Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en del haddisker som jeg skal kvitte meg med. Før dette må jeg "Wipe" diskene. Kom over et GPL lisens program som heter diskwipe på siden diskwipe.org.

 

Er det noen som kjenner til dette programmet? Programmet bruker angivelig kjente standarder, som f.eks. DOD osv, men jeg vil gjerne være sikker på at programmet er et fullverdig alternativ. Finner få omtalelser, og de omtalelsene jeg finner inneholder stort sett teksten utvikleren har lagt ut selv.

 

Er det noen metode for å sjekke at data faktisk ikke kan gjenopprettes?

Endret av sigveo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Jeg skal sjekke ut Kill Disk, takk for tipset!

 

Grunnen til at jeg er skeptisk til diskwipe, er at det ikke finnes brukererfaringer for dette programmet. Jeg vet derfor ikke om programmet leverer det det lover, eller om hele greia er lureri. Ellers er programmet genialt. Det er lite og portabelt, GLP-lisensiert, og i diskwipe kan du velge blant 6 forskjellige algoritmer, bl.a. amerikansk forsvarsstandard med 7x wipe, og Peter Gutmann som wiper disken 35 ganger.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg kan i såfall anbefale programmet fra diskwipe.org på det varmeste. Enkelt å bruke og fullstendig gratis og med mange forskjellige algoritmer å velge mellom. Jeg har vel wipet et sted mellom 30 og 40 disker med dette programmet nå.

 

Jeg har prøvd å gjenopprette data fra diskene ved hjelp av Recuva (Laget av de samme som har laget Ccleaner), og den finner ingenting som kan gjenopprettes. Altså ingen grunn til å betale for programvare her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...