Gå til innhold

Test: NorthQ NQ-3392


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sagt det før:

 

Utsagn som:

+ Lavt støynivå

- Dårlig kjøling

 

og vis versa er egentlig ganske teit om man kan justere/endre hastigheten. Enten kjøler den bra eller dårlig. Dette gjelder nok mest på CPU kjølere men oppgi heller dB ved en bestemt (og dermed sammenliknbar) temperatur for å si noe om kjøling/støy. (ABC innen vitenskaplige metoder).

Lenke til kommentar
Sagt det før:

 

Utsagn som:

+ Lavt støynivå

- Dårlig kjøling

 

og vis versa er egentlig ganske teit om man kan justere/endre hastigheten. Enten kjøler den bra eller dårlig. Dette gjelder nok mest på CPU kjølere men oppgi heller dB ved en bestemt (og dermed sammenliknbar) temperatur for å si noe om kjøling/støy. (ABC innen vitenskaplige metoder).

Synes begge deler bør oppgis jeg.

 

Generelt for alle kjølere bør det nevnes:

maks kjøleevne uavhengig av dB (men dB må oppgis)

dB ved kjøling av xWatt til en bestemt temperatur f.eks 50 eller 60. (og gjerne x= 30, 60, 90, og 120). Dette vil fortelle noe om hvordan den vil oppføre seg i forskjellige systemer og ved forskjellig belastning.

støy og temperatur ved kjøling av lav Watt (med fokus på lav støy for mediaPC og sånt)

og som du nevner: støy/kjøleevne (ved kjøling av 120w/90w)

Lenke til kommentar

Spørs om ikke NorthQ med fordel burde rated den litt lavere, til max 65W TDP prosessorer (og ikke 89W slik det er nå ifølge specs)

 

Da kunne den nok oppnådd "snillere" reviews. HW's test-cpu Athlon 3700+ er 89W, og med hele systemet på 100% load blir det vel rett og slett for mye for den lille stakkar'n :)

 

Ser for meg at den i større grad kan fungere ypperlig som "lydløs lav-profil kjøler" med f.eks. AMD X2 45W cpu'er i et trangt, lite kabinett som ikke takler høye kjølere.

 

Så i tillegg til test-fact's, vil jeg si det også handler om forutsetninger og hva man har tenkt å bruke den til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...