Gå til innhold

Norton 2009 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg nettopp oppgradert til BitDefender Internet Security 2009, og den er helt utrolig. Der har de lagt inn en ny kul funksjon der du kan administere alle BitDefenders på et netverk fra en maskin. Det vil det stå om det er problemer, oppdaget virus og når, starte scanning, fikse feil, sette en som nedlaster oppdateringer så sender den ut til de andre osv...ALT som du ellers kan gjøre. Vannvittig genialt dersom du har mer enn et maskin hjemme!

 

Nei, BitDefender er tingen for meg.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Og det bruker sikkert 80% av ressursene til en quad prosessor.
Det har skjedd saker og ting med Norton siden 2003, men 2009-versjonen er vel heller ingen lettvekter kan jeg tenke meg. Personlig bruker jeg AVG som er gratis og lettkjørt. Har mann litt kontroll på maskinen trenger man ikke fancy resursslukere som sanntidsbeskyttelse og integrering med nettleser.
Lenke til kommentar

Hvis man har en quad eller dualcore, så er det noe som er veldig kjekt med norton. Da blir pcen automatisk nedgradert til en celeron, det er i hvertfall slik det føles. Maken til irriterende programvare skal man lete lenge etter. Ikke nok med det, men hvis man i tillegg har NIS utgaven som de aller fleste hjemme-pcene kommer pre-installert med, så kan brukeren ved hjelp av et feil-klikk fjerne hele web tilgangen på maskinen fordi norton kommer opp og spør om all verdens idiotiske spørsmål som ikke vanlige brukere vet hva de skal svare på.. Søppel-programvare kalles det her.. Jeg kan ikke komme på et program som har skapt mer trøbbel & pes enn norton for vanlige brukere.

Endret av repaguy
Lenke til kommentar

Synes Norton får utrolig mye kritikk fra dette forumet. Jeg har brukt Norton lenge, og synes det funker veldig fint. Hatt noe problemer med det, men ikke mange, og reinstall av Norton eller restart av pc'n har som oftest løst problemet, og jeg har kun fått et virus med Norton installert, og det ble slettet fort.

 

Og nei, Norton bruker ikke allverdens med ressurser, ihvertfall ikke i bakgrunnen. Når du derimot kjører et søk så bruker det ganske mye ressurser. Så kjør heller søket over natta. det er like greit. Ihvertfall for de som har et par terabytes som skal gjennomsøkes.

Lenke til kommentar
Synes Norton får utrolig mye kritikk fra dette forumet. Jeg har brukt Norton lenge, og synes det funker veldig fint. Hatt noe problemer med det, men ikke mange, og reinstall av Norton eller restart av pc'n har som oftest løst problemet, og jeg har kun fått et virus med Norton installert, og det ble slettet fort.

 

Og nei, Norton bruker ikke allverdens med ressurser, ihvertfall ikke i bakgrunnen. Når du derimot kjører et søk så bruker det ganske mye ressurser. Så kjør heller søket over natta. det er like greit. Ihvertfall for de som har et par terabytes som skal gjennomsøkes.

 

Du har ikke peiling!

Er en godt kjent sak at veldig mange problemer forårsakes av Norton og listen er ikke akkurat liten :

 

*Programmer som nektes å kjøres.

*Programmer som flagges som malware / virus.

*Hissig brannmur som stopper programmer som bør få lov til å kjøre.

*Utrolig hissig meldingsystem der brukeren kan oppleve å få advarseler om den minste unødvendige ting og problemer med å deaktivere denne funksjonen (jobb stille, norton!)

 

Norton blir bare mer og mer bloatware i forhold til hva det burde være og når det finnes så utrolig mange bedre alternativer så tar jeg ikke fem øre for å disse ned på norton og minne på alle de andre programmene som finnes :

 

*Eset Nod32.

*Avast antivirus.

*Norman (fått mye pes, men har blitt bedre i det siste året).

Lenke til kommentar
En ting skal Norton ha, og det er at den er tett som et blylokk. Det skal godt gjøres å få maskinen infisert beyond repair dersom man har programvaren installert.

 

Ingen ting av det du har påstått ang norton hittil har gitt noen mening for meg i alle fall. Norton maser mye, men beskytter lite. Har i alle fall hatt store problemer med å fjerne infeksjoner på "norton-infiserte maskiner" grunnet norton itself. Og 2008 versjonen var I ALLE FALL ikke noe bedre enn noen tidligere versjon.

 

Når man da som regel utstyrer pcer i det billigste billigsegmentet med en slik bloated masete antivirus, er det som regel en pest og en plage å måtte gjøre noe med slike pc'er når de først har blitt infisert.

 

Norton produktene var bra helt til de ble kjøpt opp av symantec. Og nå har de kjøpt opp Altiris også... hvordan skal dette gå?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Ny plageåndsprogramvare sluppet. Om de ikke har gjort en ny vri ved å lage et beskyttelses programvare med systemkrav som alle kan leve med.

