Gå til innhold

[Worklog] Reborn88 - Ferdigstillt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Update 3

14.07.09

 

Denne dagen har vært den store "fjerne maling"-dagen. Har skrapet maling som en helt. Har også pusset plata litt, tettet skruehull med Tec7 og pusset og vasket trucks. Har vært tidkrevende arbeid, som dog gikk ganske raskt frem til varmepistolen tok kvelden (tok først og varmet opp lakken til kokepunktet og fjernet den enkelt med kniv, men så måtte jeg bruke malingsskrape), men har også hatt en del pauser. Litt fordi jeg er lat, og litt fordi vi har fått en nusselig liten katteunge her i huset. :love:

 

Neste steg er vel å pusse plata skikkelig også gå videre med å olje og lakke den. Vurderer også å bruke sølvfarget Hammerite eller rød lakk på trucksa. :)

Bildene venter selvfølgelig i spoileren.

 

 

 

P14-07-09_1458.jpg

 

Farvel motiv. :(

 

P14-07-09_153901.jpg

 

Og der var undersiden nedpussa, pent! :)

 

P14-07-09_2212.jpg

 

Også følger oversiden etter.

 

P14-07-09_221201.jpg

 

Tec7 i hullene, ikke like pent lenger.

 

P14-07-09_2213.jpg

 

Trucks etter pussing.

 

 

 

 

 

Og igjen, kommentarer er alltid nice :wee:

Lenke til kommentar

Update 4

15.07.09

 

Tid for den fjerde oppdateringen i prosjektet. Pusset enda litt mer på plata i dag og satt den inn med grunningsolje. Var også en rask tur i Bergen (såpass rask at jeg ikke rakk å møte MSg :() der jeg var innom Session for å se etter griptape og bushings og kingpin til brettet. Griptapen de hadde var desverre for smal, og de hadde ikke store nok bushings eller pivot-cups. :( Bestemte meg derfor for at brettet med tiden skal få nye trucks og tok og lånte kingpin og bushings fra det andre brettet mitt, mens jeg bruker de gamle pivot-cup-ene.

Kjøpte også nye hjul, og lakkerte de trucksa jeg har fra før. Resultatet på paintjob-en ble ikke så bra, men skal jo uansett har nye trucks med tiden.

Neste del på prosjektet blir nok å lakke plata, og montere trucks. Og selvfølgelig få tak i bred nok griptape. :)

 

Og bildene? Nei, de finner du i spoileren.

 

 

 

P15-07-09_2105.jpg

 

Nye hjul. Fete, ikke sant? ^^

 

P15-07-09_2338.jpg

 

"Platformen" til trucksa, lakkert.

 

P15-07-09_2339.jpg

 

Akslingene, også lakkert.

 

P15-07-09_233901.jpg

 

Brushings og kingpin.

 

P15-07-09_2340.jpg

 

Plata etter å ha blitt innsatt med olje.

 

 

 

 

 

Kommentarer? :)

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Update 5

17.07.09

 

 

Tid for update 5. Har ikke gjort så mye i dag, fordi jeg har jobbet som maler for farfar. Har dog fått lakkert plata i den blåfargen den skal få. :) Vet ikke om jeg skal ta et strøk til i morgen, før jeg lakkerer på "REBORN88" i en eller annen fet skrifttype. Har også søkt rundt på nettet etter diverse deler jeg trenger, men ikke finner. :(

 

Bildene finner man under her. :)

 

 

 

P16-07-09_2338.jpg

 

Plata etter et strøk med lakk.

 

P16-07-09_2339.jpg

 

Ble ikke helt fornøyd med finishen, men er første gang jeg lakker, så forventer ikke perfekt resultat med en gang.

Er også den delen av trucken som slites fortest ut som ble dårligst.

 

P16-07-09_2340.jpg

 

Omtrent sånn blir hele hjulsystemet. :)

 

 

 

 

 

Kommentarer? :wee:

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Kult prosjekt :)

 

Hjulene ser fete ut. Truckene ville jeg også latt være å lakke, men du skal jo skaffe nye, så...

 

Ville kanskje tilogmed spart undersiden av brettet for noe annet enn klar lakk, men det kommer an på om du liker longboard-style og/eller dine kunstneriske egenskaper.

 

Edit: hjulene synes jeg ikke ser så forferdelig store ut, så jeg tror ikke du vil trenge risers, særlig siden det ser ut som det er frest ut litt plass for å forhindre wheelbite allerede, eller er det gammel wheelbiteslitasje? Uansett blir det sikkert bare et problem hvis du liker å kjøre med løse trucker.

 

Hva måler brettet ditt på det breieste (i tommer)?

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

MSg: Fordi de minner deg om rektalundersøkelser hos legen? :love:

 

thking: Hjulene er ganske store ja, men trucksa er høye. Skal også ha noen riserpads for å beskytte plata.

 

Wikipedersen (+MSg): Takker. :wee: Kommer et bilde av katten i neste update. :)

 

LueDotten: Kos å høre. :D

 

Rata101: Takker. :) Har desverre lakket trukerene allerede, men vurderer å pusse dem ned igjen da. :p Ble ikke helt fornøyd med resultatet. Plata måtte jeg lakke, både grunn av ujevnheter og Tec7 som måtte skjules. Men tror selv at en "ren" plate hadde vært fetest. Er som du sier allerede frest ut plass for å unngå wheelbite. :) Brettet er 25cm bredt, altså rundt 10". Leter etter bred nok griptape, for standardbredden på det er jo 23cm. :(

 

Kommer forresten en liten update i løpet av natta! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...