Gå til innhold

Test: Stor test av digitale bilderammer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner bilderammer med Wi-Fi i testen, det finnes flere i denne prisklassen. Noen av de kan settes opp slik at de automatisk mottar nye bilder fra nettet (sendt av f.eks. barnebarna). En ideell gave til besteforeldre som ellers har alt :) Men jeg lurer på hvor godt de løsningene faktisk virker.

 

Noen av de som er på markedet: https://prisguiden.no/vis_kategori.ph...ering=min_price

Lenke til kommentar
Savner bilderammer med Wi-Fi i testen, det finnes flere i denne prisklassen. Noen av de kan settes opp slik at de automatisk mottar nye bilder fra nettet (sendt av f.eks. barnebarna). En ideell gave til besteforeldre som ellers har alt :) Men jeg lurer på hvor godt de løsningene faktisk virker.

Der jeg jeg helt enig med deg.!

 

Om jeg (eller barnebarna som felles gave) skulle gitt en slik ramme til bestemor så hadde halve poenget vært å kunne fòre rammen med nye bilder fra nettet..

 

Så jeg lurer også på hvordan Wi-Fi greiene fungerer og om det fungerer godt...

Kan 4 barnebarn sende bilder til samme rammen og alle får sin visningstid.?

 

Men ellers en flott test, som jeg trodde skulle komme fra akam.?

Perfekt timing før jeg starter julegavehandelen... :)

 

La rammen laste ned de siste bildene dine automatisk fra en bildebank på nettet, som for eksempel Kodak Gallery.

Å dermed lurer man jo på nytt, fungerer det med andre "bildebanker".? og hvilke...?

 

------------

Edit

 

Så hvis vi går ut fra at Kodak er et sikkert valg, og sjekker 10" med Wi-Fi så blir prisen 2000kr, altså 300kr mer for Wi-Fi...

Sålenge wi-fi fungerer optimalt så vil jeg gå for den....

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerer på at di fleste bilderammene er i widescreen? Hva er vitsen med en bilderamme som mister masse av bildet, pga svarte kanter, eller enda værre strekker bildene dine?

Synes også det er rart at disse ikke er testet av akam, og at det ikke er lagt større vekt på bildekvalitet.

Lenke til kommentar
Savner bilderammer med Wi-Fi i testen, det finnes flere i denne prisklassen. Noen av de kan settes opp slik at de automatisk mottar nye bilder fra nettet (sendt av f.eks. barnebarna). En ideell gave til besteforeldre som ellers har alt :) Men jeg lurer på hvor godt de løsningene faktisk virker.

 

Noen av de som er på markedet: https://prisguiden.no/vis_kategori.ph...ering=min_price

For meg er det totalt uforståelig at ingen rammer har WiFi. Det er #1 prioritet for meg når jeg skal kjøpe bilderamme i hvertfall. Orker ikke bale med minnekort etc.

 

Skal dessuten kjøpe en til folket til jul, og da er hele poenget at den må ha WiFi slik at jeg kan load'e opp bilder til dem hjemmefra hos meg, som så vises hjemme hos dem. (At bildene da hentes fra en server.)

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som reagerer på at di fleste bilderammene er i widescreen? Hva er vitsen med en bilderamme som mister masse av bildet, pga svarte kanter, eller enda værre strekker bildene dine?

Synes også det er rart at disse ikke er testet av akam, og at det ikke er lagt større vekt på bildekvalitet.

Helt utrolig enig!!

Det er jo så å si ingen kameraer som skyter 16:9, hvorfor da ha en skjerm som ødelegger bildene?!?

 

 

Dette med wi-fi, er det noen som har funnet ut noe om det? Høres jo genialt ut, at man kan laste opp bilder på en eller annen fotobank-side.

Lenke til kommentar
Dette med wi-fi, er det noen som har funnet ut noe om det? Høres jo genialt ut, at man kan laste opp bilder på en eller annen fotobank-side.

