Gå til innhold

Youtube i nye filmforhandlinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde alle i hele verden brukte Youtube og ikke andre sider som Hulu (har aldri hørt om den før) og break.com.

 

Hadde kanskje vært interessant å se noe annet enn Disney-greier da. De kunne kanskje fått inn noe fra Discovery Channel eller noe liknende.

Lenke til kommentar

Hmmm, har en følelse av at filmselskapene graver sin egen død med alle de begrensningene og lisensene overalt. Kan de ikke være så snille med forbrukerne at de gir hele verden tilgang til en ting samtidig, istedetfor å holde oss i Europa på benken så utrolig lenge. Skjer omtrent hver gang at film lanseres en mnd eller to i USA før Europa. Kan ikke være spesielt økonomisk når hele Europa da hopper til piratene i Sverige for å slippe å vente i evigheter på en DVD til 170kr

Lenke til kommentar
Hmmm, har en følelse av at filmselskapene graver sin egen død med alle de begrensningene og lisensene overalt.

Jeg er enig at man bør modernisere tilgjengeligheten en del og få ned prisene på bla. bluray, men å spå dommedag for de stor filmselskapene skal nok noe til. Jeg har ikke helt trua på at noen kranglete svensker skulle klare å velte Disney, eller feks. Universal som igjen er eiet av GE og Vivendi...man kan jo begynne med GE som eier som vel pr. idag er verdt ett halv oljefond. :cool: Det er riktignok ganske komplekse eierstrukturer, men allikevel er det snakk om noen svimlende beløper som ligger i moderselskapene til mange av dagens store film og tv selskaper.

 

Men ang youtube så skal man vel være rimelig desperat for å se film i halvveis kvalitet..? Eller har man kommet til det steg at man vil orke å se på youtube i halvannen time?

Lenke til kommentar

Men HD er vel en halvveis definert standard, med 1080 linjers vertikal oppløsning. HD-ready vil si at skjermen takler 1080-oppløsningen, ikke at den klarer å vise hele bildet.

Når det kommer til Youtube sin "HD" er det fortsatt milevis opp til noe som kan ligne på akseptabel kvalitet, uansett hva man skal se. Det er jo tilogmed bedre bilde på Dagbladets og VGs videoer. (Og de skryter ikke over "HD")

 

At noen i det hele tatt orker å se noe som helst på youtube i den latterlige kvaliteten er for meg et mysterium. Tilogmed lyden er grusom der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...