Gå til innhold

Får jeg hjelp til valg av kamera her? Ca 5000 kr.


Anbefalte innlegg

Kanskje det er mulig å få noe hjelp her.

 

Jeg hadde egentlig bestemt for Søny HDR-SR10, men det er gått av marked. (harddiskkamera).

 

På Elkjøp oppdaget jeg da et annet Sony HDR-CX105 til kr 4995. Det har internt flashminne på 8GB, samt mulighet for minnekort. Og jeg tror jeg har bestemt meg for å gå for minnekort og flashminne som medium. Men så leser jeg her at menorystick som er et sony sitt minnekort er et usikkert kort.

 

Ringte en fotosjappe. Han solgte Canon og anbefalte bare de, da Canon de siste år slo Sony i alle tester. Han anbefalte Canon HF200. Men det er jo et dyrere kamera. Det har dog vanlig SD minnekort.

 

Jeg likte det til Søny, samt prisen på 4995 kr - har ikke lyst til å betale så mye mer enn det.

 

Hva gjør jeg? Finnes det noe bedre fra andre produsenter som JVC eller Panasonic i denne prisklassen.

 

Er det at Sony bruker Memorystick så kritisk at man bør se på andre merker som kjører SD.

 

Jeg blir forvirret og håper noen her bare kan si at i prisklassen 5000 kr bør du kjøpe akkurat dette kameraet............................. her. Å for en lykke det hadde vært. Vi snakker om et kamera til en familie, til å sikre opplevelser på ferie, skole avslutninger, minner osv. Ikke spille inn nyeste James Bond... Enkelt å bruke og grei kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hei !

 

Jeg skal ikke legge meg opp i diskusjonen rundt Sony sitt memorystick, men jeg kan anbefale det kameraet fra Sony du nevner. Jeg var så heldig å få kjøpt et slikt for 3990 når de åpnet ny Elkjøp i Kristiansand. Når det gjelder bildekvaliteten som kameraet leverer når du filmer i full HD (1920x1080) er den rett å slett imponerende, plugg kameraet rett i et full HD tv via HDMI og du ser at NRK sendes i dårlig kvalitet via satelitt ;)

 

Jeg kan anbefale kameraet på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Hei, hei !

 

Jeg skal ikke legge meg opp i diskusjonen rundt Sony sitt memorystick, men jeg kan anbefale det kameraet fra Sony du nevner. Jeg var så heldig å få kjøpt et slikt for 3990 når de åpnet ny Elkjøp i Kristiansand. Når det gjelder bildekvaliteten som kameraet leverer når du filmer i full HD (1920x1080) er den rett å slett imponerende, plugg kameraet rett i et full HD tv via HDMI og du ser at NRK sendes i dårlig kvalitet via satelitt ;)

 

Jeg kan anbefale kameraet på det sterkeste.

 

Takk for svar!

 

Samme Elkjøp jeg har vært på, men jeg gadd aldri å stå i den køen på åpningsdagen.

 

Hadde fått lite svar her på formuet til du svarte, og hadde egentlig begynt å konkludere med at jeg bare ville gå for dette kameraet. Det virket så enkelt, lite og greit. Videre tenkte jeg at man får bare kjøpe seg noen minnekort på sikt, slik at man har noen i tilfelle Sony endrer på sine minnekort. Men samtidig blir det for dumt at man plutselig ikke skal få tak i lagringsmedium til et moderne kamera. Uansett ser jeg for meg at kameraet blir tømt for film en vil spare på, og videre brent over på DVD. Ser ikke for meg at jeg kommer til å ha bokhylla full av minnekort med forskjellige filmminner på..

 

Forresten, hva får du med til kameraet, av kabler osv. For meg blir tilkobling til data viktig for å overføre...

