Gå til innhold

Ricoh GR Digital III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Riktignok er det sommer, sol og det som hører der til; men maken til tilbakelent, uentusiastisk og feilaktig omtale, tror jeg en skal lete lenge etter. Når en er lønnet for å omtale fotoutstyr, skulle en tro det i yrkesstolthetens navn i det minste var påkrevd å lese den aktuelle pressemeldingen fra Ricoh Co., Ltd.; der kan en blant annet lese at GR Digital III, har en nyutviklet 1/1,7” CCD, likeledes en nyutviklet billedprosessor kalt GR Engine III, med mer, -mye mer.

 

Hadde tilsvarende mangelfull og avstumpet omtale vært gjort av for eksempel et nylansert systemkamera fra de store japanske produsentene, ville det haglet med ukvemsord fra dette forumets faste inventar, sporenstreks; men nå har denne artikkelen ligget ute noen timer uten det minste reaksjon før nå, merkverdig nok som det er.

 

Forøvrig er det verdt å merke seg at Ricoh bevisst har valgt å bevare formfaktoren fra de foregående modellene nettopp fordi den er så velfungerende, ideell, og høyt skattet blant dets trofaste tilhengerskare, prisbelønnet er den óg; Kameraet forøvrig er et helt nyutviklet produkt, men det virker det som har gått noen fotoutstyrsjournalister her i landet hus forbi, dessverre.

Endret av M_Par_Excellence
Lenke til kommentar

Virker som et veldig spennende kamera, hadde i en tid lyst på både GRD og GRD II, men tilbakemeldinger fra diverse brukere på nett gjorde at jeg ikke tok sjansen på å bruke så mye penger på en kompakt. Virker også som om Ricoh har en utrolig god oppfølging av GRD-serien med stadige firmware-updates. Nå vil vel GRD få litt mer konkurranse fra mFT som også tilbyr god bildekvalitet og mange funksjoner i en "liten" utførelse. Uansett, det skal bli morro å se de første tilbakemeldingene fra GRD III, det er et utrolig flott kamera. Om det ikke blir en GRD III på meg kan det jo hende det havner noen gode GRD II på bruktmarkedet til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Riktignok er det sommer, sol og det som hører der til; men maken til tilbakelent, uentusiastisk og feilaktig omtale, tror jeg en skal lete lenge etter. Når en er lønnet for å omtale fotoutstyr, skulle en tro det i yrkesstolthetens navn i det minste var påkrevd å lese den aktuelle pressemeldingen fra Ricoh Co., Ltd.; der kan en blant annet lese at GR Digital III, har en nyutviklet 1/1,7” CCD, likeledes en nyutviklet billedprosessor kalt GR Engine III, med mer, -mye mer.

 

Her må jeg, til mitt forsvar, informere om at Ricoh ikke har sendt oss noen presesmelding, og kildehenvisningen øverst i artikkelen, var den eneste informasjonen vi hadde tilgjengelig.

Hadde Ricoh ønsket at vi skulle skrive mer utfyllende, går jeg ut fra at de hadde tatt seg bryderiet med å sende oss en pressemelding. Det har de ikke gjort, og ut fra forutsetningene var det derfor vanskelig å gjøre mer utav det.

 

Nå ligger riktignok denne pressemeldingen ute på nettet, så det går an å oppdatere artikkelen, men i en travel hverdag, er det ikke alltid man har tid til det, dessverre.

Lenke til kommentar
Riktignok er det sommer, sol og det som hører der til; men maken til tilbakelent, uentusiastisk og feilaktig omtale, tror jeg en skal lete lenge etter. Når en er lønnet for å omtale fotoutstyr, skulle en tro det i yrkesstolthetens navn i det minste var påkrevd å lese den aktuelle pressemeldingen fra Ricoh Co., Ltd.; der kan en blant annet lese at GR Digital III, har en nyutviklet 1/1,7” CCD, likeledes en nyutviklet billedprosessor kalt GR Engine III, med mer, -mye mer.

 

Hadde tilsvarende mangelfull og avstumpet omtale vært gjort av for eksempel et nylansert systemkamera fra de store japanske produsentene, ville det haglet med ukvemsord fra dette forumets faste inventar, sporenstreks; men nå har denne artikkelen ligget ute noen timer uten det minste reaksjon før nå, merkverdig nok som det er.

 

...

 

Jeg syns artikelen gir god generel informasjon om kamera, de som ønsker å gå dypere kan alltids søke litt selv. Er godt jobbet å skrive en artikkel så kjapt, spesielt når den er basert på en tør pressemelding.

