Gå til innhold

Windows 8 allerede neste år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så lenge Win 7 fungerer såpass bra og at vi ikke har fått noe servicepack enda, ser jeg ingen grunn for MS og stresse med å lansere ett nytt os allerede nesteår.Det bør isåfall være meget likt w7 mtp drivere og da er jo vitsen med ett "nytt" os borte.

 

Hvis W7 fungerer så bra, hvorfor skal man da være så ivrig på en service-pack til det? Det mangler ikke på features som burde/kunne vært implmentert i windows, synes ikke det er dumt å satse på litt hyppigere refresh av OSet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er utrolig irriterende. Her kommer et OS som fungerer tålelig bra, og så skal dem ikke satse på å videreutvikle det.. Om det ikke finnes en kode som er skadelig og uopprettelig så er dette tidenes dårligste markedstriks av M$, selvsagt etter Vista. Her har dem klart til en viss grad å redde æren med mye markedsføring og et OS som brukerne til dels liker, så skal dem risikere alt dette på nytt?!

Lenke til kommentar

Windows 7 er jo bare versjon 6.1 (hvor Vista er versjon 6.0). Hvis det skal komme et nytt Windows så snart så vil jeg tippe på at det blir versjon 6.2, selv om de kaller det Windows 8 (sleipt markedsføringstriks egentlig). Jeg håper ryktene ikke stemmer, Windows 7 er jo et bra utgangspunkt så de burde heller bruke tiden på servicepacks og latt Windows 8 få god tid på seg. Hastverk er lastverk som det heter.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Enig der. Det er mange bedrifter som nå kommer til å bytte ut XP med W7. Tviler på at de blir glade for et nytt OS allerede til neste år. Lisenser er ikke akkurat gratis...

De fleste bedrifter med mer enn et par ansatte leaser softwaren uansett, så lisenskostnaden spiller ikke noen rolle fra windows til windows. Det avgjørende er kostnaden ved en migrering.

 

Dersom det nye win8 er for likt win7 vil ikke bedriftene se fordeler ved å bytte, mens dersom win8 har for mye nytt i forhold til win7 vil kostnaden ved å migrere (sannsynligvis) bli høyere. Jeg tror Microsoft skal slite med å differensiere win8 fra win7 så mye at det blir attraktivt i forhold til migreringskostnaden.

Endret av Shagma
Lenke til kommentar
Windows 7 er jo bare versjon 6.1 (hvor Vista er versjon 6.0). Hvis det skal komme et nytt Windows så snart så vil jeg tippe på at det blir versjon 6.2, selv om de kaller det Windows 8 (sleipt markedsføringstriks egentlig). Jeg håper ryktene ikke stemmer, Windows 7 er jo et bra utgangspunkt så de burde heller bruke tiden på servicepacks og latt Windows 8 få god tid på seg. Hastverk er lastverk som det heter.

 

Jeg forstår fortsatt ikke service-pack-logikken, W7 er ganske stabilt, problemet er funksjonlaitet, noe service-packs tradisjonelt ikke tilfører særlig mye av. Og er det hastverk i dette tilfellet? Tre år? Er det noe vista har vist, så er det at å ta seg god tid ikke alltid er den beste strategien. Windows trenger litt kjappere implmenterering av flere features.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ny strategi?

 

Vista + SP1 = Win7 + SP1 = Win8

Du bruker likhetstegnet feil, du må dele opp slik:

Vista + SP1 = Win7

Win7 + SP1 = Win8

 

:p

 

Men jeg er enig i kritikken din. Det virker som om det går litt tett mellom versjonene nå. Selv om Win7 faktisk er betydelig bedre enn Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...