Gå til innhold

Nå skal det hete Windows Phone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eller ePhone :)

 

Uansett, så lenge MS fortsetter å ri det gamle øket av en kjernekode, kan de kalle det hva de vil.

Windows mobile, unnskyld, phone 7 vil bli det neste jeg ønsker å se på.

 

Det hjelper ikke at enkelte dyktige produsenter kaster prossessorkraft og utvikler egen gui over det som

i utgangspunktet er blitt utrolig lite effektivt.

Lenke til kommentar

synes det virker fornuftig, windows mobile logoen er gammeldags og kjedelig og navnet

gir negative assosiasjoner hos mange. Jeg er isåfall for det, om det blir flere 'winpho' :p

brukere så blir det et større community, og det betyr mere morro for telefonene :)

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
Synes heller at de bare kunne tatt dette enda lengre og kalt telefonenne mPhone :) Jeg har selv MS mobile på jobb telefonene, kan ikke si at jeg ser forskjell mellom logoene.. :S

Haha, var akkurat det jeg tenkte også!

Men uansett, synes det er veldig smart av Microsoft å skifte varemerke, føler mange, meg inkludert, assossierer Windows Mobile med trege og kompliserte telefoner. Greit nok, for oss som bor i amobil.no så har nok ikke et navneskifte så fryktelig mye å si, men det finnes flere mindre "enlightened" personer med mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Kan de ikke heller lage GUI'et raskere? Av de brukerne som jeg har med windows mobile, så er den største klagen at ikke spesialapps kommer til Iphone, fordi den er raskere... :\

 

Ja, den kan ikke multitaske. Men en stor hærskare av brukerne vet ikke hva multitasking er og ender opp med ørten programmer i bakgrunnen fordi de bare trykker på x'en og legger programmet i bakgrunnen, slik at de tilslutt må resette telefonen på reset knappen... Hurra multitasking/windows mo... errr... windows phone..!

Lenke til kommentar

X bør lukke program. en (_) eller (<) ikon bør være der oppe for å legge program i bakgrunn.

 

Liker løsningen som Nokia kom opp med for Symbian os9 fp1. Der du har en liten blå ring over ikoner i hovedmeny for programmer som kjører i bakgrunn. Slik du ser lettere hva som kjøres.

 

Windows mobile os er litt for komplisert og knotete. De (ms) har mye nyttig å gjøre enn å pøse ut penger på bytting av navn og andre dumme ting. Pengene de hovedsakelig tjener ved å selge Windows til umenneskelige priser :grumpy:

Lenke til kommentar

Håper WM Mobile 7 blir betraktelig bedre enn 6.5/6.1.

 

Har i dag iPhone 3G, HTC Dream og HTC Touch HD/Pro. At ikke Microsoft har klart å lage noe mer responsivt forundrer meg med den kompetansen de etter hvert må ha rundt utvikling av mobilt OS. Google sitt første forsøk med Android overrasker meg med at det er kjempesmooth og stabilt etter kort tid på markedet. iPhone var et hederlig forsøk fra Apple som har en positiv utvikling nå som de nærmer seg versjon 3.0.

 

Begynner vel å nærme seg ti år nå siden Windows-varianter begynte å dukke opp i telefoner, er ikke som om Microsoft ikke har hatt tid til å komme med noe skikkelig. Mine erfaringer med Windows Mobile er basert på bruk av HTC Touch HD (både original rom, Miri sin rom basert på WM6.5++), HTC Touch, HTC Touch Pro, Qtek 8310 med flere. Windows Mobile er kraftig, det som mangler er brukervennlighet og stabilitet.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Håper WM Mobile 7 blir betraktelig bedre enn 6.5/6.1.

