Gå til innhold

Kulturo: Marvel går til Japan


Bakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japan har jo hatt sin egen Spiderman serie som "live action" serie allerede på 70-tallet.

 

Se filmen hos Youtube

 

Det er del av de utallige Super Sentai-showene deres på 70 og 80-tallet, ofte med et "action team" på 4 eller 5 stk ungdommer i forskjellige farga drakter/hjelm med hver sine krefter, som slåss mot diverse plastmonstre og menn i morsomme gummidrakter. Sånne serier er så populært der borte at det kjøres egne Super Sentai/Hero turneer der alle de orginale tittelsangerne opptrer til utsolgte saler overalt.

 

Power Rangers er en kopi av disse, men mere retta mot barn. De japanske sentai-seriene har mye kulere kostymer og skumlere skurker :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Noe sier meg at om det hadde vært motsatt (at amerikanerne adaptere noe japansk) så ville folk ha "whinet". Men det er bare meg og mine potensielle fordommer :)

 

Skal nå bli spennende dette uansett. Men det skal litt til for å nå opp mot det flere tiår har finpusset til å bli dagens Marvel-helter.

Lenke til kommentar
Noe sier meg at om det hadde vært motsatt (at amerikanerne adaptere noe japansk) så ville folk ha "whinet". Men det er bare meg og mine potensielle fordommer :)

Kan ærlig innrømme at jeg kunne blitt fordomsfull om det ble motsatt, ja. Men det hadde vært avhengig av hvem det var som skulle gjøre jobben. Hadde de satt Marvel på en slik sak, så hadde jeg nok vært optimistisk :)

Lenke til kommentar

Men, alle amerikanere elsker jo Power Rangers. Og det showet er en ren klone av japanske sentai-serier, bare litt dummet ned.

Transformers er også en klone av japanske super robot-tegneserier, som startet allerede på 60-tallet. 30-50 meter høye roboter med forskjellige våpen og angrep. Men stort sett fløyet av mennesker.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...