Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Nå er det slutt på å "sove" hos venner!"


Anbefalte innlegg

Hvis begge er 15 år er det ikke mulig at noen blir straffet om de har sex. Hvis den ene er 16 og den andre 15 er sjansen minimal.

Hvem er det som sier noe om straff?? Hvorfor ikke prøve å tenke tanken på hvor "kult" det blir å f.eks. bli pappa og mamma når du er 15/16 ??

 

Ikke det at det ikke er mulig å ta forholdsregler mot uønsket graviditet, but accidents are known to happen.....

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns du skal si at du skal sove hos en venn og utelukke kjønnet, om foreldrene dine spør finner du på et guttenavn eller noe. Klarer du da ikke å motstå fristelsene, og du selv finner dette moralsk forkastelig fordi du ikke er 18, skal du bare innrømme at du har lært leksa di, og nå vet du hva de snakker om. Om du ikke finner dette forkastelig syns jeg du skal fortsette å dra til henne og ha så mye sex du bare vil så lenge du er ansvarlig å drite i foreldrene dine.

 

Du er et voksent, selvstendig og tenkende individ (Nei, å bli myndig er ikke magisk), og vil du overnatte eller være ute lengre enn 10, skal du nå for helvete få lov til det! Det er da forskjeller på kriminelle unger og å kontrollere livene deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Mitt forslag, bygg opp tillit hos foreldrene dine først. Det tar tid, tid og atter tid. Når den er på plass - og de stoler på deg, spør om det samme igjen.

Tiltredes. Jeg kan se hvorfor foreldre føler behov for å ha en viss kontroll med femtenåringer. Bygger du opp tillitt, vil du nok se at "jenteforbudet" lempes lenge før du blir 18. :)

Lenke til kommentar
Ja, å lyve til foreldrene sine, gjøre mot dems vilje og mening, og å la være å respektere dem er nok veien å gå.

 

Lykke til.

 

 

Du tenker svart hvitt, det fins en grense mellom manipulative foreldre som hensynsløst kontrollerer ungene uten å tenke på deres sosiale velvære (spesielt i dagens samfunn), og foreldre som passer på ungene. Jeg kaller dem ikke noen av delene, det er det du som gjør, men kontrollen var litt i overkant for en femten år gammel gutt, som på dette punktet i livet burde få lov til å være litt sosial. Hvorvidt dette er ved overnatting eller å være ute etter ti er vel likegyldig det, det er jo åpenbart at han ikke kommer til å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Sist gang jeg sov hos en jente (Jepp, VENN!!) endte det med kos i senga. ^^ (Ikke sex, nei.. Bare "kos". :))

 

Flott for deg da.

 

"Med tanke på at han skrev "sove" med anførselstegn i topic, er det jammen ikke rart at man trekker konklusjonen at jo - han kommer til å gjøre "noe"."

 

Et latterlig argument, når han kanskje ikke tenkte over tittelen og åpenbart gav et annet intrykk i posten selv, du vet, den lille tingen hvor han faktisk forklarer situasjonen.

 

Svar nå heller på alt det andre, istedenfor å fortsette å trekke konklusjoner.

 

Det du burde tenke på, er ikke bare at foreldre burde vise hensyn med å kontrollere ungene, men å ta litt hensyn med å stole på dem å gi dem litt frihet. Hvaslags budskap sender det om han iløpet av hele sin ungdom ikke får lov til å være ute lengre enn kl 10?

Lenke til kommentar
Der sier du noe ja...

 

Foreldrene til pappa brydde seg ikke om han og man ser jo hvor han har kommet i livet.... Røyker, deprisjonsproblemer(lagt inn på sånn galehus sak), ingen jobb...

 

Mamma sier at deprisjonsprobleme skyldes at foreldrene hasn ikke brydde seg om han ...

trist å høre :cry:

foreldre som setter grenser er kule foreldre!

Lenke til kommentar
Hvaslags budskap sender det om han iløpet av hele sin ungdom ikke får lov til å være ute lengre enn kl 10?

Nå overdramatiserer du skikkelig. Mener du at man er dømt til evig å komme inn til 22.00 i hele ungdommen bare pga. dette?

 

*snip* ......det er jo åpenbart at han ikke kommer til å gjøre noe.

Hvordan vet du det?

Du ber alle oss andre om å ikke dra konklusjoner, men du drar jo konklusjoner selv. Så du får, men ikke vi andre?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva det er med unger idag (ja, man er unge inntil man er 16), som forlanger at de skal behandles som om de var voksne!

 

Og ikke si noe vissvass om respekt ditt og datt. Respekt er ikke noe man får - respekt er noe man blir gitt etter å ha vist at man fortjener det.

 

Det samme gjelder for tillit også.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Der sier du noe ja...

 

Foreldrene til pappa brydde seg ikke om han og man ser jo hvor han har kommet i livet.... Røyker, deprisjonsproblemer(lagt inn på sånn galehus sak), ingen jobb...

 

Mamma sier at deprisjonsprobleme skyldes at foreldrene hasn ikke brydde seg om han ...

trist å høre :cry:

foreldre som setter grenser er kule foreldre!

 

Ja, men foreldre som er "NAZI" er kjipe, sånne som lager helt unødvendige regler, mamma sier jo at jeg ikke skal fortelle dem alt, at det hører til ungdomstiden og holde noe skjult. Men er jo viktig at du bryr seg, når alvorlige ting skjer...

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var litt strengt, serlig siden du er gutt. Hadde du vært jente, så kunne jeg ha forstått hvorfor foreldrene dine nektet deg det (passe på den lille søte uskyldige jenta si), ikke vært enig med dem, men forstått det.

 

Selv så har jeg ingen problemer med å få lov til å sove over hos kjæresten min og motsatt, vi sover på samme rom og i samme seng, og jeg tror nok at de har skjønt at vi ikke bare sover, men får forsatt lov til det.. Jeg er 16 år gammel.. Men som andre har påpekt her, så prøv å bygg opp respekten!

Endret av ThorU
Lenke til kommentar
Jeg synes dette var litt strengt, serlig siden du er gutt. Hadde du vært jente, så kunne jeg ha forstått hvorfor foreldrene dine nektet deg det (passe på den lille søte uskyldige jenta si), ikke vært enig med dem, men forstått det.

 

Selv så har jeg ingen problemer med å få lov til å sove over hos kjæresten min og motsatt, vi sover på samme rom og i samme seng, og jeg tror nok at de har skjønt at vi ikke bare sover, men får forsatt lov til det.. Jeg er 16 år gammel.. Men som andre har påpekt her, så prøv å bygg opp respekten!

 

Strengt siden han er gutt?

Joda, det er sikkert veldig gøy helt til han må begynne å betale barnebidrag...

Lenke til kommentar
Der sier du noe ja...

 

Foreldrene til pappa brydde seg ikke om han og man ser jo hvor han har kommet i livet.... Røyker, deprisjonsproblemer(lagt inn på sånn galehus sak), ingen jobb...

 

Mamma sier at deprisjonsprobleme skyldes at foreldrene hasn ikke brydde seg om han ...

trist å høre :cry:

foreldre som setter grenser er kule foreldre!

 

Ja, men foreldre som er "NAZI" er kjipe, sånne som lager helt unødvendige regler, mamma sier jo at jeg ikke skal fortelle dem alt, at det hører til ungdomstiden og holde noe skjult. Men er jo viktig at du bryr seg, når alvorlige ting skjer...

hehe Mamma ekke "NAZI" heldigvis, uansett så er regler til for å brytes i ungdomstia. Snakker av erfaring!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...