Gå til innhold

Test: Comodo Firewall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt comodo lenge, men det kan jo stilles spørsmål ved nyttigheten til programmet da den slett ikke greier å gjennkjenne programfiler som for eksempel nettleseren, antivirusprogrammet og en haug med andre programmer.

 

Har opplevd ofte at brukere som har innstallert comodo har greid å begrense sin egen tilgang til internet ved å "klikke feil" eller rett og slett misforstått pop upen fra comodo.

 

Personlig så stoler jeg på branmuren i ruteren og på den enkle brannmuren i vista, sørger du i tilegg for å ha et oppdatert AV og oppdaterte programmer så er det langt vanskeligere for å bli utsatt for snusk.

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv Comodo, men det måtte en del krongling til for å få den til å fungere på den måten jeg ville. Selv instalerte jeg Defense+, det var noe jeg kom til å angre på. Den skal kontrollere alle bevegelser et program gjør, dette er spesielt plagsomt når man skal compile en bane man har laget i Hammer eller rett og slett bare spille et spill.

 

Hvis du ser bort i fra Defense+ er Comodo firewall et fint alternativ hvis du ikke er fornøyd med brannmuren som følger med Vista og XP.

Endret av PederHA
Lenke til kommentar
Som har beskyttelse mot ping angrep og dos?

Comodo gjør dette.

 

Comodo er den beste gratise brannmuren sammen med Online armor(kun xp)

Matousec har testet brannmurer i årevis,jeg har aldrig sett et dårlig resultat fra comodo.

 

Det er viktig og huske at den tar ting som antivirus ikke tar.

Et eksp er antivirus 2008-2009,som mange har blitt plaget med.

Dette er en infeksjon som lager en del krøll.

 

Jeg testet denne infeksjonen med Nod32-avira-avg alle slapp inn denne uten spørsmål,og når den er inne greide dem ikke og fjerne antivirus 2008-2009.

 

Slo på comodo samme wedside som ga infeksjonen,da kom det spørsmål om jeg ville godkjenne nedlastningen.

Svare nei og infeksjonen slipper ikke inn.

Jeg gjør dett for jeg driver support i Antivirusprogrammer og datasikkerhet delen.

Det er greit og kjøre sånne analyser på sin egen pc.

 

Derfor er det viktig og huske at en god brannmur gjør mere en og stopp vanlige hacker angrep.

Den er til god hjelp for antivirus.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Syns COMODO får litt ufortent kritikk her. Ja, den kan vera masete i byrjinga. Ja, den vera komplisert for nokon og ein kvar. Men berre tenk på den kontrollen ein får! Er ein så dum at ein trykjer på ein msn eller facebook link som ein ikkje burde trykka på kan COMODO avvergje det.

 

Skulle sjølv ønske at somme program som Opera, Firefox og IE blei automatisk kjend att. No tar det no ikkje veldig lang tid å godta dei då, men det hadde nok vore lettare.

Lenke til kommentar
Brukte Comodo i ei stund.

 

Etter ca 2 uker med og godkjenne alle programmer som skulle få lov og bruke tastaturet og få lov og vise seg på skjermen ble jeg KRAFTIG lei...

 

Og da var Comodo satt til opplæring...

Har samme erfaringen. Tok aldri slutt, og brukte altfor mye tid til å godkjenne hva alle programmene skulle få lov til.

Nøyer meg med brannmuren i XP og i routeren nå. + et oppdatert antivirus.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Høyreklik på Comodo iconet og sett Defence+Security Level til Training Mode, og vips.

 

Har nettop testet Comodo mot GRC og fikk "PASSED" Your system has achieved a perfect "TruStealth" rating.

Jeg er da koblet direkte mot internet med windows firewall avslått. Ingen hardware firewall i mellom.

 

Har i tillegg kjørt alle tilgjengelige Leak tests og ingen slipper ut.

 

Testen ble gjennomført etter en fersk installasjon av Comodo uten å røre noen settinger.

 

"Installasjonsprosessen kunne vært enklere" > Den kan vel knapt bli enklere.

"Installerer funksjoner selv om disse er valgt bort under installasjonen" > Dette har ikke jeg merket noe til

- Mange av funksjonene krever god teknisk kompetanse > Man trenger ikke røre noen instillinger her.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen erfaringer med dette programmet, men Vista brukere bør kunne klare seg fint uten dette. Jeg har brukt kun brannmuren i vista over lengre tid og den fungerer fet.

 

 

Joda den fungerer fint den så lenge det er inn til maskinen din. Men hvis det er noe svineri som vil ha informajon ut, så holder den desverre ikke mål.

Synes det er deilig å ha full kontroll på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...