Gå til innhold

Numerisk tastatur fra Targus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er nyttig for enkelte, men vi har allerede mange alternativ på dette punktet, så relevansen kan jo diskuteres. Noe må det jo skrives om for å holde hjulene igang, mistenker jeg. OT: Stilig design, men jeg syns det var en alt for stor mottaker! Logitech sin Unifying-mottaker er jo midt i blinken for laptop-brukere, og et eksempel til etterfølgelse.

Lenke til kommentar

Si i fra når det kommer et tastatur med brøker, eksponenter, senkede tall, greske bokstaver, matematiske tegn, osv. Det kunne vært interresant.

 

Jeg har flere ganger ønsket meg en tast ala Alt Gr eller Fn på laptopper for greske bokstaver og andre spesialtegn som går mye igjen i matte, fysikk, og kjemi. Det er spesielt forferdelig tungvint å måtte bla opp alle de greske bokstavene hele tiden.

Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å virke spydig, men er det virkelig så vanskelig å forstå at folk har forskjellige interesser?

 

Dette er ikke et nettsted for folk med forskjellige interesser. Antar at målgruppen til nettstedet er folk med interesse for hardware med fokus på interne komponenter?

 

Mulig jeg har feil oppfattelse av hw.no.

 

Poenget mitt er at dette er noe vg.no eller dagbladet kunne skrevet om på deres teknologisider. Hw.no burde, etter min mening, holde seg for gode til å puplisere så smale og intetsigende artikler. Det kan IT-avisen og vg.no gjøre.

Lenke til kommentar

Dette er ikke et nettsted for folk med forskjellige interesser. Antar at målgruppen til nettstedet er folk med interesse for hardware med fokus på interne komponenter?

 

Mulig jeg har feil oppfattelse av hw.no.

 

Poenget mitt er at dette er noe vg.no eller dagbladet kunne skrevet om på deres teknologisider. Hw.no burde, etter min mening, holde seg for gode til å puplisere så smale og intetsigende artikler. Det kan IT-avisen og vg.no gjøre.

Hvorfor fokus kun på interne komponenter? Skal man i så fall slutte å skrive om bærbare PC'er, skjermer, USB-minne etc.?

 

Selv gir jeg stort sett bæng i de hundreogørtøgfjørti PSU-testene, og synes slik som dette er mer interessant.

Lenke til kommentar

Si i fra når det kommer et tastatur med brøker, eksponenter, senkede tall, greske bokstaver, matematiske tegn, osv. Det kunne vært interresant.

 

Jeg har flere ganger ønsket meg en tast ala Alt Gr eller Fn på laptopper for greske bokstaver og andre spesialtegn som går mye igjen i matte, fysikk, og kjemi. Det er spesielt forferdelig tungvint å måtte bla opp alle de greske bokstavene hele tiden.

OSX har slik funksjonalitet ved å trykke kombinasjoner av shift og alt (og begge). Alt + q gir feks Ω.

Lenke til kommentar

Dette er ikke et nettsted for folk med forskjellige interesser. Antar at målgruppen til nettstedet er folk med interesse for hardware med fokus på interne komponenter?

 

Mulig jeg har feil oppfattelse av hw.no.

 

Poenget mitt er at dette er noe vg.no eller dagbladet kunne skrevet om på deres teknologisider. Hw.no burde, etter min mening, holde seg for gode til å puplisere så smale og intetsigende artikler. Det kan IT-avisen og vg.no gjøre.

Hvorfor fokus kun på interne komponenter? Skal man i så fall slutte å skrive om bærbare PC'er, skjermer, USB-minne etc.?

 

Selv gir jeg stort sett bæng i de hundreogørtøgfjørti PSU-testene, og synes slik som dette er mer interessant.

 

Du har rett. Det er jeg som har misstolket målgruppen til hw.no.

 

Vi ønsker kort og godt å hjelpe leserne til å finne ut hva slags datautstyr man skal kjøpe, til hvilken pris man bør kjøpe det - og ikke minst hvor man skal kjøpe det. Det innebærer ikke bare "kjøp kjapt, trygt og billig" – men også "riktig".

Fremdeles ser vi på oss selv som en gjeng av dedikerte dataentusiaster som forsøker å hjelpe dere lesere - og ha det gøy samtidig!

 

Jeg har hatt den oppfattelse at hw.no forsøker å være et norsk alternativ til www.anandtech.com eller www.tomshardware.com. Det er jo tydligvis ikke tilfellet, det skjønner jeg jo nå. My bad.

Lenke til kommentar

Ved nærmere ettertanke burde denne artiklen havne under en kategori som er "Presesmeldinger" eller "Notiser". Etter hva jeg kan se er dette en løst oversatt pressemelding med kort forklaring av hvordan det er tiltenkt å brukes. Dette omtrent så kort at det kunne blitt sluppet som en tweet i steden, eller som en del av RSS med link til noe lengre utledning og ikke en artikkel på forsiden.

Det samme burde også gjelde om alle sikkerhetsfeil i windows og nettlesere. Det er ikke nyheter men snarere notiser.

Lenke til kommentar

@tørrfisk: Ja, om man kun skal skrive tall er numpaden raskere, både i praksis og teori. Det er lettere og raskere å orientere seg på 3x4 oppsett enn 10x1. I tillegg får du de mest brukte operatorene (-+*/,[enter]) like ved siden av.

 

@peterbb: genialt tastatur :D

Jeg håper det også kan skille mellom upper case og lower case gresk på samme måte som for vanlige bokstaver, alså shift/capslock gir store greske bokstaver og uten gir små.

 

Hvor kan jeg få kjøpt det tastaturet der, og hvor mye koster det? Og har du link til en side med mer info om det?

 

Det havner over tastatur uten merking på ønskelista :) (tastatur med bare svarte taster)

 

Mens vi er inne på ikke-standard tastaturer, noen som vet om et tastatur der merkingene er i hexadecimal ASCII? (alså tallkoden(e) for tastens verdi(er) i ASCII uttrykt i hexadecimal)

Lenke til kommentar

@peterbb: genialt tastatur :D

Jeg håper det også kan skille mellom upper case og lower case gresk på samme måte som for vanlige bokstaver, alså shift/capslock gir store greske bokstaver og uten gir små.

 

Hvor kan jeg få kjøpt det tastaturet der, og hvor mye koster det? Og har du link til en side med mer info om det?

 

Det blir ikke produsert lenger, så beklager dersom jeg ga deg noe stort håp om å få tak i et sånt tastatur. Tastaturet heter som sagt "Space cadet keyboard", og er laget av Knight for LISP-maskinene de hadde hos MIT.

 

"Nyere" symbolics-tastaturer er mulig å få tak i, og har sett modder for å gjøre den usb-kompatible, men så vidt meg bekjent så har de ikke de greske bokstavene. Men samtidig så har du jo hyper og super knappene (i tillegg til shift, ctrl og meta), så det burde vel ikke være noe problem å legge hele det greske alfabetet oppå det vanlige. Men blir jo ikke det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...