 

Har i dag iPhone 3G, HTC Dream og HTC Touch HD/Pro. At ikke Microsoft har klart å lage noe mer responsivt forundrer meg med den kompetansen de etter hvert må ha rundt utvikling av mobilt OS. Google sitt første forsøk med Android overrasker meg med at det er kjempesmooth og stabilt etter kort tid på markedet. iPhone var et hederlig forsøk fra Apple som har en positiv utvikling nå som de nærmer seg versjon 3.0.

 

Begynner vel å nærme seg ti år nå siden Windows-varianter begynte å dukke opp i telefoner, er ikke som om Microsoft ikke har hatt tid til å komme med noe skikkelig. Mine erfaringer med Windows Mobile er basert på bruk av HTC Touch HD (både original rom, Miri sin rom basert på WM6.5++), HTC Touch, HTC Touch Pro, Qtek 8310 med flere. Windows Mobile er kraftig, det som mangler er brukervennlighet og stabilitet.

 

Før iPhone og Android hadde ikke MS reell konkurranse på smartphone-markedet, og de kunne tillate seg å la skuta seile sin egen sjø, for de som ville/måtte ha det kjøpte det uansett hvor mye det suger. Nå som Android kommer for fullt (var det ikke 18 androidmobiler som skulle lanseres i år?) og iPhone OS når versjon 3.0 kombinert med kanskje verdens mest populære telefon i sin prisklasse, og begge åpner for fremtidig -oppgradering- av OS i mobilen, da begynner det virkelig å bli beinhardt for MS. Linux-kjernen viser sin anvendelighet ved å servere et utrolig smooth mobil-OS, og jeg tror MS skal få jobbe hardt med å ta igjen Android der.

Lenke til kommentar
Ja, den kan ikke multitaske. Men en stor hærskare av brukerne vet ikke hva multitasking er og ender opp med ørten programmer i bakgrunnen fordi de bare trykker på x'en og legger programmet i bakgrunnen, slik at de tilslutt må resette telefonen på reset knappen... Hurra multitasking/windows mo... errr... windows phone..!

Hvorfor kritiserer du Microsoft for udugelige brukere? Nå er det faktisk sånn at X'en lukker programmer. Man har også oppgavebehandleren lett tilgjengelig i det øvre høyre hjørnet, så det er ikke akkurat vanskelig å finne ut hvilke programmer som eventuelt kjører. Reset-knappen på baksiden er der som et alternativ til å ta ut batteriet dersom telefonen går i heng. Vil man tømme minnnet er det ikke værre enn å alå av/restarte på vanlig måte.

Lenke til kommentar
Ja, den kan ikke multitaske. Men en stor hærskare av brukerne vet ikke hva multitasking er og ender opp med ørten programmer i bakgrunnen fordi de bare trykker på x'en og legger programmet i bakgrunnen, slik at de tilslutt må resette telefonen på reset knappen... Hurra multitasking/windows mo... errr... windows phone..!

Hvorfor kritiserer du Microsoft for udugelige brukere? Nå er det faktisk sånn at X'en lukker programmer. Man har også oppgavebehandleren lett tilgjengelig i det øvre høyre hjørnet, så det er ikke akkurat vanskelig å finne ut hvilke programmer som eventuelt kjører. Reset-knappen på baksiden er der som et alternativ til å ta ut batteriet dersom telefonen går i heng. Vil man tømme minnnet er det ikke værre enn å alå av/restarte på vanlig måte.

 

Fantastisk at Windows-mobiler faktisk må ha en reset-knapp  :!:

Lenke til kommentar

Som jeg skreiv så er det et alternativ til å ta ut batteriet, og det er dessuten ikke alle WM-telefoner som har det. Nå har jeg brukt WM i over to år (siden 6.0 kom) og det har skjedd to ganger som jeg kommer på at jeg har tatt ut batteriet, og det var fordi gwes.exe som er touchdriveren krasjer slik at jeg ikke får bekreftet at jeg vil slå av telefonen. Dog, jeg kan ikke si jeg syns WM-telefoner henger noe mer enn andre telefoner jeg har hatt. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...