Gå til innhold

Mer fleksibel Windows-oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En av fordelene med Autopatcher er muligheten til å laste ned oppdateringer for Windows, og eventuelt installere disse i etterkant".

 

Det gjør jo Windows Update også det.

Laster ned i bakgrunnen og når dette er ferdig til instalelring vises et gult skjold i XP eller den nye blå logoen i senere versjoner.

Jeg har aldri hatt problemer med at det ikke fungerer, så hvorfor bruke 3.parts programvare da ?

Lenke til kommentar

"En av fordelene med Autopatcher er muligheten til å laste ned oppdateringer for Windows, og eventuelt installere disse i etterkant".

 

Det gjør jo Windows Update også det.

Laster ned i bakgrunnen og når dette er ferdig til instalelring vises et gult skjold i XP eller den nye blå logoen i senere versjoner.

Jeg har aldri hatt problemer med at det ikke fungerer, så hvorfor bruke 3.parts programvare da ?

Ligger disse innstallasjonsfilene ett sted i katalogstrukturen klart for kopiering til eksternt medie, slik at en kan reinstallere med dem uten å måtte laste de ned på ny, (fint til reinstallasjon av Windows f.eks.)? Hvor ligger det?

 

@abene, eventuellt andre som ønsker å svare på dette:

Laster Autopatcher programmet som artikkelen omtaler ned disse fra Microsoft? Det må de vel nesten for ikke å komme i lisensklammeri?

 

Kan en i etterkant laste ned oppdateringer (de elder plasterlappene)med Autopatcher som en allerede måtte ha innstallert på det Windows OS en kjører Autopatcher på?

 

Noen som gidder å "tegne og fortelle" litt mer om Autopatcher for oss som ikke har prøvd dette ennå?

Endret av G
Lenke til kommentar

@finnipinni:

 

Poenget med Autopacher er at du kan laste ned oppdateringene som vanlige filer, Autopatcher henter de ned som rene filer fra det området hvor MS lagrer patcher som blir brukt av bedrifter med mer. Du kan da legge disse på en USB-stick eller hva du vil. Om du senere må reinstallere XP, Vista eller Win 7 kan du patche opp den installasjonen uten engang å koble deg til nettet. De nedlastede filene kan også brukes til å lage type nLite installasjonsmedium som er ferdig patchet.

 

@G:

 

Ja, de laster ned fra Microsoft så vidt jeg vet, men ikke fra Update.

 

Ellers så linker jo artikkelen til programmet, og der finnes det meste av relevant informasjon.

 

PS! Her ikke brukt Autopatcher på en stund, i og med at jeg ikke har reinstallert noe XP på noen år. Før det var det standard verktøy.

 

@Tordenflesk:

 

Nå brukte jeg primært Autopacher for å ha oppdaterte patcher for å lage nLite plater.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt "konkurrenten" WSUS Offline Update en del år og aldri hatt problemer. Siden det er blitt vanskeligere å integrere/patche/slipstreame hotfixer og servicepacks i Windows, har jeg brukt WSUS Offline Update i etterkant av en re-installasjon.

 

Programmet støtter Windows 2000 og oppover, samt Office XP og oppover. Programmet laster ned alle oppdateringene fra Microsoft på samme måte som Windows Update. Programmet kan lage ISO eller kopiere til minnepenn. På maskinen som skal oppdateres kjøres et enkelt program.

 

Raggi

Lenke til kommentar

for meg virker det som den automatiske opdatringen i windows ikke gir deg mulihter til sener instalering hvis du først aviser en opdatring. da må man sette det i gang selv. kan man stole på dette programmet ? det kan man jo ikke på MS opdatringen. den legger jo inn enkelte opgraderinger ut at man blir spurt ( hvis man har bedt om det )

Lenke til kommentar

Foretrekker en ny-stekt plate fra nLite med Xable.net sin SP3 update-back. Ser ikke noe poeng i å ta vare på masse enkelt-oppdateringer når du kan integrere de ferdig patchede filene på plata.

Ett poeng er å ha kontroll over at oppdateringene kommer fra en trygg kilde. Dersom en skraper sammen alle de løse oppdateringen, så burde det vel kunne bakes en CD/DVD-plate av det etterpå.

 

@Raggi (RayRay):

WSUS Offline Update, kjører den plasterlappen en og en, eller bakes det ett installasjonmedium med tjenesten/verktøyet?

Lenke til kommentar

Nå kom jeg over artikkel hos Dinside.no som omtaler samme programmet (Autopatcher).

 

http://www.dinside.no/837568/oppdater-windows-uten-nett

 

Uten avbrudd

Autopatcher laster ganske enkelt ned alle oppdateringene til Windows og en del andre Microsoft-produkter, og lager en enkel rutine som installerer alle oppdateringene uten interaksjon, stille og rolig i bakgrunnen. Og best av alt; har du først lastet ned alt på én PC, kan du ta med deg hele Autopatcher-mappa på en minneplugg eller legge den på en nettverksstasjon - og kjøre den på alle PC-ene dine uten at Microsofts servere kontaktes en eneste gang.

 

De aller fleste Windows-versjoner støttes, inkludert Windows 7 - både i 32- og 64-bits utgaver

 

Så fant jeg svar på noe HW.no-artikkelen ikke belyste så godt (markert i Bold).

Lenke til kommentar

En snakker om å oppdatere ett operativsystem. Da er det viktig med færrest muligheter for manipulasjon.

 

Det går fint an å legge til rette for bakdører, og selv Microsoft kan jo finne på noe sånt for å tilfredstille for eksempel Amerikanske myndigheter. Så har vi dekket det paranoide også.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...