Gå til innhold

Sony A850 blir "A900-light"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det er rart at heller ikke på denne modellen så er det liveview eller video..

Merkelig at det ikke kommer en ny modell med det snart.

 

Så det er nok pris som vil være det avgjørende for salget her.

Men kan være at det blir den første FF for "vanlige" brukere.

Sony "dumper" jo kit av A330 i Usa, så det en del av en strategi for å få markedsandeler.

Lenke til kommentar
Pris vil være rent gjettverk og jeg tok derfor ikke med det i artikkelen, men jeg ser at andre sider tipper prisen til ca $2200, noe som skulle tilsi en norsk pris på ca samme nivå som 5D MkII.

Det er rent gjettverk, ja, men siden denne produkt er nå slippet uansett så gjette jeg mer på enn pris midt i mellom D300 og D700...der skulle det blir interessant, eller :-)

Lenke til kommentar
Pris vil være rent gjettverk og jeg tok derfor ikke med det i artikkelen, men jeg ser at andre sider tipper prisen til ca $2200, noe som skulle tilsi en norsk pris på ca samme nivå som 5D MkII.

Det er rent gjettverk, ja, men siden denne produkt er nå slippet uansett så gjette jeg mer på enn pris midt i mellom D300 og D700...der skulle det blir interessant, eller :-)

Var det kvalifisert gjetting eller en forspørsel på hvor vi vil ha prisen? :D

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Mange som tipper en pris rundt $1700-$1900

Hvertfall under magiske $2000

A900 får man i dag for ca $2700 i USA og A700 ligger på ca $1000

 

Så kan jo bli spennende fremover å se om prisen på fullformat er på vei ned

eller hva dette nå vil føre til.

 

Personlig ville jeg heller sett et oppgradert A700 eller et nytt

fullformat med video og endel andre funksjoner.

Så jeg står nok over A850 hvertfall. Men bare fint at vi mest

sannsynlig vil se at prisene på fullformat går endel ned, altså under $2000.

De billigste fullformat såklart.

Endret av Maxwell
Lenke til kommentar

Spennede om det kommer en ren proffmodell, rykter om A1000, som kan konkurrere med Nikon og Canon i proff/journalistsegmentet.

 

Hvis A850 skal slå an , så bør nok prisen ikke ligge noe særlig over 14000.

Når en kan få A900 til rundt 19000 nå, så bør det være et gap mellom de 2.

 

Et smart strategisk valg av Sony hadde vært å solgt huset til A850 til 10000, da hadde det tatt andeler fra både D300 og D700.

Da hadde jeg ført opp A850 på ønskelista til jul ;)

Lenke til kommentar
Spennede om det kommer en ren proffmodell, rykter om A1000, som kan konkurrere med Nikon og Canon i proff/journalistsegmentet.

 

Hvis A850 skal slå an , så bør nok prisen ikke ligge noe særlig over 14000.

Når en kan få A900 til rundt 19000 nå, så bør det være et gap mellom de 2.

 

Et smart strategisk valg av Sony hadde vært å solgt huset til A850 til 10000, da hadde det tatt andeler fra både D300 og D700.

Da hadde jeg ført opp A850 på ønskelista til jul ;)

Litt sidesporing her nå men synes a1000 blir et teit navn på en toppmodel som skal konkurrere mot 1ds mark-gjengen.

a1, a9 eller a10 hadde vært mer passende.

Lenke til kommentar

5D MkII ligger på ca 2700 $ i statene (MSRP i USA + B&H + Adorama). Hvis spådommen om 2200$ viser seg å treffe godt så vil det si ca 80% av prisen på 5D MkII. 5D MkII koster fra ca 20 000 kr i Norge. 80% av det er 16 000 kr.

 

Til sammenligning koster:

- Nikon D700 fra ca 18 000 kr

- Sony A900 fra ca 19 000 kr

 

Basert på dette tror jeg 16 000 kr er en ganske realistisk spådom.

Lenke til kommentar

Litt mer angående ryktene om Sonys modeller,

Sony wants the Pro market and believes that it will make major inroads with the new super video/still DSLR cameras – starting with A1000.

http://photorumors.com/2009/07/13/more-sony-dslr-rumors/

 

Now that 500, 800, and 1000 series will come out, the lineup will be complete – 10 cameras. Check the fact that most of Sony’s effort goes to FF lenses. That is because Sony plans on having 3 FF bodies with high quality Zeiss and G lenses. You can publish this too.

Lenke til kommentar
Personlig betaler jeg heller $1000 mer for et hus som har alt hva jeg ønsker

enn å slippe unna med noe lavere pris og mindre funksjonalitet.

Har A700 i dag men fullformat frister ikke nok ennå hvertfall.

Enig, overgang fra 700 til 900 er ikke verdt det om ikke man er storformatutskriver (riktig stavet?).

Dog vil jeg si at fra en av de andre undermodellene a100-200 og 300 vil steget opp til 900/850 være av en så betydning at det kan være et aktuelt valg. Men nå dukker det opp flere modeller innimellom her og gjør spranget mindre fra crop til fx .

Lenke til kommentar

Det er rart om ikke Sony snart kommer med et apperat som har best video i klassen.

 

Jeg likte denne fra side 159 i manualen:) "Dots appear and remain on the LCD monitor.

• This is not a malfunction. These dots are not recorded (page 9)." :))

Endret av festen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...