Gå til innhold

[Worklog] Reborn88 - Ferdigstillt!


Anbefalte innlegg

REBORN88.gif

 

 

Innholdsfortegnelse:

Update 1 (12.07.09)

Update 2 (14.07.09)

Update 3 (14.07.09)

Update 4 (15.07.09)

Update 5 (17.07.09)

Update 6 (18.07.09)

Update 7 (19.07.09)

Update 8 (20.07.09)

Update 9 (24.07.09)

Update 10 - Ferdigstillt! (24.07.09)

Update 11 - Reborn 88 et halvt år etter og litt til (19.02.10)

 

Fant min far sitt gamle skateboard i garasjen, og det funket ikke akkurat så bra. Umulig å styre og greier. Men det har en fet form, og old-school-brett er noe noe av det feteste som finnes, som da bestemte jeg meg for å pusse det opp. "Og hvorfor ikke legge ut en arbeidslogg her?"

Så da har jeg planer om å dokumentere oppussingen ved å legge ut bilder her og fortelle dere hva jeg gjør. Håper dette blir en suksess.

 

Så da innleder jeg arbeidsloggen med et par bilder av brettet og planer videre. smile.gif

Først, bilder:

P12-07-09_1226.jpg

 

P12-07-09_1227.jpg

 

Som dere ser, brettet er rimelig slitent og metalldelene lider av mye rust. Har når jeg skriver dette startet demonteringsarbeidet, og tatt av hjulene og kulelager. Har planer om å beholde de fleste orginale delene, utenom kulelager, riserpads og bushings. Skal også slipe ned brettet og fjerne griptape. Den skal da erstattes med ny.

 

 

 

Takk til: (Sponsorer og andre som har bidratt)

King Of The Hill for rabatt på diverse deler.

Session for 10 kroner rabatt (tongue.gif) og gode råd.

KK-f for et lite navneforslag.

Morfar for sponsing i form av lakk, 300,- og lån av varmepistol. smile.gif

Farfar for klarlakk og hjelp med demontering.

 

Feel free to comment! inv_biggrin.gif

 

(Og til slutt, dette blir både worklogg og kommentartråd)

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update 1

12.07.09

 

Da har jeg brukt ettermiddagen til å demontere brettet. Fikk tatt av det meste, uten om en truck som var litt vrien. Må få kuttet ned boltene dens så jeg kommer til med pipetanga. Bildene finner dere i spoileren under. :)

 

 

P12-07-09_1950.jpg

 

Alle delene jeg fikk av i dag. En del deler vil bli kastet.

 

P12-07-09_1953.jpg

 

Delene jeg fortsatt har planer om å beholde. Skal ha brettet så likt som det var i orginal stand som mulig. Men en del deler vil jo byttes ut pga. rust og teite mål (tommemål istedenfor metriske mål etc). Gummipakiningene i trukceren er heller ikke noe å samle på. De var faktisk så morkne at jeg begynte å lure på om det var plastikk og ikke gummi.

 

P12-07-09_1955.jpg

 

Ved siden av skateboardet mitt. Som man ser er denne plata en del breiere og litt kortere enn et moderne skateboard.

 

P12-07-09_195501.jpg

 

Sammenligning av tykkelsen. Den gamle plata er en del tykkere, og veier en del mer også.

 

P12-07-09_195502.jpg

 

P12-07-09_1956.jpg

 

Sære kulelager. Aldri sett noe lignende. :p

 

 

 

 

Hadde vært hyggelig med kommentarer. :D

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Takker. :) Alltid morsommere å drive på med noe når andre følger med. Med mine forrige prosjekter i casemodding-delen her på forumet har det gått ganske dårlig, men jeg lover at jeg fullfører dette prosjektet. Hvis ikke skal jeg legge ut telefonnummer og addresse så dere kan oppsøke meg og slå meg litt. :wee:

 

Forresten, noen som har innspill til fargevalg og evt. (enkelt) motiv å ha under? Tenkte å holde meg til 80-tallstil da, siden brettet er fra 88'. :) Morsomt å mekke på et skateboard som er eldre enn meg selv. :p

Lenke til kommentar

Takker igjen. :D Er morsomt når folk begynner å komme til her. :p Gir meg bare mer og mer lyst til å fortsette. :D Kanskje jeg skal spørre Session og/eller Swag om sponsing i form av kulelager eller noen andre nødvendige deler mot at de får et klistermerke eller to under på brettet? :)

 

Og hva tror dere om en turkis plate med "REBORN88" skrevet/lakket på under? Da gjerne i en annen knallfarge som rosa eller lysegrønn?

