Gå til innhold

Numerisk tastatur fra Targus


Anbefalte innlegg

Det må vel finnes tastatur det går an å programmere selv (gi ascii-kodene), slik at en får f.eks. greske symboler på tastene. Husker det var noe skriverier for litt siden om ett tastatur som hadde en liten skjerm på hver tast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må vel finnes tastatur det går an å programmere selv (gi ascii-kodene), slik at en får f.eks. greske symboler på tastene.

Det er ikke noen ascii-koder for greske tegn.

 

For å få til noe sånt, så er det nok heller keymapet som er valgt i operativsystemet du må endre på.

 

GullLars: Vel, skal du ha tak i et Symbolic tastatur, så må du finne det på ebay. Så får du følge denne guiden for å få USB kontakt. Også må du vel sansynlig vis sette opp keymap selv.

Lenke til kommentar

Det er ikke ascii, men som du selv sier «extended ascii». Er det i det hele tatt noen som bruker det? Er vel ingen av de vanlige 8-bits ascii-variantene(Tenker da på windows-1252 og latin1 og 7) som støtter både greske og norske bokstaver samtidig.

 

Tastaturer bruker uansett ikke slike tegnsett for å overføre tastetrykk. Tviler på at USB HID tastaturer gjør det heller.

Lenke til kommentar

Hvis hver minste ubetydelige produkt som kommer på markedet skal ha en artikkel som beskriver den, hva skal man da med lanseringsguiden?

 

Greit nok med artikler om "nyvinninger" og "annerledesprodukter", men dette er vel ikke annet enn et eksempel på en unødvendig artikkel.

 

Nok et bevis på at man ønsker kvantitet og ikke kvalitet på HW.no. Trist.

Lenke til kommentar

peterbb, den linken var interresant, men jeg ønsker å gjøre dette mot windows.

Kanskje jeg kan kjøpe meg et gresk tastatur... Uansett vil det ikke gi meg like godt med matematiske operatorer som det fra MIT du linket til. Etter jeg så det ble jeg veldig interresert i det, og så veldig skuffet :p

Lenke til kommentar

Denne "artikkelen" er skrevet som om dette er noe helt nytt. Det har eksistert denne type enheter både med og uten ledning i mange år. Targus gjør ikke noe nytt her. Og hva tenker de når de har en dungle på den størrelsen til en enhet de påstår er for bærbar pc. Så leker de også med layouten på numpaden. Et produkt for folk som bruker mye numpad som flytter på tastene på numpad... Tenker vel at folk bruker + så lite at man kan gjøre den halvparten så stor og dele plass med -. Nei et feilslått produkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...