 

Ricoh har nå oppdatert sine hjemmesider, og mer informasjon om kamera er nå tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Hadde tilsvarende mangelfull og avstumpet omtale vært gjort av for eksempel et nylansert systemkamera fra de store japanske produsentene, ville det haglet med ukvemsord fra dette forumets faste inventar, sporenstreks;
Siden du jo har forlatt forumet, så er det vel tilgivelig at du ikke helt har fått med deg hvordan forumets faste inventar pleier å oppføre seg. Men vanlig prosedyre er å påpeke faktafeil ved å sitere den relevante delen av artikkelen og så forklare feilen i kortest mulige vendinger.

 

Jeg skulle gjerne sett noen av disse ukvemsordene som etter sigende hagler over den redaksjonelle staben.

Lenke til kommentar
Hadde tilsvarende mangelfull og avstumpet omtale vært gjort av for eksempel et nylansert systemkamera fra de store japanske produsentene, ville det haglet med ukvemsord fra dette forumets faste inventar, sporenstreks;
Siden du jo har forlatt forumet, så er det vel tilgivelig at du ikke helt har fått med deg hvordan forumets faste inventar pleier å oppføre seg. Men vanlig prosedyre er å påpeke faktafeil ved å sitere den relevante delen av artikkelen og så forklare feilen i kortest mulige vendinger.

 

Jeg skulle gjerne sett noen av disse ukvemsordene som etter sigende hagler over den redaksjonelle staben.

 

Hva i alle dager.

 

Spissformuleringer med en lett satirisk vinkling, er i særdeleshet et utbredt språklig virkemiddel, skriftlig så vel som muntlig. Det brukes gjerne for å understreke et poeng; her var saken at en tildels misvisende artikkel med innlysende feil og logiske brister hadde ligget ute i timevis uten noen tilsynelatende reaksjon, noe det vel er utenkelig ville hendt med en tilsvarende mangelfull omtale av for eksempel et nylansert systemkamerahus i innstegs eller middelsegmentet, fra noen av de produsentene med høye markedsandeler her i landet.

Og det var det hele.

 

Gud hjelpe meg…

Lenke til kommentar
noe det vel er utenkelig ville hendt med en tilsvarende mangelfull omtale av for eksempel et nylansert systemkamerahus i innstegs eller middelsegmentet, fra noen av de produsentene med høye markedsandeler her i landet.

Men det er vel ikke så rart? Jo høyere markedsandeler, jo flere som kan påpeke feil i artikler. Man trenger ikke å benytte satire for å understreke et så åpenbart poeng.

Lenke til kommentar

Rart hvordan enkelt skal bruke enhver anledning til å fortelle brukerne av forumet hvor ille vi er her inne som bruker noe mange andre også bruker. Men for all del, om han får noe utav det selv så er det da bare å kjøre på. Jeg finner innleggene underholdende jeg. Sitter å fantaserer på hva slags type dette er utenfor forumet, altså i det virkelige liv. Hadde vært gøy å visst om han også klager og syter på omgivelsene sine der. Sikkert gjør han det.

 

Så det var en faktafeil (?) i en artikkel? Og det gjør at det er noe galt med brukerne av andre merker fordi ingen har klagd på det før ham. Haha. Det er rett og slett morsomt.

Lenke til kommentar
Hva i alle dager.

 

Spissformuleringer med en lett satirisk vinkling, er i særdeleshet et utbredt språklig virkemiddel, skriftlig så vel som muntlig. Det brukes gjerne for å understreke et poeng; her var saken at en tildels misvisende artikkel med innlysende feil og logiske brister hadde ligget ute i timevis uten noen tilsynelatende reaksjon, noe det vel er utenkelig ville hendt med en tilsvarende mangelfull omtale av for eksempel et nylansert systemkamerahus i innstegs eller middelsegmentet, fra noen av de produsentene med høye markedsandeler her i landet.

Og det var det hele.

 

Gud hjelpe meg…

Når man poster på et diskusjonsforum som dette, så er det gjerne et par ting man bør tenke over.

 

For det første, så er det fornuftig å ta seg en liten pause fra man er ferdig med å skrive innlegget til man trykker på "Add Reply". Den pausen kan man bruke til å gå gjennom argumentene sine og vurdere en siste gang om det er hold i dem eller ikke. For eksempel, så kan det selvsagt være at det er en massiv konspirasjon mot Ricoh blant forummedlemmenes rekker. Men det er nok mer sannsynlig at brukermassen reflekterer de respektive merkenes relative markedsandeler, og at det derfor rett og slett ikke er så veldig mange brukere her med tilstrekkelig kunnskap om Ricoh til å oppdage feilen.

