Gå til innhold

Utnytter ikke smarte muligheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk med smarttelefon bruker stort sett mobilen til SMS og som vekkerklokke.

 

<a href="http://www.amobil.no/artikler/utnytter_ikke_smarte_muligheter/77732" title="Utnytter ikke smarte muligheter">Les mer</a>

 

Dette er svaret til hvorfor iPhone og andre Apple produkter er så populære. Folk flest har en travel hverdag med familie, jobb, møter osv osv. Da har man ikke tid eller lyst til å knote seg frem på en mobil for å få unna det man skal gjøre.

 

En litt søkt analogi er McDonald's. Du har et godt utvalg, burgeren er bra for noen, ok for andre, mens hele poenget er at du får maten raskt. Noen mener det er byens beste burger, andre ikke, men allikevel funker det for mange. Slik er også Apple.

Lenke til kommentar
Folk med smarttelefon bruker stort sett mobilen til SMS og som vekkerklokke.

Jeg er overrasket over at ikke telefonsamtaler står øverst på den lista. Men uansett er det ikke overraskende at SMS og vekkerklokke blir mye brukt. Det er jo to ting de aller fleste har veldig god bruk for og bruker hver dag. Andre funksjonsbehov er mer individuelt og varierer i større grad med dag og situasjon. F.eks bruker jeg vekkerklokka oftere enn speilreflekskameraet mitt selv om jeg er veldig interessert i foto. Nettleseren på mobiltelefonen bruker jeg bare når jeg er på reise eller på andre måter ikke i nærheten av en PC når jeg vil sjekke noe på nett. Mobilens 2,6 tommer skjerm er og blir en reserveløsning i forhold til PCene mine med alt fra 10 til 24 tommer skjerm.

 

En annen ting er at kunder som trenger f.eks 10 ulike funksjoner på en mobil får valget mellom mobiler som har f.eks 50, 100 og 200 funksjoner. Da er det ikke rart om en stor prosentandel av telefonens funksjoner står ubrukt. "Problemet" er at man ikke kan skreddersy telefonene slik at de bare har det man trenger, selv om apps er et steg på veien mot skreddersying. Når jeg ser etter mobiltelefon finner jeg som regel ingen telefon med alle de 15-20 funksjonene jeg ønsker, men alle har som regel minst 100 funksjoner jeg aldri kunne tenkt meg å betale for.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

jeg har ikke bærbar pc pga at jeg har Nokia N900 (Maemo & Debian). jeg bruker vel den mere enn pcene mine. vekkerklokke står på 24/7 men sender ikke så mye sms siden jeg bruker skype,facebook osv. på jobb bruker jeg en del notat program å open office.

Lenke til kommentar
Blir jo i samme måte som om noen skulle spørre folk om en brukte alle funksjonene til MS Word

 

Tenkte akkurat det samme. Hjemme PC'er brukes kun til internett, facebook og lagring av bilder, men kan jo brukes til uendelig mye mer. Eller en bil, man kan jo kjøre jorden på kryss og tvers, men brukes kun til å kjøre til jobb og til å handle mat og en hyttetur i ny og ne.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...