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Har litt det samme dilemmaet som deg her. Jeg kjøpte faktisk det sony kameraet du nevnte, men lurer på å levere det tilbake og heller kjøpe et PANASONIC HDC-SD20 istedet. Dette av forskjellige grunner;

  • Personlig synes jeg Sony kameraet hadde ganske lite innstillinger,
  • der var ganske lite kamera (Det er vel dette som skal ta over for TG3'en),
  • og det støtter bare sony sin standard for minnekort (Memorystick pro duo),
  • kameraet har ikke optisk bildestabilisator men heller steadyshot funksjonen (Som og fungerer, men ikke like bra),
  • Det er ikke mikrofoninngang
  • Behandler dårlige belyste områder litt dårligere enn andre kamera

Men så skal det jo være sagt at dette er et kompaktkamera som er ment for feriefilming og den slags, og elkjøp selger dette ganske billig i forhold til det du får for pengene. Men dersom du skal lage litt diverse filmer utenom feriefilming og familiefilm så ville jeg kanskje styrt bort fra dette kameraet.

 

Håper det hjalp!

Endret av kerberoz
Lenke til kommentar
Har litt det samme dilemmaet som deg her. Jeg kjøpte faktisk det sony kameraet du nevnte, men lurer på å levere det tilbake og heller kjøpe et PANASONIC HDC-SD20 istedet. Dette av forskjellige grunner;
  • Personlig synes jeg Sony kameraet hadde ganske lite innstillinger,
  • der var ganske lite kamera (Det er vel dette som skal ta over for TG3'en),
  • og det støtter bare sony sin standard for minnekort (Memorystick pro duo),
  • kameraet har ikke optisk bildestabilisator men heller steadyshot funksjonen (Som og fungerer, men ikke like bra),
  • Det er ikke mikrofoninngang
  • Behandler dårlige belyste områder litt dårligere enn andre kamera

Men så skal det jo være sagt at dette er et kompaktkamera som er ment for feriefilming og den slags, og elkjøp selger dette ganske billig i forhold til det du får for pengene. Men dersom du skal lage litt diverse filmer utenom feriefilming og familiefilm så ville jeg kanskje styrt bort fra dette kameraet.

 

Håper det hjalp!

 

jeg likte det panasoncikameratet som du vurderer å kjøpe. Det virket også nokså litte og nett. Og de ankepunktene som du har ang Sony kameraet går jeg ut fra er bedre på Panasonic sitt siden du vurderer å skifte til dette.

 

Er det noe internt Flashminne på dette kameraet til Panasonic i tillegg til SD kort som medium? Jeg ser at det følger med en del til det kameraet, men det gjør det kanskje til alle slike kamera. Tenker på litt kabler til TV og data m.m.

 

Og er det slik at når man spiller inn på minnekort så kan man bare sette minnekortet i PC og vips så får en filmen på data?

 

Og hvis jeg skal nærme meg denne prisklassen, hva med Canon Legria HF200 - det er jo bare litt dyrere enn Panasonic sitt. Hva bør jeg velge da?

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Canon er generelt gode på lys, og den Legriaen (har den selv) er meget god på filming inne i dunkel belysning. VEd bruk av hjelpelys er det ingen forsinkelse som gjør at bevegelser blir "blury".

 

Jeg har og et panasonic kamera, men har generelt best erfaring med Canon, deretter Sony når det gjelder lysegenskaper.

Lenke til kommentar

Har òg vurdert å legge inn en ekstra 500-lapp for å gå over til HF200 som har scoret ganske bra i de fleste tester. Det eneste jeg ikke liker med det kameraet er at det ikke har noe integrert minne, men dog igjen så har ikke det panasonic kameraet jeg nevnte det heller.

 

Og det Canon kameraet har muligheten til å ta opp i progressivt bilde i forhold til sony som tar opp i interlaced. Og bit-hastigheten på sony-kameraet er på 5mbps i forhold til canon sitt som er på 24mbps.

 

Så må du huske at når et kamera tar opp i en såppass båndbredde så er det kanskje lurt å koste på seg litt ekstra for å få en litt kjappere SD-brikke.

