Gå til innhold

HTC HD - Revurdering av svakhetene.


Gnotten

Anbefalte innlegg

På Amobils test, har de listet opp følgende svakheter. (For mange av oss, er det svakhetene med en potensiell telefon, som er det mest interessante.)

 

minus.png

- Dårlig lydkvalitet i MP3-spiller

- Mangler skikkelig videospiller

- Dårlig kamera

- Dyr

- HTC må få på plass butikk for programmer og musikk

 

 

Til info:

Jeg vil bare informere at jeg ikke eier, eller har prøvd HTC HD. Jeg har faktisk heller ikke prøvd touch mobiler. Men det har for meg sett ut som HTC HD skal bli min neste telefon. Men til en slik pris en slik telefon har, så må man være kresen. Jeg har blant annet styrt unna Iphone pga. forbrukerfiendtligheten, det at den er så låst, elendig batteriløsning... Men dette skal ikke være en debatt om iPhone!

 

En analyse av svakhetene:

- Dårlig lydkvalitet i MP3-spiller: Etter min forståelse skal dette være løst ved ny ROM versjon. Jeg ser at flere andre ikke deler synet. Men kom gjerne med synspunkt her.

 

- Mangler skikkelig videospiller: Er man uhendig, så kan dette være et problem. Men hva skal man med smart-telefon om man er uhendig? Dette lar seg enkelt ordne opp i. Det er bare å laste ned 3parts programvare. I mange tilfeller er også 3parts programmer bedre enn programmene som følger med som standard. HTC burde selvsagt implementert Divx/Xvid støtte, men denne skal være grei å komme forbi.

 

- Dårlig kamera: Her kan vi konkludere med at kameraet ihvertfall ikke er godt! Virker som folk strides om det er direkte "dårlig", eller om det er middels. Det er bra at kamerakvaliteten trekkes fram. iPhone, som etter spesifikasjonene "innrømmer" å ha et dårlig kamera, burde man være litt mer varsom å trekke her. Men når man ser at HTC skulle komme med 5MPX, så kan folk "bli lurt". Til prisen og det at den har 5MPX, så burde den trekkes. HTC burde nok vært mer taktiske her. Om de ikke skulle holde en god kvalitet på kameraet, som 5MPX gir inntrykk hos folk, så burde de kansje ha kjørt inn et 3MPX kamera av taktiske grunner. Personlig tar jeg ikke bilder, kameraet er irrelevant, så det bryr ikke meg noe.

 

- Dyr: Taler for seg selv. Kan nok være lurt å vente til Januarsalget før du kjøper telefonen. Tror jeg skal gjøre det selv, da tror jeg vi kan få den rimeligere. Men det er ikke å komme unna at man må betale godt for varen! For de som bryr seg om kamera, så kan det være grunn for å kritisere hva du får for prisen. Ellers vil det være individuelt hvor mye prisen betyr. (*)For meg vil pris/varighet bety en del. Jeg bytter ikke mobil ofte. Dette er en stor grunn til at jeg har holdt meg unna iPhone. Med batteri-løsningen der, så blir man igrunnen "tvunget" til å vrake mobilen etter 1 1/2 til 2 år. Pris/varighet på HD vil nok være mye bedre for meg. Den vil kunne vare 3-4 år.

 

- HTC må få på plass butikk for programmer og musikk: For min del, blir denne for dum. Gratis 3parts programmer er tingen! Dessuten vil jeg selv bestemme hvor jeg vil skaffe og kjøpe musikk. Kjører HTC samme greia som Apple, så blir fort "tvang" en realitet også her. Dette blir for dårlig amobil! Jeg vil si dette er en pluss. Man kjøper en HTC HD mobil - ikke en butikktjeneste. Her kan man fritt velge nettbutikk selv, å slipper den fryktelig forbrukerfiendtlige tvangen til Apple.

 

 

Min Konklusjon:

Vi ser at mange svakheter blir borte. Det eneste jeg sitter igjen med, er at det muligens er en litt for stiv pris og at kameraet kunne vært bedre. I mitt tilfelle, så er det kun prisen som kan fremheves som en mulig minus.

