Gå til innhold

Shanghai er på banen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lover 35 prosent bedre ytelse og vesentlig lavere effektforbruk.

 

Les mer

 

les hva dere skriver. lover opptil og lover 35% er to ganske forskjellige ting.

 

 

 

 

Kan ikke dere slutte med fjollete overskrifter, har lest tilsvarede klage på mange poster, så er det ikke på tide å høre på leserene.

 

 

 

Har faktisk ikke giddet å lese resten av artikkelen pga av fjollete overskrift(tagline eller hva det nå heter). Nyheter behøver ikke være sensasjoner!

Lenke til kommentar
Men hvorfor ikkje sammenlikne med intel? Kanskje de er redde for å vise at de blir knust av intel? :D

AnandTech sammenligner med Intel Xeon 5472 på 3 GHz, og Shanghai "knuser" Xeon i de fleste testene. Sammenligninger med Nehalem kommer sikkert etter hvert det også. Der får nok Shanghai og Deneb trøbbel med å følge opp, ja. Et fortrinn som AMD ser ut til å ha med 45nm-generasjonen er strømforbruk og varme. Det teller for en del forbrukere. Det er jo også et spørsmål om pris hva man velger til slutt.

 

Men Shanghai er for servere og der konkurrerer de med Xeon. Så langt klarer de seg bra, synes jeg.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Må jo også huske at Nehalem vil koste mye MYE mer enn disse CPUene fra AMD.

Tenker du på desktop da?

Det kommer også billigere modeller av Nehalem på desktop, de skal iløpet av neste år erstatte Core 2.

 

Det er Xeon modeller av Nehalem som skal konkurere mot Shanghai (Opteron)

Lenke til kommentar

Dette skal bli et intressant race. Skal bli moro å se hvordan IC7 klokker, da de utvikler mye varme. Deneb tror jeg vil bli noenlunde kjølig, og får et fortrinn der. Dette får vi svar på om noen mnd da mange modeller har ankommet markedet.

 

Håper på en Deneb på 3.0GHz stock, som klokker 4.2-4.5GHz på vann :D

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Ja det gjør den nok, men jeg er intressert i temperatur og stabilitet også. Derfor er jeg nysjerrig på Deneb, da jeg tror den blir kaldere enn ic7.

 

Men som sagt, vi vet mer om en stund. Disse aller første ES modellene som blir brukt i tester, stoler jeg ikke helt på. Må vente å se til produktene ankommer den "grå massen", og resultatene "tikker" inn.

 

Prisen blir også avgjørende her. Hvis ikke i7 spiser Deneb til frokost på samme frekvens da :)

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Lover 35 prosent bedre ytelse og vesentlig lavere effektforbruk.

 

Les mer

 

les hva dere skriver. lover opptil og lover 35% er to ganske forskjellige ting.

 

Kan ikke dere slutte med fjollete overskrifter, har lest tilsvarede klage på mange poster, så er det ikke på tide å høre på leserene.

 

Har faktisk ikke giddet å lese resten av artikkelen pga av fjollete overskrift(tagline eller hva det nå heter). Nyheter behøver ikke være sensasjoner!

Takk for tilbakemelding, dette er fikset på nå :)

Lenke til kommentar

Deneb ryktes å bli annonsert i desember i år, og kommer kanskje i butikkene på nyåret allerede. Da spørs det om ikke Intel må sette ned prisene sine på Core 2-familien i hvertfall. Jeg tror de vil gjøre det, og ikke bare fordi AMD lukter dem i ryggen, men også fordi dollaren nå har blitt så høy at det legger en demper på eksporten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...