Det er vel ikke noe å finne ut av...... bare konstatere at slik er det.

 

Kodak bl.a. har en ramme hvor du får en plass på en Kodak-server hvor du kan laste opp bildene dine. Bilderamma henter så bildene fra denne serveren vha. av WiFi.

 

Er også flere andre leverandører som har WiFi-rammer. Gud vet hvorfor de ikke er testet...

Lenke til kommentar

Det som kommer når det gjelder rammer er også rss fed som gjør at jeg kan få inn nyheter. Jobon blir også gjort om til speil når den er avslått den 15 tommeren. Har hat Wifi på min kodag som jeg handla i fjor og kan desverre ikke vite hvordan det fungerer da jeg aldri har prøvdt det. Bruker minne kort.

 

Sørgelig at ikke rammer som Pinell og andra bra på markede er teste. Kun nettbutikk.

 

Neste gang dere skal teste rammer burde dere prate med Fotosentralen som er importør av masse av disse rammene. Spent på hvordan Sonys Hd ramme fungerer ?

 

De har bra tv.

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg en Kodak P720 bilderamme, men bor for tiden i USA så kjøpte den her da. Har tenkt å gi den i gave, da altså i Norge. Men det jeg fant ut var at strømkontakten som selvfølgelig er amerikansk bare tar 100V-120V, så denne kan ikke brukes i Norge uten en 230V-110V transformator :( Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik strømkontakt til bilderammen med 5V output? Har en gammel nokia lader som ser nokså lik ut, men har ikke sjangs å sjekke siden den er i Norge. Kunne noen som har en Nokia lader sjekket om den gir en output på 5V og 1,5A? Og kanskje noe til og med har denne bilderammen og kunne prøvd om den funker?

 

På forhånd takk :)

 

EDIT: Laderen jeg har er for en Nokia 3100 dersom det har noe å si.

Endret av -Bushman-
Lenke til kommentar
Har kjøpt meg en Kodak P720 bilderamme, men bor for tiden i USA så kjøpte den her da. Har tenkt å gi den i gave, da altså i Norge. Men det jeg fant ut var at strømkontakten som selvfølgelig er amerikansk bare tar 100V-120V, så denne kan ikke brukes i Norge uten en 230V-110V transformator :( Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik strømkontakt til bilderammen med 5V output? Har en gammel nokia lader som ser nokså lik ut, men har ikke sjangs å sjekke siden den er i Norge. Kunne noen som har en Nokia lader sjekket om den gir en output på 5V og 1,5A? Og kanskje noe til og med har denne bilderammen og kunne prøvd om den funker?

 

På forhånd takk :)

 

EDIT: Laderen jeg har er for en Nokia 3100 dersom det har noe å si.

 

Clash Olson og lignende har transformatorer med forskjellige plugger og man kan velge utgangsspenning.

Lenke til kommentar
Har kjøpt meg en Kodak P720 bilderamme, men bor for tiden i USA så kjøpte den her da. Har tenkt å gi den i gave, da altså i Norge. Men det jeg fant ut var at strømkontakten som selvfølgelig er amerikansk bare tar 100V-120V, så denne kan ikke brukes i Norge uten en 230V-110V transformator :( Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik strømkontakt til bilderammen med 5V output? Har en gammel nokia lader som ser nokså lik ut, men har ikke sjangs å sjekke siden den er i Norge. Kunne noen som har en Nokia lader sjekket om den gir en output på 5V og 1,5A? Og kanskje noe til og med har denne bilderammen og kunne prøvd om den funker?

 

På forhånd takk :)

 

EDIT: Laderen jeg har er for en Nokia 3100 dersom det har noe å si.

 

Clash Olson og lignende har transformatorer med forskjellige plugger og man kan velge utgangsspenning.

Endte med å kjøpe en transformator fra 230v til 110v. Er tungvindt å måtte drasse med seg en ekstra "klubbe", men fant ingen fra 230v til 5v.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...