 

Med andre ord, så vil jeg faktisk gå til anskaffelse av en telefon som igrunnen ikke har noen nevneverdige minus. Det er ikke galt!

 

PS: Kom gjerne med innspill! Diskuter i vei.

PPS: Om/når du kjøper mobilen, så mener jeg man burde kjøpe heldekkende beskyttelses film. Vet ikke om det er laget enda. Men da slipper man altså potensielle riper og slik. Normalt kjøpes det her eller her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fullstendig enig i alt du skriver, gleder meg til å få fingra i min egen.

Den kom i dag, men jeg får den ikke før jeg kommer hjem til helga :(

 

Har hatt den en uke nå. Helt fantastisk touch mobb. (understreker touch-mobb.)

Videocamera er boss. Bilder er ok. Har ikke video ut. Skal du ha en bra multimediamobb,kjøper du LG renoir f.eks. Den ha alt. En annen løsning er å kjøpe samsung omnia. Den har også alt,bortsett fra skjerm.

Lenke til kommentar

Kameraet er absolutt ikke av de beste, i det hele tatt. Dette er noe jeg ikke vektlegger i det hele tatt. Skal man ta bilder av noe, kjøper man seg et digitalkamera.

 

Når det gjelder lyden: Syns den er veldig bra. Eier en iPod 3G (Tredje generasjon), og lyden er tilnærmet lik. Kobler den opp mot CD-spilleren i bilen, aktiverer "Lydforsterking", og spiller av Metallica med meget god kvalitet!

 

Og det med at den mangler god videospiller: Ja, det gjør den. WMP spiller av noen få av de mange forskjellige filtypene som finnes der ute. Du kan allikevel kjøpe mange programmer, som f.eks Coreplayer. Du må frem med konverteringsverktøy for å få kvaliteten bra, men jeg ser ikke på dette som et problem. Ikke har det noe med hardwaren i telefonen å gjøre heller, så etterhvert vil det nok komme avspillere som støtter HW fullt ut.

Lenke til kommentar

Helt enig med "Lansky" sine konklusjoner angående HD. Skal selv gå til anskaffelse av en snarest:)

 

Synes testen av HD her på amobil var utrolig dårlig. Mest pga at de la mye vekt på lydkvaliteten(som vistnok skal være bar med nyeste ROM). Og dette med at kameraet skal være så dårlig. Bra kamera = stor fysisk plass. Telefonen ville blitt betraktelig større, og tyngere med et veldig bra kamera. Kjøp speilrefleks hvist bildene er så viktige.

Lenke til kommentar
Har hatt den en uke nå. Helt fantastisk touch mobb. (understreker touch-mobb.)

Videocamera er boss. Bilder er ok. Har ikke video ut. Skal du ha en bra multimediamobb,kjøper du LG renoir f.eks. Den ha alt. En annen løsning er å kjøpe samsung omnia. Den har også alt,bortsett fra skjerm.

 

vel LG'en og samsungen har like god oppløsning på skjermen og nesten like stor skjerm mulig KC910 har en litt mindre skjerm...

 

men i hvertfall On thopic: jeg hadde sett frem til at amobil skulle teste HD, testene her pleier å være ganske kritiske i motsettning til andre mobilsider. og som regel passe kritiske, men på denne testen så virker det som om testeren har fokusert veldig på å "lete" etter ting å sette på det negative og derme har fokusert o for stor grad på dette. testen av Touch pro legger ikke akkurat stor vekt på kameraet, det noteres at dette ikke er bra men havner ikke engang på listen over minuser og sist jeg sjekket var i hvertfall ikke dette stort bedre enn HD sitt? og vidre i testen av Xperia så sies det at kameraet direkte tar dårlige bilder. men likevel får denne telefonen en 6'er? greit nok at tester liker fult tastatur bedre, men HTC har kommet med Pro for folk som har behov for dette. og tester personlige meninger skal ikke ha så mye å si for testen.

 

og til slutt hvem er det som virkelig setter en software butikk så høyt at dette blir et så stor minus? hvis du ikke klarer å lete litt på nettet etter et program som løser det problemet du vil ha telefonen til å løse så er kanskje ikke HTC telefonen for den personen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...