Gå til innhold

Software - Tips & Tricks HTC Touch Pro


mads182

Anbefalte innlegg

Fikk min HTC Touch Pro i posten tidligere i dag, og må åpne denne tråden med å hylle posten! Aldri før har jeg fått en pakke så kvikt. Bestilte telefonen fra mpx på onsdag, og allerede i dag kunne jeg hente den ut fra postkontoret.

 

Uansett, det jeg tenkte vi kunne gjøre i denne tråden var å anbefale hverandre programvare, samt gi hverandre tips og triks om bruk av telefonen. Det eneste jeg har gjort så langt er å anskaffe meg Tom Tom sine kart over Skandinavia. Tok meg en liten kjøretur her i sta for å prøve GPS'en, må si jeg ble mektig imponert! Dette er en fullverdig GPS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk tak i telefonen idag jeg og, og digger den! Eneste jeg ikke skjønner noe av enda er GPS'en. er det meningen at dette skal fungere i Google Maps? Isåfall, får bare at google maps ikke finner GPS reciever når jeg velger "bruk GPS".. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre, finner ingen andre instillinger spesifikt for GPS. Er også veldig ny når det gjelder det der :p

 

Kom med link til den tråden du snakka om DArntsen, gjerne nøyaktig.

 

 

Skulle og hatt et lommelykt program, men har ikke funnet noe enda.

Lenke til kommentar

Gps skal fungere smertefritt i programmet google maps. Når du trykker "bruk Gps" vil du få opp en status linje hvor det står at programmet søker etter Gps-satelitter. Første gangen dette tas i bruk kan telefonen jobbe lenge før han finner satelittene...tror jeg ventet i 20-30 min.

 

Når det gjelder navigasjonsprogram fulgte jeg denne linken: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=979698

Står forklaring nedover i første innlegg.

 

Syntes telefonen er veldig treg når man skal skrive sms med fulltastaturet. Bokstavene henger overhode ikke med. Må vente faktisk i noen sekunder noen ganger før hele ordet kommer. Er det flere som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Henger meg på denne tråden. Har hatt Touch Pro siden tirsdag nå og blir mer og mer fortrolig med den. Har også lastet ned Tomtom og er kjempefornøyd....

 

Spennende om vi får dratt denne tråden skikkelig i gang.......

 

Ja, Tom Tom fungerer utrolig bra sammen med denne telefonen. Har også stemmenavigering og røde tall da du kjører over fartsgrensen. GPS'en virker veldig nøyaktig også, med tanke på svinger, fart og avstander.

 

 

Kan dere skrive fremgangsmåten for å anskaffe TomTom i et innlegg?

 

Jeg fulgte fremgangsmåten til Diamond, og det gikk smertefritt. Dette er jo tross alt ganske like telefoner, så de fleste programmet og spill vil nok fungere på begge telefonene.

 

Fikk tak i telefonen idag jeg og, og digger den! Eneste jeg ikke skjønner noe av enda er GPS'en. er det meningen at dette skal fungere i Google Maps? Isåfall, får bare at google maps ikke finner GPS reciever når jeg velger "bruk GPS".. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre, finner ingen andre instillinger spesifikt for GPS. Er også veldig ny når det gjelder det der :p

 

Kom med link til den tråden du snakka om DArntsen, gjerne nøyaktig.

 

 

Skulle og hatt et lommelykt program, men har ikke funnet noe enda.

 

Google Maps fungerer vel på sitt vis, men skal du ha en fullverdig GPS bør du nok gå for Tom Tom sine kart. Her har du absolutt alt du du har i en vanlig GPS... :)

 

Edit: Jeg har også opplevd at telefonen henger seg i et par sekunder ved sms-skriving med tastaturet. Vil tippe at dette er på grunn av at telefonen har veldig lite internminne. Etter at jeg la inn kartet over Skandinavia har jeg tross alt bare 10 mb ledig på telefonen. Windowsprogrammene bruker vel av internminne da de kjøres, tipper jeg. Et minnekort vil nok løse problemene på sett og vis.

Endret av mads182
Lenke til kommentar
Vet ikke om det løser problemet. Ser på min telefon har jeg kun brukt 80mb av 200mb. Kan jo ikke kreve så enormt mye...