De fleste som kjøper pc og får med 6 eller 12 måneds norton ender stort sett å slette det og laste ned et annet mye bedre antivirus som også er gratis , og får da en mye mer problemfri hverdag. Så vi får se etter de får testet , hvis noen tar seg bry med å teste det da :p

Lenke til kommentar
Du har ikke peiling!

Er en godt kjent sak at veldig mange problemer forårsakes av Norton og listen er ikke akkurat liten :

 

*Programmer som nektes å kjøres.

*Programmer som flagges som malware / virus.

*Hissig brannmur som stopper programmer som bør få lov til å kjøre.

*Utrolig hissig meldingsystem der brukeren kan oppleve å få advarseler om den minste unødvendige ting og problemer med å deaktivere denne funksjonen (jobb stille, norton!)

 

Norton blir bare mer og mer bloatware i forhold til hva det burde være og når det finnes så utrolig mange bedre alternativer så tar jeg ikke fem øre for å disse ned på norton og minne på alle de andre programmene som finnes :

 

*Eset Nod32.

*Avast antivirus.

*Norman (fått mye pes, men har blitt bedre i det siste året).

 

Helt korrekt, opplever dette hver dag på jobben. I mange sitvasjoner må Norton av-innstalleres fra pcen for at pcen skal få lov og innstallere det som ønskes samt fungere som normalt igjen (holder med andre ord ikke med deaktivering i alle tilfeller). Det er ikke andre antivirus programm jeg opplever lignendet problemer med.

Lenke til kommentar
En ting skal Norton ha, og det er at den er tett som et blylokk. Det skal godt gjøres å få maskinen infisert beyond repair dersom man har programvaren installert.

 

Ingen ting av det du har påstått ang norton hittil har gitt noen mening for meg i alle fall. Norton maser mye, men beskytter lite. Og 2008 versjonen var I ALLE FALL ikke noe bedre enn noen tidligere versjon.

Jeg har erfaringer med NIS siden 2003-versjonen og mine erfaringer er at det gjent over er en solid programvarepakke som holder stand mot det aller meste. Korrekt konfigurert og fullstendig oppdatert er det bare resursbruken som har vist seg påfallende negativ, men jeg mener at det er en pris å betale for et sikkerhetssystem som i stor grad er rettet mot den gjennomsnittlige pc-bruker, og ikke vi som faktisk vet hva vi driver med. ;)
Lenke til kommentar
En ting skal Norton ha, og det er at den er tett som et blylokk. Det skal godt gjøres å få maskinen infisert beyond repair dersom man har programvaren installert.

 

Ingen ting av det du har påstått ang norton hittil har gitt noen mening for meg i alle fall. Norton maser mye, men beskytter lite. Og 2008 versjonen var I ALLE FALL ikke noe bedre enn noen tidligere versjon.

Jeg har erfaringer med NIS siden 2003-versjonen og mine erfaringer er at det gjent over er en solid programvarepakke som holder stand mot det aller meste. Korrekt konfigurert og fullstendig oppdatert er det bare resursbruken som har vist seg påfallende negativ, men jeg mener at det er en pris å betale for et sikkerhetssystem som i stor grad er rettet mot den gjennomsnittlige pc-bruker, og ikke vi som faktisk vet hva vi driver med. ;)

 

Du kan neppe påstå i samme setning at Norton er rettet mot den gjennomsnittelige bruker når du påpeker at den må konfigureres riktig. Tror ikke den gjennomsnittelige brukeren eller mange sysadmins faktisk har nok kunnskap til å sette opp norton sånn at funksjonene fungerer out of the box med nye apps som legges til , der er nok andre verktøy langt bedre.

Lenke til kommentar
Huff... mer norton...

 

Hw.no: Ikke skriv om sånne produkter... bedre å la de gå i glemmeboken.

 

Artikkelen burde iallefall blitt merket med en advarsel!

 

Ser iallefall ut som din fremtid som skribent ikke er lys :)

 

Er enig med at Norton ikke er lett å fjerne helt ( selv om hvis du har en IQ på over 50 så kan du google "How to delete Norton" og laste ned dette programmet på 5 sekund med 16 MBIT Lyse nettverk, derreter fjerne Norton.

 

Jeg har hatt Norton siden jeg ble født ( innebygd.. ) og har aldri fått Virus noen gang. Men får kansje av og til i ny og ne en "Denne filen ble blokkert og er nå slettet" fra Norton tho' :)

 

Syner du den stjeler fra PCen din er det bare til å invisterer iallefall over tjuetusen kroner på en PC med 8GB DDR3 o.l

 

Norton får altformye kritikk her på Hardware.no synes nå jeg:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...