Gå til innhold

Lenovo lager miljø-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sist gang jeg fikk inn 5 slike i medium størrelsen så var det...

 

En av dem som var slik den skulle være.

En av dem som hadde en av skruen på VGA porten løs.

En av dem som hadde fått DVD-romen pushet inn.

En av dem som hadde fått DVD-romen pushet inn og hadde en metaltråd i VGA porten (wtf).

En av dem jeg ikke fikk opp bildet på, hovedkortet fungerte nemlig ikke og IBM måtte sende ut tekniker som var her noen dager etterpå og fikset det.

 

hmm... er ikke sikker på om det er disse, men dette var for noen uker siden.

Ikke spesielt imponert over deres stasjonære med andre ord, men laptopene deres har jeg ikke noe å klage på :)

Lenke til kommentar

Så de kikker faen meg ikke på produktet før de sender det ut?

 

Kjøpte et kabinett til søskenbarnene mine. Fikk det, og det var knust og bøyd. PSU'en virket så jeg tok vare på den.

Klagde, fikk samme type kabinett med enda værre skade. Tok PSU'en og klagde. Dette var ikke skader av posten, siden pappen var i fin stand.

 

Forferdelig at de kinafolkene lar slike ting gå rett forbi kvalitetskontrollen....

 

Fikk da en annen modell, og den var ikke knust...

Lenke til kommentar

Hvis de virkelig ville lagd "grønne" løsninger kunne det vært en idè med virtualisering...

Med en kraftig server med nok prosessorkjerner, SSD for "hot files" og aktive filer, og vanlig raid rack for lagring/arkivering kunne man byttet ut alle vanlige klienter som ikke krever tung prosessorbruk eller grafikk med små og strømgjerrige klienter uten masse unødige deler.

Med strømsparing på server og slike klienter kunne man spare mye strøm, og muligens innkjøps/vedlikeholds kostnader (er ikke helt sikker på den delen, avhenger av løsning og skala).

Lenke til kommentar
For større bedrifter. Og det finnes jo gullars....

 

Selges jo på komplett for en 2k for et klient... Tar ikke mer en et parr watt...

Jeg er klar over det ;) beklager hvis jeg uttrykte meg uklart.

Jeg mener det burde gjøres mer på den fronten, spesielt innen nedskalering slik at også mindre bedrifter, skoler, etc... kan få tatt slikt i bruk. Noe av det viktigste da er å sørge for at dette alternativet blir billigere enn å kjøpe nye maskiner.

 

Jeg er ganske sikker på at min maskin her kunne fungert som server for 30-40 slike klienter dersom det kun hadde vært til "kontorbruk" slik som det normalt er på skoler. Eneste oppgraderingen nødvendig jeg kan komme på er kanskje et ekstra gigabit nettverkskort.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...