Lenke til kommentar

Det er en ranking her.Den Sanyoen på andreplass koster ca kr 5500,-. Har ikke noe erfaring med det kameraet, men hvis du ikke har bruk for masse tikoblingsmuligheter, er det sikkert helt greit. Har selv lyst på Panasonicen på førsteplass, men den koster over 13000,- Skal sjekke bruksanvingen på det før jeg kjøper. Jeg har en del krav til innstillinger. :)

Lenke til kommentar
Har òg vurdert å legge inn en ekstra 500-lapp for å gå over til HF200 som har scoret ganske bra i de fleste tester. Det eneste jeg ikke liker med det kameraet er at det ikke har noe integrert minne, men dog igjen så har ikke det panasonic kameraet jeg nevnte det heller.

 

Og det Canon kameraet har muligheten til å ta opp i progressivt bilde i forhold til sony som tar opp i interlaced. Og bit-hastigheten på sony-kameraet er på 5mbps i forhold til canon sitt som er på 24mbps.

 

Så må du huske at når et kamera tar opp i en såppass båndbredde så er det kanskje lurt å koste på seg litt ekstra for å få en litt kjappere SD-brikke.

 

 

Igjen takk for svar!

 

Da skjønner jeg du setter Canon HF 200 før det du nevnte av Panasonic sitt.

 

Ang det med rask SD brikke så falt jeg dessverre litt ut der. Er det slik at det stor forskjell på disse minnebrikkene.

Lenke til kommentar
Det er en ranking her.Den Sanyoen på andreplass koster ca kr 5500,-. Har ikke noe erfaring med det kameraet, men hvis du ikke har bruk for masse tikoblingsmuligheter, er det sikkert helt greit. Har selv lyst på Panasonicen på førsteplass, men den koster over 13000,- Skal sjekke bruksanvingen på det før jeg kjøper. Jeg har en del krav til innstillinger. :)

 

Det var jo en grei pris på det Sanyoen. Men finner det ikke på nettet her hjemme. Og litt skeptisk til de litt mer ukjente og sjeldne merkene. Takk for tips:)

Lenke til kommentar

MemoryStick

Det skal ikke være noe problem å bruke Sony sitt minnekort. Ulempen kan være at dagens stasjonære og bærbare PCer er utstyrt med kun SD-minnekortleser og ikke MemoryStick. Bruker du USB-kabelen som følger med eller en egen kortleser er det ikke noe problem.

 

Du kommer uansett kun til å ha ett eller to minnekort. De lagres og slettes bare etter hvert som du filmer, og er ikke ment til å lagres som kassetter.

 

Hastighet på minnekort

Du trenger ikke å kjøpe dyrt og raskt minnekort. Raske minnekort trenger du kun hvis du har speilreflekskamera og liker å skyte seriefoto.

 

Sony HDR-CX105 kjører med 16 Mbps, ikke 5 Mbps. Selv Canons kameraer som kjører med 24 Mbps klarer seg fint med SD-kort class 4. Bitrate på 24 Mbps gir snitthastighet på 3 MB/s. SD-kort class 4 garanterer minimum 4 MB/s skrivehastighet. Typisk skrivehastighet ligger vanligvis mye høyere, oftes på 10 MB/s eller mer.

 

Raske kort takler typisk 20 MB/s skrivehastighet og 30 MB/s lesehastighet. Noe som er overkill til HD med mindre du ønsker rask overføring til PCen.

 

Sanyo kamera

Sanyo sitt kamera har fått bra omtale. De skal ha ros for bra kamera for prisen. Personlig likte jeg ikke hvordan kameraet gjengir farger og dynamikk. Dette er basert på videoklipp folk har lagt ut på Vimeo. Tester viser kanskje én ting, men videoer folk filmer selv er noe helt annet.

 

Dessuten mangler Sanyo-kameraet flere elementære ting som jeg ikke kommer på akkurat nå. Disse manglene resulterte umiddelbart i at kameraet ble uaktuelt da jeg vurderte nytt kamera. Testen finnes på Camcorderinfo.com.

 

Et kamera av mindre kjent merke vil også være vanskeligere å selge videre en dag.

