Gå til innhold

Lanserer GPS-er som leser veiskilt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hjelpes, hvor skal dette ende? :(

 

Om man ikke av egen maskin evner å lese skilt og ha øynene på veien, har man ingenting bak rattet å gjøre.

 

Fort gjort å glemme hvilken fartsgrense det er når du kjører. Hovedregelen var jo tidligere 50 kmt i tettbebygd strøk, og 80 utenfor. Men nå er det jo så mange forskjellige fartsgrenser at jeg blir gal. Mange fine veier, langt utenfor tettbebygd strøk, så er fartsgrensa 60 kmt. Helt latterlig spør du meg.

Lenke til kommentar

Ja, det er mye å forholde seg til på veien og det er fort gjort å glemme seg her og der. Men å implentere stadig flere slike funksjoner i ikke-ufeilbarlige dingser man putter i bilen, fører bare til en falsk trygghet. Så klart er det fint for mange, men vi må ikke glemme at det finnes mange dumme folk der ute. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dette hadde vært morsomt å prøvd denne. Ikke så dyrt som gps kostet for noen år siden, men fortsatt litt for dyrt for mange.

 

Jeg synes denne ser utrolig spennende ut jeg! Skal nok helt sikkert ha 500-modellen. Hadde gjerne kjøpt 700, men liten vits å betale for digital-tv når den vel sannsynligvis ikke får støtte for det norske bakkenettet. Håper derimot at den gjør det! Det hadde vært herlig!

 

Ellers så er vel Blaupunkt litt på etterskudd her. Den skulle vel bli lansert i september. Så oktober. Nå er vi halvveis i okt... Kanskje det jobbes med tilpassing til norsk bakkenett??

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...