Gå til innhold

Er Canon 30D til 3999 et godt kjøp? (ny)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, ser at prisen på Canon 30D er så lav som 3999,- på Japanphoto. Er ikke dette billig? Eller er 40D virkelig verdt mellomlegget på hele 5000,-!?!?!? De sier selv at dette ikke er brukt/b-vare e.l. men "boks-klar" direkte fra Canon.
Hvis du bruker to hjerneceller på å studere trådene lenger ned i listen, vil du se at ja, det er veldig billig, og hvis du klarer deg uten liveview (noe de fleste gjør), er det et meget bra kjøp.

 

Er glad jeg allerede har kjøpt meg inn i Pentax/Samsung, for den prisen er så rå at til og med jeg måtte vurdert å bytte til Canon - men nå er det heldigvis for sent ;-)

Lenke til kommentar
Jeg viser til disclaimeren min nederst ;)
Regnet med at du hadde to hjerneceller til overs, men de gikk tydeligvis med til å bestille ;-)

 

Og ja, jeg har bestilt - før det gikk tomt :)
Stephan Stein fra JapanPhoto har hevdet at de har et stort lager av 30D, de kjøpte visstnok inn restlageret til Canon Europa (rundt 700 kameraer). Så det skal ikke gå tomt med det første, men jeg tviler på at de vil ha noen problemer med å selge ut partiet heller...
Lenke til kommentar
Jeg viser til disclaimeren min nederst ;)
Regnet med at du hadde to hjerneceller til overs, men de gikk tydeligvis med til å bestille ;-)

 

Og ja, jeg har bestilt - før det gikk tomt :)
Stephan Stein fra JapanPhoto har hevdet at de har et stort lager av 30D, de kjøpte visstnok inn restlageret til Canon Europa (rundt 700 kameraer). Så det skal ikke gå tomt med det første, men jeg tviler på at de vil ha noen problemer med å selge ut partiet heller...

 

900 stykk, hvorav 200 er reservert til nettbutikken. Hver fysiske butikk får ca 30 stykk, de større får flere.

Lenke til kommentar
40D er *ikke* verd 125% mer enn 30D etter mitt syn i alle fall!
Nei, den prisen på 30D er antakelig det beste tilbudet på et kamerahus jeg har sett så lenge jeg har frekventert forumet her aktivt, og jeg har fulgt grundig med på priser...

 

Enig.

Faktisk så billig at jeg tviler på mange ville vurdert å selge 30D'en sin til den prisen brukt...

Lenke til kommentar
Faktisk så billig at jeg tviler på mange ville vurdert å selge 30D'en sin til den prisen brukt...
Det er mange som ønsker seg mer for 30D, kikket på Foto.no i går, og det var en del som åpenbart ikke har fått med seg prisingen. Som Aetius skrev i går - det er nok en del som skal selge 30D som banner høyt akkurat nå...
Lenke til kommentar
Jeg har et 20D kjøpt hos JP med en gang dette kom. Hvilke forskjeller er det mellom dette og 30D? Er det noen vits å bytte ?

 

Få grunner til å bytte. Noen måtte være RGB histogram, flere ISO trinn, ISO i søker, større skjerm...

http://www.imaging-resource.com/PRODS/E30D/E30DA2.HTM

 

Og til noen få hundringser i diff mellom brukt 20d og ny 30d kan man jo bli fristet, ja...

Lenke til kommentar
Jeg har et 20D kjøpt hos JP med en gang dette kom. Hvilke forskjeller er det mellom dette og 30D? Er det noen vits å bytte ?
Største forskjellen er litt større skjerm og spotmåling. Bildekvaliteten er i praksis helt lik, og jeg tror ikke jeg ville brydd meg med å bytte, men får du en god pris for 20D kan det jo være verdt det (får jo et nytt hus med ny garanti). Legg den ut på f.eks. Finn.no (der er det ikke like mange prisbevisste som på Foto.no), så kan du nok få 3000-3500 for en pent brukt 20D, med litt flaks klarer du å dra i land 4000 også - så har du ikke tapt noe som helst...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...