Lenke til kommentar
MemoryStick

Det skal ikke være noe problem å bruke Sony sitt minnekort. Ulempen kan være at dagens stasjonære og bærbare PCer er utstyrt med kun SD-minnekortleser og ikke MemoryStick. Bruker du USB-kabelen som følger med eller en egen kortleser er det ikke noe problem.

 

Du kommer uansett kun til å ha ett eller to minnekort. De lagres og slettes bare etter hvert som du filmer, og er ikke ment til å lagres som kassetter.

 

Hastighet på minnekort

Du trenger ikke å kjøpe dyrt og raskt minnekort. Raske minnekort trenger du kun hvis du har speilreflekskamera og liker å skyte seriefoto.

 

Sony HDR-CX105 kjører med 16 Mbps, ikke 5 Mbps. Selv Canons kameraer som kjører med 24 Mbps klarer seg fint med SD-kort class 4. Bitrate på 24 Mbps gir snitthastighet på 3 MB/s. SD-kort class 4 garanterer minimum 4 MB/s skrivehastighet. Typisk skrivehastighet ligger vanligvis mye høyere, oftes på 10 MB/s eller mer.

 

Raske kort takler typisk 20 MB/s skrivehastighet og 30 MB/s lesehastighet. Noe som er overkill til HD med mindre du ønsker rask overføring til PCen.

 

Sanyo kamera

Sanyo sitt kamera har fått bra omtale. De skal ha ros for bra kamera for prisen. Personlig likte jeg ikke hvordan kameraet gjengir farger og dynamikk. Dette er basert på videoklipp folk har lagt ut på Vimeo. Tester viser kanskje én ting, men videoer folk filmer selv er noe helt annet.

 

Dessuten mangler Sanyo-kameraet flere elementære ting som jeg ikke kommer på akkurat nå. Disse manglene resulterte umiddelbart i at kameraet ble uaktuelt da jeg vurderte nytt kamera. Testen finnes på Camcorderinfo.com.

 

Et kamera av mindre kjent merke vil også være vanskeligere å selge videre en dag.

 

Mange takk for oppklarende post!

 

Hvis du er innom posten igjen, hva vet du om det sony kameraet jeg nevnte i første post? Greit kamera til grei pris?

 

Men at Canon sitt HF200 er bedre, men også dyrere. ER det verdt prisforsjellen? Lagt til at det gjelder et kamera til å sikre familieminner, men også et kamera man ønsker å ha i en god del år.

 

Jeg har ikke sett HF200 live, eller holdt det. Sony sitt har jeg sett og holdt og likte at det er såpass lite at det ikke er noe stress å dra på det.

 

Og når det gjelder til panasonic så ligger det såpass nærme HF200 i pris at da er HF200 mest hensiktsmessig å kjøpe.

Lenke til kommentar
MemoryStick

Det skal ikke være noe problem å bruke Sony sitt minnekort. Ulempen kan være at dagens stasjonære og bærbare PCer er utstyrt med kun SD-minnekortleser og ikke MemoryStick. Bruker du USB-kabelen som følger med eller en egen kortleser er det ikke noe problem.

 

Du kommer uansett kun til å ha ett eller to minnekort. De lagres og slettes bare etter hvert som du filmer, og er ikke ment til å lagres som kassetter.

 

Hastighet på minnekort

Du trenger ikke å kjøpe dyrt og raskt minnekort. Raske minnekort trenger du kun hvis du har speilreflekskamera og liker å skyte seriefoto.

 

Sony HDR-CX105 kjører med 16 Mbps, ikke 5 Mbps. Selv Canons kameraer som kjører med 24 Mbps klarer seg fint med SD-kort class 4. Bitrate på 24 Mbps gir snitthastighet på 3 MB/s. SD-kort class 4 garanterer minimum 4 MB/s skrivehastighet. Typisk skrivehastighet ligger vanligvis mye høyere, oftes på 10 MB/s eller mer.

