Gå til innhold

Ubuntu 10.04 annonsert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, planen er at den skal gies ut i April (04) i 2010, altså blir den 10.04.

Akkurat som alle andre Ubuntu releases så er dette en helt ny release, som generelt sett har ny og oppdatert programvare over hele fjøla.

Denne releasen er også bekreftet til å bli den neste LTS release, dvs at den er støttet lengre enn en vanlige release.

 

Med 10.04 skal det visstnok legges spesiell vekt på oppstartstid, og målet er under 10 sekunder til brukbart desktop på et normalt system.

Endret av jonnor
Lenke til kommentar
Hva er galt med å skrive en nyhet om et OS/distro som kommer om litt over et halvt år?

 

Det burde være mer fokus på neste og nåværende release etter min mening.

Så hvis noe lekker ut eller blir annonsert om neste windows versjon (W7+1) skal dette ikke skrives om? Det er en selvfølge å publisere annonseringer av store og populære OS som Ubuntu og Windows.

 

 

Navngivingen er for det meste en spøk og artighet. Tenk så kjedelig verden hadde vært om ingen var litt sprelske. Og at versjonsnr. er som de er i ubuntu er en flott og oversikktlig måte å gjøre det på. Da vet vi til en hver tid hvilken versjon det er snakk om og når den kommer. Neste blir selvsagt 10.10 og så 11.04.

 

De gjør det iallefall bedre enn MS i navngiving/versjonsnr.

Win XP? Vista? 7? Neste blir vel windows Candy og kommer i... tja.. midten av 2011? Og etter den kommer nok Windows 10 tenker jeg.

Lenke til kommentar
Hva er galt med å skrive en nyhet om et OS/distro som kommer om litt over et halvt år?

 

Det burde være mer fokus på neste og nåværende release etter min mening.

Så hvis noe lekker ut eller blir annonsert om neste windows versjon (W7+1) skal dette ikke skrives om? Det er en selvfølge å publisere annonseringer av store og populære OS som Ubuntu og Windows.

 

 

Navngivingen er for det meste en spøk og artighet. Tenk så kjedelig verden hadde vært om ingen var litt sprelske. Og at versjonsnr. er som de er i ubuntu er en flott og oversikktlig måte å gjøre det på. Da vet vi til en hver tid hvilken versjon det er snakk om og når den kommer. Neste blir selvsagt 10.10 og så 11.04.

 

De gjør det iallefall bedre enn MS i navngiving/versjonsnr.

Win XP? Vista? 7? Neste blir vel windows Candy og kommer i... tja.. midten av 2011? Og etter den kommer nok Windows 10 tenker jeg.

 

Windows kan jo ikke ha et slikt system som Ubuntu. Microsoft vet aldri når en ny versjon kommer til å være klar. :-)

Lenke til kommentar

Microsoft kan heller ikke drive å presse folk til å kjøpe nye versjoner hvert halvår. Folk blir jo forbannet hvis de finner ut at deres nye 3000 kr OS blir erstattet med 6 måneders mellomrom og salgskåte MS-representanter med løpetid henger seg på slep med nye 3000 kr OS.

 

Med Ubuntu kan man klikke oppgrader-knappen i ro og mak. Ingen stress med å løpe etter kredittkortet og hamre inn lange nummerrekker - bare gå og hente seg en kald pils i kjøleskapet og komme tilbake til nyoppgradert PC.

 

Livet er herlig! :D (om man vet å ta de riktige valgene ;) )

Lenke til kommentar

Ja bortsett fra når programvare slutter å virke ved oppgraderingen. Eller som i mitt tilfelle på en lappis: hele installasjonen gikk til helvette ved oppgradering fra 08.10 -> 09.04 (tror det var de versjonene)

 

Uansett så irriterer jeg meg over den "jeg er bedre enn deg fordi jeg kjører FOSS"-tonen din. GNU/Linux har minst like mange problemer som det er i windows-verden.

Lenke til kommentar
Hva er galt med å skrive en nyhet om et OS/distro som kommer om litt over et halvt år?

 

Det burde være mer fokus på neste og nåværende release etter min mening.

Så hvis noe lekker ut eller blir annonsert om neste windows versjon (W7+1) skal dette ikke skrives om? Det er en selvfølge å publisere annonseringer av store og populære OS som Ubuntu og Windows.

 

 

Navngivingen er for det meste en spøk og artighet. Tenk så kjedelig verden hadde vært om ingen var litt sprelske. Og at versjonsnr. er som de er i ubuntu er en flott og oversikktlig måte å gjøre det på. Da vet vi til en hver tid hvilken versjon det er snakk om og når den kommer. Neste blir selvsagt 10.10 og så 11.04.

 

De gjør det iallefall bedre enn MS i navngiving/versjonsnr.

Win XP? Vista? 7? Neste blir vel windows Candy og kommer i... tja.. midten av 2011? Og etter den kommer nok Windows 10 tenker jeg.

Alle "vet" jo at 10.04 kommer. Såvell som 10.10. Artikkelen burde inneholde mer informasjon om releasen, og ikke bare hva den skal hete.

Endret av biudhveh
Lenke til kommentar
Uansett så irriterer jeg meg over den "jeg er bedre enn deg fordi jeg kjører FOSS"-tonen din. GNU/Linux har minst like mange problemer som det er i windows-verden.

Det er riktignok andre problemer somoftest. Ingenting er idèelt, så man må gjøre et valg basert på hva som er viktigst for en selv. Det jeg synes er mest trist er at mange ikke tar et aktivt valg, men mer eller mindre bare bruker det alle andre bruker.

Lenke til kommentar
Uansett så irriterer jeg meg over den "jeg er bedre enn deg fordi jeg kjører FOSS"-tonen din. GNU/Linux har minst like mange problemer som det er i windows-verden.

Det er riktignok andre problemer somoftest. Ingenting er idèelt, så man må gjøre et valg basert på hva som er viktigst for en selv. Det jeg synes er mest trist er at mange ikke tar et aktivt valg, men mer eller mindre bare bruker det alle andre bruker.

 

Helt enig i det du sier. Det er bare at enkelte her inne antyder at det finnes kun ett riktig valg til alt, noe som gjør at jeg irriterer meg.

 

Jeg er flittig bruker av både windows og linux, men jeg klarer å holde meg nøktern i forhold til begge plattformene og bruker det jeg anser som best for jobben.

Lenke til kommentar

Noen andre som sitter med følelsen om at linux/windows/osx er litt som å diskutere religion?

 

Slik jeg opplever det, så er det eneste negative med linux er at mange skal klamre seg med nebb og klør på gamle lukkede kildekoder - rett og slett fordi de er for populære. Adobe flash er et skrekkeksempel her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...