med klarer å få med i artikkelen slik at den blir selvmotsigende.

Lenke til kommentar

Enig i at det virker rart om dem har brukt så mye tid og ressurser på Bada, for så å dumpe det til fordel for Android. Men om de har funnet ut at det ikke var en så god ide å lage Bada er det bedre å stoppe nå og fokusere på Android. Selv tror jeg nok det er best med tanke på potensialet Android har og at fler og fler kjøper seg en telefon med Android.

 

Om dette ikke betyr at de ikke dumper Bada, virker det hvertfall rart om dem satser fullt på Android; et halvhjertet forsøk med Bada tviler jeg dem vil tjene på.

 

 

EDIT:

At de ikke vil legge ressurser i WM tviler jeg på. Android har nok tatt kunder fra WM, men det betyr jo på ingen måte at WM er utkonkurrert. Skal de legge mye ressurser i Android vil nok dette gjøre at det ikke blir like mye fokus på WM.

Endret av Bilael
Lenke til kommentar
Om dette ikke betyr at de ikke dumper Bada, virker det hvertfall rart om dem satser fullt på Android; et halvhjertet forsøk med Bada tviler jeg dem vil tjene på.

Samsung vil neppe satse alt på ett kort. Samsung reduserer risikoen til mobilavdelingen ved å stå på flere ben. Android, Bada, Windows Mobile og det proprietære OSet for billigtelefonene.

Lenke til kommentar

Nå er det vel strengt tatt påtide at amobil følger med i timen, og ikke minst klarer å skrive en artikkel ikke bare tatt fra "rykter"..

Det har ALDRI vært noen hemmelighet fra Samsung sin side at de satser stort på Android!

MEN budskapet fra Samsung er at de leverer på flere platformer og ikke bare satser på ett..

Under ett Roadshow som Samsung hadde i våres ble det klart og tydelig sagt at det er ANDROID og selvsagt BADA som er HOVEDPRI! ..men at de samtidig kom til å kjøre på med Windowstelefoner... Vel var ikke amobil sikkert invitert til dette roadshowet, men hva med evt å ta en kjapp telefon til Samsung i Norge og få dem til å uttale seg om saken før man lager en slik halvferdig artikkel..?

 

Bada er kommet for å bli, det fordi at det gir Samsung sjansen til å lage smartmobiler i en billigere klasse, enn man kan når man er avhengig av andre OS leverandører.. Det er både smidigere med tanke på at man lager OS'et selv og kan synkronisere det bedre emd hardwaren, og vise versa. Enn når man må evt vente på hva OS leverandøren finner ut av etterhevrt, slik som f.eks. Oppgradering, og HW krav..

 

Så, nei jeg tror ikke Samsung dumper Microsoft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

....og Bada er kommet for å bli, og er helt konge! ..man skal være klar over at Samsung som nå vel er den største mobilprodusenten(siden Nokia bare faller i markedsandeler) har et stort marked som ønsker billigere smartmobiler enn hva man får til med Android og/eller Windows..

 

Samsung kjører også på OS'et LiMo, men det er ikke tilgjengelig i Norden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Om dette ikke betyr at de ikke dumper Bada, virker det hvertfall rart om dem satser fullt på Android; et halvhjertet forsøk med Bada tviler jeg dem vil tjene på.

Samsung vil neppe satse alt på ett kort. Samsung reduserer risikoen til mobilavdelingen ved å stå på flere ben. Android, Bada, Windows Mobile og det proprietære OSet for billigtelefonene.

 

Nei, det er klart. Det regnet jeg ikke med da dem lager mobiler i "alle" prisklasser. Men når de går ut og sier de satser stort på et Linux-basert OS trodde jeg Bada ville bli nevnt. Tenker det vil være en stor fordel om dem viser utad at dem ikke har glemt Bada til fordel for Android.

Lenke til kommentar

Samsung har gitt ut 4 bada-telefoner til nå. Så tror nok ikke de dropper bada med det første :)

 

Edit: På engelske sider står det:

The world’s second-largest cellphone maker, Samsung Electronics, has decided to use Google’s Android operating system as a key software platform for its smartphones alongside with its own new bada software, a company executive said.
Endret av HellMate
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...