 

Raske kort takler typisk 20 MB/s skrivehastighet og 30 MB/s lesehastighet. Noe som er overkill til HD med mindre du ønsker rask overføring til PCen.

 

Sanyo kamera

Sanyo sitt kamera har fått bra omtale. De skal ha ros for bra kamera for prisen. Personlig likte jeg ikke hvordan kameraet gjengir farger og dynamikk. Dette er basert på videoklipp folk har lagt ut på Vimeo. Tester viser kanskje én ting, men videoer folk filmer selv er noe helt annet.

 

Dessuten mangler Sanyo-kameraet flere elementære ting som jeg ikke kommer på akkurat nå. Disse manglene resulterte umiddelbart i at kameraet ble uaktuelt da jeg vurderte nytt kamera. Testen finnes på Camcorderinfo.com.

 

Et kamera av mindre kjent merke vil også være vanskeligere å selge videre en dag.

 

Det var class 4 jeg siktet til da ja, ikke class 6 osv. Påpekte at han måtte ha et litt kjappere minnekort enn vanlig (class 2), så må nok arrestere deg der. Og det med at sony tar opp i 16Mbps var en glipp fra meg, beklager.

 

Uansett, så falt jeg på HF200! Så at autofokus-systemet var utrolig raskt i forhold til mange andre modeller, pluss at fargegjengivningen var utrolig naturlig og behagelig. Og litt av grunnen var at jeg fikk en ganske fin pris på det også da. 4999.- for et helt nytt kamera :)

Lenke til kommentar
MemoryStick

Det skal ikke være noe problem å bruke Sony sitt minnekort. Ulempen kan være at dagens stasjonære og bærbare PCer er utstyrt med kun SD-minnekortleser og ikke MemoryStick. Bruker du USB-kabelen som følger med eller en egen kortleser er det ikke noe problem.

 

Du kommer uansett kun til å ha ett eller to minnekort. De lagres og slettes bare etter hvert som du filmer, og er ikke ment til å lagres som kassetter.

 

Hastighet på minnekort

Du trenger ikke å kjøpe dyrt og raskt minnekort. Raske minnekort trenger du kun hvis du har speilreflekskamera og liker å skyte seriefoto.

 

Sony HDR-CX105 kjører med 16 Mbps, ikke 5 Mbps. Selv Canons kameraer som kjører med 24 Mbps klarer seg fint med SD-kort class 4. Bitrate på 24 Mbps gir snitthastighet på 3 MB/s. SD-kort class 4 garanterer minimum 4 MB/s skrivehastighet. Typisk skrivehastighet ligger vanligvis mye høyere, oftes på 10 MB/s eller mer.

 

Raske kort takler typisk 20 MB/s skrivehastighet og 30 MB/s lesehastighet. Noe som er overkill til HD med mindre du ønsker rask overføring til PCen.

 

Sanyo kamera

Sanyo sitt kamera har fått bra omtale. De skal ha ros for bra kamera for prisen. Personlig likte jeg ikke hvordan kameraet gjengir farger og dynamikk. Dette er basert på videoklipp folk har lagt ut på Vimeo. Tester viser kanskje én ting, men videoer folk filmer selv er noe helt annet.

 

Dessuten mangler Sanyo-kameraet flere elementære ting som jeg ikke kommer på akkurat nå. Disse manglene resulterte umiddelbart i at kameraet ble uaktuelt da jeg vurderte nytt kamera. Testen finnes på Camcorderinfo.com.

 

Et kamera av mindre kjent merke vil også være vanskeligere å selge videre en dag.

 

Det var class 4 jeg siktet til da ja, ikke class 6 osv. Påpekte at han måtte ha et litt kjappere minnekort enn vanlig (class 2), så må nok arrestere deg der. Og det med at sony tar opp i 16Mbps var en glipp fra meg, beklager.