 

For det andre, så kan det være en fordel å ikke dra frem hele retorikkpensumet med en gang. Jeg kan selv attestere til hvor fristende det er å smøre på med sarkasmen og overdrivelsene fra første tastetrykk. Dessverre har det den ulempen at det får forfatteren til å fremstå som en arrogant kuk, og det er ikke virkemidler som er egnet til å skape sympati for dine argumenter fra dem du prøver å nå.

Lenke til kommentar
Hva i alle dager.

 

Spissformuleringer med en lett satirisk vinkling, er i særdeleshet et utbredt språklig virkemiddel, skriftlig så vel som muntlig. Det brukes gjerne for å understreke et poeng; her var saken at en tildels misvisende artikkel med innlysende feil og logiske brister hadde ligget ute i timevis uten noen tilsynelatende reaksjon, noe det vel er utenkelig ville hendt med en tilsvarende mangelfull omtale av for eksempel et nylansert systemkamerahus i innstegs eller middelsegmentet, fra noen av de produsentene med høye markedsandeler her i landet.

Og det var det hele.

 

Gud hjelpe meg…

Når man poster på et diskusjonsforum som dette, så er det gjerne et par ting man bør tenke over.

 

For det første, så er det fornuftig å ta seg en liten pause fra man er ferdig med å skrive innlegget til man trykker på "Add Reply". Den pausen kan man bruke til å gå gjennom argumentene sine og vurdere en siste gang om det er hold i dem eller ikke. For eksempel, så kan det selvsagt være at det er en massiv konspirasjon mot Ricoh blant forummedlemmenes rekker. Men det er nok mer sannsynlig at brukermassen reflekterer de respektive merkenes relative markedsandeler, og at det derfor rett og slett ikke er så veldig mange brukere her med tilstrekkelig kunnskap om Ricoh til å oppdage feilen.

 

For det andre, så kan det være en fordel å ikke dra frem hele retorikkpensumet med en gang. Jeg kan selv attestere til hvor fristende det er å smøre på med sarkasmen og overdrivelsene fra første tastetrykk. Dessverre har det den ulempen at det får forfatteren til å fremstå som en arrogant kuk, og det er ikke virkemidler som er egnet til å skape sympati for dine argumenter fra dem du prøver å nå.

 

 

word.....

Lenke til kommentar
Rart hvordan enkelt skal bruke enhver anledning til å fortelle brukerne av forumet hvor ille vi er her inne som bruker noe mange andre også bruker. Men for all del, om han får noe utav det selv så er det da bare å kjøre på. Jeg finner innleggene underholdende jeg. Sitter å fantaserer på hva slags type dette er utenfor forumet, altså i det virkelige liv. Hadde vært gøy å visst om han også klager og syter på omgivelsene sine der. Sikkert gjør han det.

 

Så det var en faktafeil (?) i en artikkel? Og det gjør at det er noe galt med brukerne av andre merker fordi ingen har klagd på det før ham. Haha. Det er rett og slett morsomt.

 

De der påstandene faller da på sin egen urimelighet, det vil vel enhver som har lest gjennom det jeg har skrevet på dette forumet se. Hvor jeg skal ha uttalt meg ufordelaktig om de som ”bruker noe mange andre også bruker”, kan jeg virkelig ikke se, heller ikke at jeg angivelig skal ha gitt andre forumdeltakere, ”brukerne av andre merker”, skylden eller mangellapp for å ikke ha påpekt resultatene av den heller labre journalistisk metodikken som artikkelen synliggjør.

 

Det jeg derimot på en underfundig måte påpekte, var at feilene i artikkelen ikke var kommentert tidligere. Jeg valgte en satirisk vinkling på et fenomen jeg selvsagt er inneforstått med; en liten produsent kan hverken vente seg nevneverdig flid fra journalister, eller har iherdige tilhengere i hopetall som nærmest står på barrikadene for de, -for å spisse det: ganske harde realiter med andre ord. Det faktum at artikkelen i skrivende stund fortsatt ligger ute med sine tildels misvisende beskrivelser, kan vel si sitt om hvordan tilværelsen i praksis arter seg for noen de mindre produsentene.

Det var også dette som var det underliggende budskapet i satiren, men det kan det virke som enkelte her har vanskeligheter med å skjønne.

