Gå til innhold

Kjøper ønsker og heve bruktsalgkjøp


Nala

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skrev du i annonsen?

Hei! Selger 4stk GS S-Edition felger, nypris per felg 2600,-

Felgene er per idag nylig plasti dippet i fargen matt svart, veldig fin farge på felger. De er ikke strøkne under, de har litt klarlakk flass og ene felgen er kantkjørt, dette kan jo fikses. Men med plasti dip er de ganske strøkne. De har bra dekk, kjørt rundt 1000km.

 

Nypris på over 13000,- !

Ferdig prutet!

 

Specs: 5x120 19" 8,5 Bredde rundt hele, ET 40. Kantfelger.

 

!DE ER NÅ PLASTI DIPPET I SVART, BILDE KOMMER.

 

Inbytte kan tas imot.Tilstand: BruktType: Komplette hjul

Lenke til kommentar

Hvis han betalt deg, og du ikke har oppgitt feil informasjon kan ikke jeg se at han har noen sak her. Det er ikke ditt problem at han har kjøpt feil felger.

Nei, var akkurat det samme jeg tenkte. Kjøper spurte meg om de passet han bil. Jeg sa "Tror det" siden det er samme boltsirkel osv. Men siden det er mange forskjellige modeller burde jo han sjekke dette opp grundigere selv.

Lenke til kommentar

Slik som eg ser det så har selger her gitt korrekte opplysninger slik at kjøper ikkje kan pårope dette som ein mangel.

Det einaste ein eventuellt kan ta selger på er § 17 i kjøpslova:

 

 

§ 17.Varens egenskaper. (2) Dersom annet ikke følger av avtalen, skal tingen: (b) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, unntatt når forholdene viser at kjøperen for så vidt ikke bygde på selgerens sakkunnskap og vurdering eller ikke hadde rimelig grunn til å gjøre det

 

Dersom selger viste eller måtte vite at produktet ikkje ville passe til det formål som kjøper hadde oppgitt så kan kjøper ha ein sak, men då må ein bevise at selger har/hadde den nødvendige fagkunnskapen og at kjøper har gitt dei opplysningane som selger må ha for å kunne gi eit faglig svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...