Gå til innhold

Macbook Pro oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

optimus er en driverstøtta teknologi fra nvidia til windowsbaserte pcer. Mens framgangsmåten er veldig lik, benytter apple seg av sin egenutviklede software for å sømløst switche mellom det eksterne og integrerte grafikkortet. En annen forskjell er at apples løsning faktisk slår av det integrerte skjermkortet når det eksterne aktiveres. http://arstechnica.com/apple/news/2010/04/inside-apples-automatic-gpu-switching.ars

Endret av dabear
Lenke til kommentar

optimus er en driverstøtta teknologi fra nvidia til windowsbaserte pcer. Mens framgangsmåten er veldig lik, benytter apple seg av sin egenutviklede software for å sømløst switche mellom det eksterne og integrerte grafikkortet.

Apple bruker fremdeles Nvidia sitt driver API for å få tilgang til funksjonalitet i brikkene som kreves for å få til dette (blandt annet Optimus Copy Engine)

 

En annen forskjell er at apples løsning faktisk slår av det integrerte skjermkortet når det eksterne aktiveres. http://arstechnica.com/apple/news/2010/04/inside-apples-automatic-gpu-switching.ars

Tviler på at de slår den fullstendig av. De må fremdeles bruke den til å sende ut bilde.

Lenke til kommentar

En Macbook med Ubuntu 10.04 hadde definitivt vært noe.. Noen som føler for å spandere på meg?

Enig i at en Macbook 13" med Linux på hadde vært flotters. Vurderer det selv når jeg om noen måneder trenger ny bærbar arbeidsmaskin. Det er jo flotte maskiner, selv om jeg ikke helt liker OS-et. Kaste inn en Intel SSD i de, og de burde bli virkelig spreke.

Lenke til kommentar

Stemmer det Mr.SS. Ryktene sier at Intel har hatt problemer med å levere nok i5 og i7, og derfor tror mange at Apple valgte å beholde C2D i Macbook Pro 13" en stund til. Det er også en del som tror at disse og så vil få i5 iløpet av sommmeren. Kan også nevnes at hastigheten på prosessorene til 13" er økt (fra 2.26-2.4Ghz og 2.53-2.66Ghz).

Lenke til kommentar

Er ikke dette veldig dyrt for datamaskiner iforhold til hva man får for pengene av hardware?

 

Ikke egentlig. Prøv å finn en PC med samme ytelse og batterilevetid til samme pris.. Setter du pris på byggekvaliteten og det faktum at konstruksjonen er helt fantstisk med svært god varmutvikling som resulterer i at viften aldri går ved mindre maskinen belastes veldig, så er det ikke vanskelig å rettferdigjøre prisen. I tillegg er OSX verdt det alene synes jeg! Perfekt synergi mellom OS og maskinvare som resulterer i svært god ytelse og stabilitet.

 

Dette fra en aldri vurderte en Mac før 6 måneder siden

 

Men, jeg er skuffet over at Macbook Pro 13 ikke fikk en skikkelig prosessoroppgradering. Bedre batterilevetid er jo herlig, men det er vanskelig å rettferdigjøre å oppgradere min nåværende MBP13. Forhåpentligvis stemmer ryktene og vi får se Macbook Pro 13 med i5 i løpet av sommeren

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...