 

Btw, takk til KK-f for en liten oppdatering av navnet. :)

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
Takker igjen. :D Er morsomt når folk begynner å komme til her. :p Gir meg bare mer og mer lyst til å fortsette. :D Kanskje jeg skal spørre Session og/eller Swag om sponsing i form av kulelager eller noen andre nødvendige deler mot at de får et klistermerke eller to under på brettet? :)

 

Og hva tror dere om en turkis plate med "REBORN88" skrevet/lakket på under? Da gjerne i en annen knallfarge som rosa eller lysegrønn?

 

Btw, takk til KK-f for en liten oppdatering av navnet. :)

Bare Hyggelig, Takk ska du ha for att du ga meg creds hehe ^^. men lykke til detta kan bli bra :D

Endret av KK-f
Lenke til kommentar

Iver: Takker :D Gleder meg også til å se resultatet. :p

 

Porto: Var faren min sitt gamle brett. :p Er visstnok det første brettet her ute på øya, og var til og med brukt ulovlig i sin tid. :p Han fikk det før det var lovlig i Norge. :!:

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Jeg venter i spenning på når du knekker armen når du hiver deg på og alt faller fra hverandre. Men håper det blir bra! Håper du får tatt turen inn til sentrum i morgen eller onsdag.. <3

 

:love:

 

KK-f kjære, skal vi gå sammen i begravelsen?<3

Endret av MSg
Lenke til kommentar

Er desverre ikke mulighet for både kommentartråd og worklog avskillt på denne delene av forumet. :p Får litt fnatt selv, men prøver å makrere oppdateringene godt nok. Men takk for kommentarene. :) Er et litt anderledes prosjekt dette ja. Aldri sett noe sånt her på forumet her før.

Lenke til kommentar

Update 2

14.07.09

 

Da var det tid for andre oppdatering på prosjektet etter å ha sittet å pusset trucks til langt på natt og jeg var svart som en neger på henda(no offence til evt mørkhudede som måtte titte innom, har ikke noe i mot dere :)).

I dag har det vært litt fremgang. Har fått ordnet meg en liten sponsor i form av morfar, som gav meg 300,- til prosjektet , lakk (klarlakk, rød lakk og blå lakk) og malingspenseler til den ene lakktypen. :) Lakken var dog rester han hadde i boden, men fargene var perfekte til en 80-tallsstil. Fikk også låne en varmepistol til fjerning av klistremerker og griptape av han.

Har også demontert resten av truckerene og pusset dem med sandpapir "styrke" 80 (skal gå over med 120 i morgen tenker jeg :)) , fjernet "bremseklossen bak", og fjernet griptapen og gamle klistremerker fra brettet. Vil også takke farfaren min for hjelp med demontering av truckeren (trenger baufil og hans asistanse :p), enda han mest sannsynlig IKKE leser her. :p

 

Bildene finner man i spoileren.

 

 

 

P13-07-09_1652.jpg

 

Plata etter demontering av trucks.

 

P13-07-09_2303.jpg

 

Pusset vs upusset.

 

P14-07-09_0042.jpg

 

Plata uten griptape.

 

P14-07-09_004201.jpg

 

Farvel griptape (og et par klistremerker)!

 

P14-07-09_004202.jpg

 

Undersiden etter fjerning av klistremerker.

 

P14-07-09_004203.jpg

 

Hjulene etter litt grovpussing. Usikker på om jeg skal beholde dem eller ikke. Hva tenker dere?

 

P14-07-09_0043.jpg

 

Trucksa etter pussing. Blitzen ødelegger desverre mye av bildet. :(

 

P14-07-09_004301.jpg

 

Nok et forsøk på å vise hvor blank den er blitt etter pussinga. Dog gjenstår det fortsatt litt pussing.

 

 

 

Kommentér i vei folx! :D

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...