 

Antagelsene om min person som skisseres i innlegget er virkelig sære og tilogmed temmelig dristige; Hvem jeg er, og det som hører der til er i utgangspunktet naturligvis ikke et anliggende for en arena som denne, og det burde det vel ikke være heller.

 

 

 

Hva i alle dager.

 

Spissformuleringer med en lett satirisk vinkling, er i særdeleshet et utbredt språklig virkemiddel, skriftlig så vel som muntlig. Det brukes gjerne for å understreke et poeng; her var saken at en tildels misvisende artikkel med innlysende feil og logiske brister hadde ligget ute i timevis uten noen tilsynelatende reaksjon, noe det vel er utenkelig ville hendt med en tilsvarende mangelfull omtale av for eksempel et nylansert systemkamerahus i innstegs eller middelsegmentet, fra noen av de produsentene med høye markedsandeler her i landet.

Og det var det hele.

 

Gud hjelpe meg…

Når man poster på et diskusjonsforum som dette, så er det gjerne et par ting man bør tenke over.

 

For det første, så er det fornuftig å ta seg en liten pause fra man er ferdig med å skrive innlegget til man trykker på "Add Reply". Den pausen kan man bruke til å gå gjennom argumentene sine og vurdere en siste gang om det er hold i dem eller ikke. For eksempel, så kan det selvsagt være at det er en massiv konspirasjon mot Ricoh blant forummedlemmenes rekker. Men det er nok mer sannsynlig at brukermassen reflekterer de respektive merkenes relative markedsandeler, og at det derfor rett og slett ikke er så veldig mange brukere her med tilstrekkelig kunnskap om Ricoh til å oppdage feilen.

 

For det andre, så kan det være en fordel å ikke dra frem hele retorikkpensumet med en gang. Jeg kan selv attestere til hvor fristende det er å smøre på med sarkasmen og overdrivelsene fra første tastetrykk. Dessverre har det den ulempen at det får forfatteren til å fremstå som en arrogant kuk, og det er ikke virkemidler som er egnet til å skape sympati for dine argumenter fra dem du prøver å nå.

 

Jeg viser her først til deler av det jeg har skrevet ovenfor, under det forrige sitatet; videre vil jeg tilføye at det nok spørs om det er et så ideelt virkemiddel i fora som dette, å begynne å utgreie i det lange og brede almene forholdsregler og temmelig basale praktiske grep for generell nettdebattdeltakelse til andre deltakere. Jeg er redd det heller kan grense til å virke lettere snevert, og fremstå som et slags simpelt knep som evner å nær avvæpne andre deltakere, og så spørs det videre da om dem som angivelig fronter så edle idealer i sin deltakelse her på dette forumet, har noe å vinne på det.

 

Jeg håper tilsist dette innlegget engang for alle klargjør det enkelte andre deltakere her så til de grader har initiert å gjøre mer obskurt, for å si det mildt, samt at mulige innlegg videre i denne tråden holder seg for god for ytterligere usaklig fokus, for slikt gagner såvisst ingen.

 

 

Uansett blir det spennende å få tatt denne nylanserte modellen og dens egenskaper i nærmere øyensyn, objektivets lystyrke på 1:1.9 er vel det ypperste som har funnet veien inn i et digitalt kompaktkamera de senere årene; at sensorstørrelsen er øket, samt oppløsningen er beholdt fra foregående modell virker likeledes å være ideelt.

Videre er det blant mye annet spennende at en ny ekstern blits, ifølge pressemeldingen, er i gjære.

 

Vurdert utfra de foregående modellenes globale anseelse og egenskaper, ville det overaske meg meget om ikke dette kompaktkameraet blir et av de aller ypperste i markedet.

Lenke til kommentar
Jeg viser her først til deler av det jeg har skrevet ovenfor, under det forrige sitatet; videre vil jeg tilføye at det nok spørs om det er et så ideelt virkemiddel i fora som dette, å begynne å utgreie i det lange og brede almene forholdsregler og temmelig basale praktiske grep for generell nettdebattdeltakelse til andre deltakere. Jeg er redd det heller kan grense til å virke lettere snevert, og fremstå som et slags simpelt knep som evner å nær avvæpne andre deltakere, og så spørs det videre da om dem som angivelig fronter så edle idealer i sin deltakelse her på dette forumet, har noe å vinne på det.
:lol:

 

I stedet for å fortsette trenden med lange satiriske tirader som tydeligvis ikke går inn, så skal jeg fatte meg i korthet og bare sitere en kompis fra Haugesund: "Det va den rette rævå så feis!"

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...