 

Uansett, så falt jeg på HF200! Så at autofokus-systemet var utrolig raskt i forhold til mange andre modeller, pluss at fargegjengivningen var utrolig naturlig og behagelig. Og litt av grunnen var at jeg fikk en ganske fin pris på det også da. 4999.- for et helt nytt kamera :)

 

Jeg har landet på det samme kamera som deg. Du fikk en rå pris da. Grattis.

 

Men jeg får ikke ladet mitt kamera. Jeg har lest bruksanvisning, men batteri får ikke strøm.. ER det noe hokus pokus der - som jeg ikke ser. Kamera funker med strøm og litt batteristrøm hadde det jo da jeg kjøpte det...MEn det er tomt nå... Tror jeg tillater meg en liten PM her..

Lenke til kommentar
MemoryStick

Det skal ikke være noe problem å bruke Sony sitt minnekort. Ulempen kan være at dagens stasjonære og bærbare PCer er utstyrt med kun SD-minnekortleser og ikke MemoryStick. Bruker du USB-kabelen som følger med eller en egen kortleser er det ikke noe problem.

 

Du kommer uansett kun til å ha ett eller to minnekort. De lagres og slettes bare etter hvert som du filmer, og er ikke ment til å lagres som kassetter.

 

Hastighet på minnekort

Du trenger ikke å kjøpe dyrt og raskt minnekort. Raske minnekort trenger du kun hvis du har speilreflekskamera og liker å skyte seriefoto.

 

Sony HDR-CX105 kjører med 16 Mbps, ikke 5 Mbps. Selv Canons kameraer som kjører med 24 Mbps klarer seg fint med SD-kort class 4. Bitrate på 24 Mbps gir snitthastighet på 3 MB/s. SD-kort class 4 garanterer minimum 4 MB/s skrivehastighet. Typisk skrivehastighet ligger vanligvis mye høyere, oftes på 10 MB/s eller mer.

 

Raske kort takler typisk 20 MB/s skrivehastighet og 30 MB/s lesehastighet. Noe som er overkill til HD med mindre du ønsker rask overføring til PCen.

 

Sanyo kamera

Sanyo sitt kamera har fått bra omtale. De skal ha ros for bra kamera for prisen. Personlig likte jeg ikke hvordan kameraet gjengir farger og dynamikk. Dette er basert på videoklipp folk har lagt ut på Vimeo. Tester viser kanskje én ting, men videoer folk filmer selv er noe helt annet.

 

Dessuten mangler Sanyo-kameraet flere elementære ting som jeg ikke kommer på akkurat nå. Disse manglene resulterte umiddelbart i at kameraet ble uaktuelt da jeg vurderte nytt kamera. Testen finnes på Camcorderinfo.com.

 

Et kamera av mindre kjent merke vil også være vanskeligere å selge videre en dag.

 

Det var class 4 jeg siktet til da ja, ikke class 6 osv. Påpekte at han måtte ha et litt kjappere minnekort enn vanlig (class 2), så må nok arrestere deg der. Og det med at sony tar opp i 16Mbps var en glipp fra meg, beklager.

 

Uansett, så falt jeg på HF200! Så at autofokus-systemet var utrolig raskt i forhold til mange andre modeller, pluss at fargegjengivningen var utrolig naturlig og behagelig. Og litt av grunnen var at jeg fikk en ganske fin pris på det også da. 4999.- for et helt nytt kamera :)

 

Jeg har landet på det samme kamera som deg. Du fikk en rå pris da. Grattis.

 

Men jeg får ikke ladet mitt kamera. Jeg har lest bruksanvisning, men batteri får ikke strøm.. ER det noe hokus pokus der - som jeg ikke ser. Kamera funker med strøm og litt batteristrøm hadde det jo da jeg kjøpte det...MEn det er tomt nå... Tror jeg tillater meg en liten PM her..

 

Forhandler-pris hos Canon ;) Jobber på Expert selv :) Har svart på PM

Lenke til kommentar

hallo,

kaster meg på denne tråden etter å ha sett videokamera tilbudet hos elkjøp.(HDRCX105BLACK_4995)

Har selv Sony X3500 LCD tv og PS3 men er vel kanskje ingen "fordeler" ved å velge et Sony kamera i forhold til andre merker?