 

 

Hmmm, nei. :) Får vente til HTC slipper en ROM-update da, regner med at det blir kjappere da... Ellers så kan du jo fjerne hele touchflow-systemet. Regner med at telefonen blir en del kjappere da, men jeg tar ikke sjansen. :p

Lenke til kommentar

Touchflow kan du deaktivere ved å gå på innstillinger-->idag, og huke den vekk. Ikke no stress det. Har gjort det på min diamond, også kan du legge til det du vil ha på start skjermen(idag).

Et annet tips er å gå på www.xda-developers.com/, der er det mange programmer, tips og triks. Pro og diamond er så og si like, så det er ikke iveien for at programmene går om hverandre.

 

En annen ting er å installere programmer og slikt på minnekortet slik at de ikke bruker av minnet til tlf, for da blir den tregere!

Endret av Ododoo
Lenke til kommentar

Sjekk om instillingene dine er like dette:

 

Åpne google maps, trykk meny og deretter alternativer og gps-innstillinger. Der skal angitt av windows være huket av.

Går du så ut på "skrivebordet" og trykker start og instillinger og velger Gps-instillinger skal det stå som følger:

Programmer: Gps-programport: com4

Maskinvare: Ingen Overføringshastighet 4800

Tilgang: Huket av for Adm. Gps automatisk.

 

Da skal dette fungere

Lenke til kommentar
Sjekk om instillingene dine er like dette:

 

Åpne google maps, trykk meny og deretter alternativer og gps-innstillinger. Der skal angitt av windows være huket av.

Haha, det var det vettu. Nå gikk det. Nå skal det lekes med GPS. Første gang for min del hvertfall. Spørs om jeg ikke får kjøpt TomTom eller noe på jobb, må sjekke ut det.

 

Hva er det beste for WM når det gjelder GPS software?

Lenke til kommentar
sliter du med veldig treg skriving med fulltastaturet da? kan faktisk gå opp til en 4-5 sekunder før alle bokstavene kommer....dette gjør det rett og slett ubrukelig å skrive.

 

Har også merket dette, jeg lukker den igjen og lukker alle aktive programmer som vsync som henger ofte igjen, så åpner den igjen og da går det somregel unna.

 

Så virke nok bare som noe bugs ja og jeg tror ikke det har med at tlf er treg eller det er liten plass igjen

Lenke til kommentar

Håper dette er en bug som blir raskt rettet for det er ubrukelig slik det fungerer nå


. Jeg merker ikke noe særlig forskjell selv om jeg lukker programmer heller. Skriver jeg med visuelle skjermtastaturet er det ingen tregheter. Håper dette er noe som blir prioritert og rettet opp i. Telefonen er rask og fin ellers, men dette er en ganske avgjørende funksjon.

Lenke til kommentar
Touchflow kan du deaktivere ved å gå på innstillinger-->idag, og huke den vekk. Ikke no stress det. Har gjort det på min diamond, også kan du legge til det du vil ha på start skjermen(idag).

Et annet tips er å gå på www.xda-developers.com/, der er det mange programmer, tips og triks. Pro og diamond er så og si like, så det er ikke iveien for at programmene går om hverandre.

 

En annen ting er å installere programmer og slikt på minnekortet slik at de ikke bruker av minnet til tlf, for da blir den tregere!

 

Næmmen, hadde ikke trodd at det var så lett. Missliker Touchflow skikkelig, har nå kvittet meg med det! Telefonen ser mye mer ryddig ut, lettere å finne programmene du bruker og ikke minst er den kjappere! Skal innstallere alt på minnekortet fremover, men på grunn av at jeg ikke har fått handlet inn kort ennå så får det gå som det går. :)

Lenke til kommentar
Skal innstallere alt på minnekortet fremover, men på grunn av at jeg ikke har fått handlet inn kort ennå så får det gå som det går. :)

WM-telefoner pleier ikke bli treigere av å installere programmer på minnekortet (så lenge vi ikke snakker om DIGRE programmer), men tvert i mot så starter programmet vesentlig raskere om de blir installert i hovedminnet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...