Er ikke så opptatt av masse dill dall funksjoner bare bilde og lyd er bra.....lyden blir vanlig stereo?

Hvordan er det å få brent film opptakene over på dvd plate?Må man ha blu-ray brenner for å opprettholde FullHd kvaliet?

Lenke til kommentar
hallo,

kaster meg på denne tråden etter å ha sett videokamera tilbudet hos elkjøp.(HDRCX105BLACK_4995)

Har selv Sony X3500 LCD tv og PS3 men er vel kanskje ingen "fordeler" ved å velge et Sony kamera i forhold til andre merker?

Er ikke så opptatt av masse dill dall funksjoner bare bilde og lyd er bra.....lyden blir vanlig stereo?

Hvordan er det å få brent film opptakene over på dvd plate?Må man ha blu-ray brenner for å opprettholde FullHd kvaliet?

 

Du stiller interessante spørsmål som jeg ikke har tenkt over en gang ved kjøp av kamera. Så jeg kan dessverre ikke hjelpe.

 

Jeg gikk selv til slutt for Canon HF200 som ikke virket. Etter harde forhandlinger på Elkjøp igår fikk jeg meg et Canon HF20, siden 200 for tiden er nesten umulig å oppdrive..

Lenke til kommentar
hallo,

kaster meg på denne tråden etter å ha sett videokamera tilbudet hos elkjøp.(HDRCX105BLACK_4995)

Har selv Sony X3500 LCD tv og PS3 men er vel kanskje ingen "fordeler" ved å velge et Sony kamera i forhold til andre merker?

Er ikke så opptatt av masse dill dall funksjoner bare bilde og lyd er bra.....lyden blir vanlig stereo?

Hvordan er det å få brent film opptakene over på dvd plate?Må man ha blu-ray brenner for å opprettholde FullHd kvaliet?

 

Så lenge det ikke overstiger DVD-platens lagringsplass så går det bra, er jeg temmelig sikker på. Visst du leser litt lengre opp i tråden er det nevnt noen for og bakdeler med det sony kameraet. Det at merkene differansierer fra merker på TV osv, har ingen betydning på hvor godt de klinger sammen, egentlig. Lyden på sony kameraet blir nok stereo ja.

 

 

hallo,

kaster meg på denne tråden etter å ha sett videokamera tilbudet hos elkjøp.(HDRCX105BLACK_4995)

Har selv Sony X3500 LCD tv og PS3 men er vel kanskje ingen "fordeler" ved å velge et Sony kamera i forhold til andre merker?

Er ikke så opptatt av masse dill dall funksjoner bare bilde og lyd er bra.....lyden blir vanlig stereo?

Hvordan er det å få brent film opptakene over på dvd plate?Må man ha blu-ray brenner for å opprettholde FullHd kvaliet?

 

Du stiller interessante spørsmål som jeg ikke har tenkt over en gang ved kjøp av kamera. Så jeg kan dessverre ikke hjelpe.

 

Jeg gikk selv til slutt for Canon HF200 som ikke virket. Etter harde forhandlinger på Elkjøp igår fikk jeg meg et Canon HF20, siden 200 for tiden er nesten umulig å oppdrive..

 

 

HF20 er nesten samme kameraet, bare litt bedre bildesensor enn HF200, så det tapte du ikke på :) HF200 er sikkert vanskelig for ELkjøp å anskaffe, siden Expert har førseretten ;)

Lenke til kommentar
HF20 er nesten samme kameraet, bare litt bedre bildesensor enn HF200, så det tapte du ikke på :) HF200 er sikkert vanskelig for ELkjøp å anskaffe, siden Expert har førseretten ;)

Faktisk så er bildesensoren på disse to kameraene identiske. De er faktisk identiske på alle mulige områder, bortsett fra at HF20 har 32GB interminne. HF200 har ikke internminne. Ja, også er vel HF20 litt mørkere, men det er kun en designmessig ting.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...